Nekromanti Demontider fortsätter!

TheGoblin

Veteran
Tjenare!
Nu kör jag igång Demontider igen, och nu behöver jag mer hjälp.
För att komma upp i det som jag tänkt behöver jag följande:
-Speltestare
-Monsterskapare
-Magiskapare
-Någon som allmänt hjälper till och gör lite av varje

Allt frivilligt folk kan antingen skicka ett e-mail till:
ddstrandberg87@hotmail.com

Eller skicka ett meddelande här på forumet.

Det enda jag kräver är att du förstår att det här är ett seriöst fantasy/skräck projekt.
I monstersektionen har jag inga restriktioner alls, så länge du håller dig till dom fyra olia sorterna
med monster (Demon, Odöd, Djur och Sjövarelse).
Speltestare, ja, det enda som krävs är att jag får en liten rapport om hur det gick, och
liknande. Magiskapare är nog det jobbigaste. Jag har redan gjort 150 olika magier, så det behövs ganska stor
fantasi för att komma på nya. Någon som allmänt hjälper till: alltiallo. Kan vara konvertering till
.pdf ifrån .doc, illustratör eller vad som helst som kan hjälpa!

Med tanke på att blev alldeles för drygt i skadesystemet (dela, gångra skada under intensiv strid...) så har jag gjort såhär istället:
Dålig Träff: -1 skada
Bra träff: +1 skada
Perfekt träff: +2 skada
Bara för att det ska flyta på lite bättre! Systemet är lite segt, men eftersom
att det både är action och skräck inriktat har jag gjort att man KAN springa runt och
splatta demoner till höger och vänster, men om spelledaren vill kan denne se till så att det
blir värsta paranoia stämningen när dom är instängda i den förhäxade herrgården och måste
överleva 24 timmar i ett gigantiskt hus sprängfyllt med otäcka sattyg som lurar runt varje hörn
(degarias, mordium eller varför inte bli jagad av en flock stenryggade varulvar ?).
Och bara för att visa att jag fortfarande är aktiv i det här projektet så skickar jag med tillägget
Sydalan.

Demontider är i spelbart skick, men det behöver bli BÄTTRE. Man ska kunna titta igenom projektet
och säga "Wow! vad mycket det finns!". Just nu är det 60-80 sidor som är skrivna, men det är fortfarande inte klart!

Om jag ska bli klar med det här projektet så behöver jag faktiskt hjälp. För att ladda
ner Demontider eller skriva in tips\synpunkter på Demontider's officiella forum, gå in på den här adressen:
www.goblinfreak2002.cjb.net

Men kom ihåg att jag uppgraderat stridssystemet till det som är ovan!
Så, nu är jag klar

(PS: för tillfället arbetar jag på tillägget Nordland, där det ska vara lite Lord of Destruction
liknande barbar stil...)/images/icons/devil.gif

TheGoblin

Veteran
Rättelse: HÄR finns det att ladda ner

Kom på att sidan för tillfället är under uppgradering, så HÄR finns det att ladda ner, i det här meddelandet.

/images/icons/smile.gif

Erufailon

Swordsman
Jag vill!!! Jag vill!!!

hjälper väll gärna till, men har inte så mycket tid innan sommarlovet, alla dessa hemska slutprov/images/icons/sick.gif.
men visst ska föreslå för min spelgrupp att vi testar demontider, sedan är det väll upp till dem ifall de vill spela det.
jag kan väll allmänt hjälpa till med layouten kanske, PDF, Indesign.
monster hhmmmm...... har du illustrationer?
Jag brukar komma på de mest knasiga magier så säg till ifall du vill ha några, dom lär inte finnas under din lista jag lovar/images/icons/grin.gif.