Nekromanti Demonhybrids tirak

vertigo

Veteran
Kan någon hjälpa mig med uppslag? Fick två slag på övernaturliga egenskaper: Demonhybrid och mystiska tecken. SL säger att min mamma ska ha blivit befruktad av en demon när hon hölls fången av en demonkult, och sedan när jag föddes så lade dom en besvärjelse på mig ytterligare så jag fick dom mystiska tecknen som kan vara text eller en text till en besvärjelse, men vi vet inte vad dom ska vara eller vad för egenskaper jag får av det.. Jag föreslog att jag kanske kunde, när jag blev arg och han sa vid ett vid viss ljus, så såg man mig som den jag verkligen var, jag visade min demoniska sida som en illusion.. Några fler förslag?

haltageten

Dum inuti huvudet
De idéer som ploppar upp i min skalle är att han kan vara ofrivilligt besatt av en demon. Den här demonen påverkar karaktären både fysiskt och mentalt. Han kanske får raseriutbrott ibland, drömmer sig bort och ignorerar allt som händer runt om kring, blir otroligt duktig på något (ett instrument som han spelar som en gud, han kan prata och göra sig förstådd på alla existerande språk osv). Fysiska förändringar kan vara såna som flera små "taggar/spikar/horn" på ryggen, som han måste dölja, vassa huggtänder, kutryggig, underskönt vacker, jättetydliga ådror över hela kroppen osv. De mystiska tecknena måste kanske inte vara mystiska tecken, utan de kan kombineras med "Demonhybrid" så att det är fysiska förändringar osv.

När jag skapade min karaktär Yenetai Cevilea så slog vi fram på nackdelar "Härjad av demoner" och "Häxmärke". Jag och spelledar Hjalle diskuterade lite om dessa gick att kombinera på något sätt. Det hela slutade med att vi gjorde så att det blev "Härjad av skugglandet" istället. Så Yenetai blev ett halvblod med en skugglandsvarelse som far och en sanarialv som mor. Häxmärket blev att han hade "frostfläckar" på skulderbladen som han blivit lärd att dölja. Vad detta medför är inget så där överdrivet speciellt. Han är ett halvblod, får enklare att traska in i skugglandet, vilket kan både vara på gott och ont och häxmärket är en nackdel han fick av att vara halvblod. Så egentligen gör detta inte så mycket, det är mest otroligt intressant att rollspela och det gör karaktären väldigt speciell (ska jag vara ärlig är det den intressantaste kraktären jag har spelat). Om du vill läsa lite om Yenetai och hans svärd Delenn Rowani så finns det här!

- Jocke, spottar ut förslag.

Korpen

Hero
Om jag inte missminner mig så är väl tirarker imuna mot att bli besatta av demoner? Tror det stod skrivet något om det antingen i Religoner eller Tirarker.

Annars finner jag det ganska extremt med tirarker som har med demoner att göra, eftersom det är det enda, och största tabut inom deras religon och samhälle.

Carnin

Veteran
Tidigare inlägg [Spoiler Demoner och tirak]

Jag tog upp en liknande fråga i ett tidigare inlägg . Hoppas att det kan vara en inspiration!

Men som någon annan nämnt är jag också osäker på om tiraker kan bli besatta av demoner. Jag tror att Maktha välsignade dem så att de inte kunde bli det, osäker dock...

/Carnin

Jaggernaut

Hero
Om jag inte missminner mig så är väl tirarker imuna mot att bli besatta av demoner? Tror det stod skrivet något om det antingen i Religoner eller Tirarker.

Jag hittar ingenting om detta vare sig i Religioner eller Tiraker men i Vandöda och Nekromanti står det:

V&N sid 32 said:
Tiraker kan heller inte bli lamior, deras blod är likaså odrickbart för en lamia. Detta har att göra med att Tirakernas gudinna Mahktah som gett sina skapelser krafterna att motstå demoner och vandöda.
Ifall detta medför att tiraker inte kan besättas av demoner är dock oklart.

Annars finner jag det ganska extremt med tirarker som har med demoner att göra, eftersom det är det enda, och största tabut inom deras religon och samhälle.

De dyrkar dwarkkas också och dessa är ju en form av demoner. Karaktären kan ha en dwarkkas till far eller som ni diskuterade nu vara besatt av en dwarkkas.

/Jaggernaut - Binderakk är en fjant

Avslagen_Cola

Warrior
Jag skulle säga att en tirak kan bli både demonhybrid och besatt, men skulle tro att deras schamaner skulle kunna driva ut en demon som besatt en tirak.
Nu är den här tiraken dock inte besatt, utan hybrid. Enligt mig borde denna tirak vara utstött om det är känt att han är halvdemon (vilket stammens schaman torde upptäckt). Det troligaste är att hans mor gömde honom eller liknande.
Mystiska tecken skulle kunna vara en besvärjelse som gör att han kan hålla tillbaka sin demoniska sida, han kan ha fått dem som spädbarn av någon magiker alt. stammens schaman. Vilka förmågor han har är helt upp till er, men det kan röra sig om att han är onaturligt bra på en grej eller har en massa mindre krafter.

Skymning_UBBT

Veteran
För det första så kan de inte bli besatta, för det andra hatar tiraker demoner mer än något annat, vilket borde göra honom mer än hatad av alla tiraker. Hans morsa borde dött innan han föddes om hon blev våldtagen av en. För det andra kommer människor frukta honom för hans demoniska sida, OCH lite av den tirakiska. Alver hatar alltid tiraker, och är det en demon inblandad, så är det inget snack om saken. Samma sak med dvärgar.

Avslagen_Cola

Warrior
Vill poängtera att denna tirak inte blev besatt som alla tycks tro!
Att vara hybrid är något helt annat, hans far var en demon. Inget mer. Om man blir besatt så innebär det att en demon tar sig in i ens kropp, att vara demonhybrid innebär att man själv har all kontroll över sin kropp, även om aggression och sådant kan nå oanade höjder.

haltageten

Dum inuti huvudet
Alver hatar alltid tiraker, och är det en demon inblandad, så är det inget snack om saken. Samma sak med dvärgar.
Så du menar på fullaste allvar att _alla_ alver och dvärgar verkligen _hatar_ tiraker? Själv tycker jag att det låter väldigt stereotypiskt och riktigt tråkigt. Visst det står i böckerna att dvärgar och alver inte gillar tiraker på grund av saker som hänt tidigare. Men det behöver väl inte betyda att alla alver och dvärgar hatar tiraker från djupet av deras hjärta?

- Jocke, stör sig på folk som drar alla över en kant.

Madon

Warrior
Jag vet inte riktigt om jag håller med om det.

Den generelle svensken gillar inte Nazister. Nu är det inte ett folkslag, men nog nära.

Sen finns det undantag, men jag skulle vilja säga att 99% av svenskarna inte gillar Nazister.

Det är väl en kant som heter duga?

/Madon - totalt utan uppbackande fakta

haltageten

Dum inuti huvudet
Det stämmer nog att den generelle svensken inte gillar den nazistiska ideologin. Men "alla" svenskar har väl inte ett brinnande hat mot den? Det jag vill komma fram till är att hat är en väldigt stark känsla. Jag kan hålla med om att alver och dvärgar kanske har en lite negativ syn på tirakerna med tanke på deras tidigare stridigheter. Men det innebär väl inte att alla hatar dem?

- Jocke, som blev lite ställd av Madons fråga.

Madon

Warrior
Nej, men om en person som skriver skulle skriva någonting så skulle han nog skriva att alla hatar nazister. Det är såklart inte sant, men större delen av folkslagen har förutfattade menigar om Tirakerna

/Madon - Ok jag kanske överdriver, men du förstår mig va?

:zeppelinare:

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Demonhybrids tirak[ANT]

Yes jag förstår din tanke bana.

- Jocke, måste springa till bussen.

Skymning_UBBT

Veteran
Re: Tidigare inlägg [Spoiler Demoner och tirak]

Säg det till Tirakerna och alla andra som är rädda för demoner, och tiraker med för den delen -_-

LordTengel

Swordsman

Nej, det är knappast samma sak... Personligen skulle jag dock inte tillåta en blandning av demon och tirak, jag bara förutsätter att Mahktahs (stavning?) skydd mot demoniska krafter hindrar sådana korsningar. Bara min åsikt, dock.

Hjalle

Swashbuckler

Okej, jag kan ha missat något, men jag har inte läst något om skyddet. Det enda liknande jag läst är väl något i Vandöda & Nekromanti där det står att tiraker inte kan bli lamior.

Sen vet jag inte om jag skulle köra med det heller. Kanske skydd mot mindre demoner, men... njaa, jag vet inte. Något form av skydd kanske, men inte allstäckande. Att en tillräckligt stark demon skulle kunna besätta en tirak råder det för mig inget tvivel om. Eventuellt motståndsslag Qadosh mot demonens PSY+VIL/2 möjlivtvis, utöver de normala slagen för att se om demonen lyckas besätta kroppen, men det vetefan.

-Hjalle, varje år dör många illrar.

Carnin

Veteran

Nej, du är inte besatt av någon demon. Däremot så är du ju tirak. Eftersom du är tirak förutsätter jag att din mamma också var en tirak (ganska logiskt egentligen). Det är henne jag pratar om då jag undrar om tiraker kan bli besatta av demoner...

RÄTTELSE: Läste fel i ditt inlägg, strunta i det jag just skrev. Ber om ursäkt

/Carnin - påpekar