Eftersom årets bokhändelse börjar närma sig så kan vi lyfta fram även den frågan; är det någon som har hittat något riktigt fynd bland böckerna som går på rean? Själv har jag bara kunnat kika på Akademibokhandelns och Bokias (i Umeå känt som Åkerbloms) utbud, och det ger inte särskilt många smilgropar om man kikar efter fantasy/sci fi. En hel hög med Eddings för en billig penning är väl det enda jag kommer ihåg från Akademibokhandeln. Åkerbloms hade lite mer, men även där var det ytterst strömlinjeformat, Eddings, Jordan och någonting mer. Härskarringen går givetvis att få tag på för en billig penning, kanske dags att slå till för de som vill få tag på utgåvan översatt av Åke Ohlmarks (se någon tråd ner).
Annars är det bästa fyndet så här långt Herman Hesses "Stäppvargen" för 69 kronor i mina ögon. Måste försöka få händerna på lite mer bokrea-reklam...
Annars är det bästa fyndet så här långt Herman Hesses "Stäppvargen" för 69 kronor i mina ögon. Måste försöka få händerna på lite mer bokrea-reklam...