Hyggelmonstret
Veteran
Haha där har mitt förflutna i tecknandet hemsökt mig men "henne" kan jag göra realistisk utan problem, börjar mest med lite överdimensionella ögon osv av vana. Håret ska ju ordnas så det blir realistiskt och det kommer göra stor skillnad när det tillsammans med ögonen fixats till. Oroa dig inte, håller faktiskt med om att anime/manga inte platsar just i Eon.Poseur said:Gillar inte Animestuket på tjejen eller yaoikillen. Tycker inte det platsar det minsta in i Eon.
Hmm några tips på äldre arkitektur du vet skulle stämma in bättre? Det vore nämligen jätte bra om du hade tips men annars så är det mycket kvar på byggnaderna med. Kanske ska ta bort glasfönsterna och ordna gluggar istället?Poseur said:Byggnaderna var trevliga, lagomt kusliga, men känns alledens för moderna för att utspela sig i mundana.
Huvudet på spiken en gargoyl och fler ska medPoseur said:Gargoylen(eller vad det nu ska föreställa) är faktiskt helt okel, jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig om den är levande eller en staty. Men eftersom den inte sitter på en kyrkobyggnad eller liknande och faktiskt följer tjejen/yoaikillen med blicken så verkar den vara levande. Den ska säkert föreställa någon form av demon dock och inte en gargoyl, men generellt gillar jag den.
Haha hmm..Poseur said:Diablo gillar jag inte alls, annat än hålen i näsan, som är riktigt grymma. Den känns oigenomtänkt och inte vidare fantasieggande(visst skiss men ändock).
Spröttaggarna känns onödiga ich ivägen bara, skäggtaggarna är dock lite mysiga. Hornen, känns, fel? Vet inte riktigt. Käften får honom att se ut som en efterblivien gris med köttätartänder a la extraordinär.
Perspektivet är väl inte fullständigt korrekt heller?
Demonen är så stor så han är väldigt vagt skissad än så länge men bra du tog upp ansiktet och tänderna, ska tänkas på. Ja perspektivet är stelt men ändras bara på några sekunder i Photoshop så det är ingen fara.. Nu när du sa det så ser jag det du menar också.. Finns inge liv i bjässen, den stirrar bara ut mot ingenting med vidöppen mun.. Hmm får tänka om och göra den mer levande.
Vad synd, men vem vet den kanske innehåller en massa smått och gott som passar till kaffet?Poseur said:Sedan att fysiska demoner inte hör hemma i mitt eon har inget med saken att göra faktiskt.
Demonboken kommer säkert vara en helt okej bok , när man saxat väldigt mycket i den. Men den lär nog tilltala den breda massan mer än mig.
/Poseur funderar på Kaffe.
Så i ditt mundana finns bara spirituella "jag är i bakgrunden och förstör för er, besätter er och bedrar er men ni kan inte se mig" demoner?
Jag har inte slängt in några demoner direkt i något äventyr åt mina spelare ännu men om jag gör så blir väl det en av det mindre fysiska slaget då mina spelare vill lira näst intill deckare och allmänt mystiska äventyr. Då platsar inte en Diablo Schwarzenegger som springer efter dem samtidigt som hen spänner sina magmuskler..
Hursomhelst bra, rak på sak och underhållande kritik. Tack för svaret, det gav mig en tankeställare av vad som faktiskt behövs ordnas.