De idéer som ploppar upp i min skalle är att han kan vara ofrivilligt besatt av en demon. Den här demonen påverkar karaktären både fysiskt och mentalt. Han kanske får raseriutbrott ibland, drömmer sig bort och ignorerar allt som händer runt om kring, blir otroligt duktig på något (ett instrument som han spelar som en gud, han kan prata och göra sig förstådd på alla existerande språk osv). Fysiska förändringar kan vara såna som flera små "taggar/spikar/horn" på ryggen, som han måste dölja, vassa huggtänder, kutryggig, underskönt vacker, jättetydliga ådror över hela kroppen osv. De mystiska tecknena måste kanske inte vara mystiska tecken, utan de kan kombineras med "Demonhybrid" så att det är fysiska förändringar osv.
När jag skapade min karaktär Yenetai Cevilea så slog vi fram på nackdelar "Härjad av demoner" och "Häxmärke". Jag och spelledar
Hjalle diskuterade lite om dessa gick att kombinera på något sätt. Det hela slutade med att vi gjorde så att det blev "Härjad av skugglandet" istället. Så Yenetai blev ett halvblod med en skugglandsvarelse som far och en sanarialv som mor. Häxmärket blev att han hade "frostfläckar" på skulderbladen som han blivit lärd att dölja. Vad detta medför är inget så där överdrivet speciellt. Han är ett halvblod, får enklare att traska in i skugglandet, vilket kan både vara på gott och ont och häxmärket är en nackdel han fick av att vara halvblod. Så egentligen gör detta inte så mycket, det är mest otroligt intressant att rollspela och det gör karaktären väldigt speciell (ska jag vara ärlig är det den intressantaste kraktären jag har spelat). Om du vill läsa lite om Yenetai och hans svärd Delenn Rowani så finns det
här!
- Jocke, spottar ut förslag.