Det finns så oehört mycket att lära sig om DoD, det är ett odödligt spel med så många olika versioner och utgåvor. Jag önskar att jag kunde allt, men då hade det nog krävts att man jobbat enbart med det som anställd hos Target Games då det begav sig.
Som folk redan sagt dig finns det regler för demoner i Jorges Bestiarium. Dock får du vara beredd på att det är kort och ganska luddigt och lämnar ganska mycket att göra till dig själv. Det bästa vore nog om du läste det och sedan utvecklade det efter egen smak.
Annars så finns som också redan nämnts boken "Kaos väktare" en expansionsmodul (från 1993) - fylld med allting man tänka sig behöva för att spela med demoner. En riktigt häftig bok och en personlig favorit, fast jag själv inte äger den.
Problemet är just att, som sagt, eftersom Riotminds bytt ut så många varelser och skapat en egen känsla kring dem - att de inte stämmer riktigt överens med de tidigare versionerna. Kort sagt passar inte böcker som Kaos väktare till Trudvangs värld och stämning. Därför föreslår jag att du skaffar dig
Jorges Bestiarium och tar alla dina varelser därifrån, samt att du samkör detta med vad andra pysslat ihop hemma till den DoDversion du vill köra. Fråga runt på Riotminds forum först och främst, sedan finns ju min hemsida
Eldkvast att tillgå som helt och fullt är till för er att sprida eget material igenom.
Lycka till!