Nekromanti Demonerboken?

Dark Lotus

Warrior
Jag undrar hur läget ser ut me denna modul till eon? har några framstegs gjort ? jag börjar känna mig lite otålig eftersom jag vill ha med lite demoner i mina kampanjer xD *vill ha rättregelsmässiga demoner*

Poseur

Swashbuckler
Jadu den bästa att svara på det är nog herr Nallo.
Men sist jag höre något "datum" av honom var "tidigast jul 09".

Men regelmässiga demoner lär du inte få först tidigast om några månader iallafall.

Do it yourself man :gremgrin:

/poseur

Regmolar

Swashbuckler
Enligt Neobloggen så jobbar han iaf på det, men då han tagit över alvboken nu (har jag för mig?) är han väl upptagen ett tag framöver.

Men du har rätt i att det skulle vara trevligt att se lite officiell info om demoner som inte bara säger "de ser konstiga ut, äter själar och bor på andeplanet".

Poseur

Swashbuckler
Jadu inte så värst länge om vi har tur. Alver-manuset skall vara klarskrivet idag enligt han själv. Det som återstår är enligt bloggen; layout, korr och en del tecknande.

Hoppas kraften är med Nallo!

/poseur kaffesugen

Jehorius

Veteran
Jag gör mina demoner själv för tillfället, fungerar skit bra. Synd bara att spelarna spöar dom without breaking a sweat, måste göra dom lite värre ._.

Iavhe, som sitter och dricker öl, samt väntar på att folk skall anlända.

Poseur

Swashbuckler
Hehe ja alltid trevligt med demoner att hacka på :gremgrin:
(i andra spel IMHO)

Men mina demoner är såpass icke fysiska dom kan bli.
Dom är manipulativa marionett mästare som leker med de dödliga för sina egna planer.

Demonerna är groteskt farliga, dom allra flesta, och väldigt få magiker sysslar med demonframkallning. Det som gör dom farliga är i främsta fall deras förmåga att dupera och ljuga för folk och deras förmåga att besätta fysiska varelser om dom väl befinner sig på det mundana planet. Väldigt få demoner som fått smak av det fysiska är villiga att återvända till det tomma och "enkla" andeplanet.

/poseur vill dock också ha demonboken

Blasphemy

Swashbuckler
Demoner… demoner… demoner…

Hallå på er alla… Jag kan meddela att demoner ligger lite i lä just nu. All min tid (där jag fixar med neogamessaker) är helt fokuserade på Alver. Jag går igenom Sebastian Andersson och Krister Sundelins texter och fixar till dem – dessa sänds sedan till Sebastian för en genomgång av honom också och därefter skall det layoutas och korrat. Då det blivit lite förseningar (ovanligt jag vet) så borde en förstaversion av alvboken finnas layoutad i slutet av nästa vecka. Men sedan blir det korrektur på detta och bilder som skall tecknas av Kim och så vidare.

Men när det gäller demoner då… Tja… det har väl hänt en del och texter har presenterats både här och där. Det är dock inte en lätt modul att skriva då jag vill att den skall ”pulsera” av stämning och mystik men ändå vara förklarande på många sätt.

Mycket beroende på vad som händer med Demoner har också att göra med Neogames prioriteringar på Modulsläpp (Damarien är mig veteligen färdigskriven, jargien är nästan klart – och Västlanden… tja det får man ju fråga Ymir om). Likaså har det att göra med hur mycket tid jag har till övers… men som sagt. Tvivlar på jul 2009. Goth con kanske…

Hur som helst. Lovar att nämna på neobloggen när arbetet med Demoner tas igång på allvar då jag även sätter upp ett beräknat och realistiskt datum för släpp.

Till dess… over and out!

Fienden

Hero
Tack för infon på det, Blasphemy! ^^
Stämning och mystik sätts över releasedatum i prioriteringslistan, det är bra!
Annat än vad man kan säga om vissa andra företag... <.<

På tal om att släppa produkter, vad har hänt när det kommer till Eon 4?