Nekromanti Den 13:e juni

walium

Ganska töntig, faktiskt
Idag fyller jag år. Det har jag hittills firat genom att vanna kritterna, hogga brännällår längs järet och gröt gröt Edvard Persson (fritt översatt: jag har tagit hand om våra många djur (ankor, gäss och engelska rävhundar), huggit ner ogräs längsmed en av våra stengärdsgårdar (tämligen klumpigt och amatörmässigt dock och dessutom brände jag mig på en massa brännässlor) samt skrivit lite på ett rollspelsscenario). Hur har ni andra firat denna fantastiska högtidsdag?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Grattis, Walle! Själv tog jag en cykeltur ut på landet bara för att få känna på det fina vädret (är nu vederbörligen rehydrerad efter detta), och ska senare spela rollspel.

Storuggla

Champion
Jag har firat din bemärkelsedag med att dricka te, läsa några kapitel i Greg Rucka's Private Wars som gav mig en hejdundrande idé till ett äventyr, tala med Bearnie via PM och hänga på #rpgonline och där göra livet surt för alla som vill snacka om något seriöst. Och så har min katt bitit mig i ena tån dessutom. All in all, a good day. Förresten ska jag jobba i kväll, och eftersom det är din födelsedag så får jag 240 eller 280% övertidsersättning. Gnetpengar, mums!

Storuggla, dansbandsrabatt

Rickard

Urverk speldesign
<span style="margin-left: 4em; font-size: 16pt">Grattis!</span>

Idag har varit en skitdag. Inte för att det har hänt något och det kanske låter bra, men nu råkar det vara så att det skulle ha hänt en massa saker. Jag hade tänkt att dra till centrum och fixa tid till linserna, fixa tid hos sjukgymnast för att fixa min 2 månader gamla ryggskada, lämna igen försenade böcker till biblioteket och sedan ta och lapa sol en skvätt. Istället så sitter jag här i lägenheten med en kraftigt stukat fot som värker som sjutton. Så går det när någon landar med dobbarna efter en glidtackling på min stödjefot. Och hungrig är jag också. Kan inte gå och handla. Eller kan, kan jag väl, men det gör förjävla ont att gå.

Jag kan tacka min lyckliga stjärna för takfläkten denna urvarma dag. Den är nog den bästa present jag fått.

/Han som borde vädra lägenheten men tycker det är roligare att sitta här och klaga

Johan K

Gammal & dryg
Först & främst: Grattis walium !!!

Hur har ni andra firat denna fantastiska högtidsdag?
Jag har varit på Tosselilla under denna dag. Så just nu i detta fall så är jag trött, varm, solbränd, har lätt solsting samt är lite sådär smågrinig.
men men, det ska väll sanart snygga upp sig. Hoppas jag iag !

/ Johan K, som bunkrat upp med en karaff med vatetn & is för att jämna ut vättskenivån lite..

Arfert

Facit
Grattis!

Jag har firat genom att byta tryckeri till Saga, så det äntligen blir klart!

Bunny

Crazy like a fool
Grattis walium!

Jag har haft en bra dag idag.

När jag väl lyckas vakna i god tid och ta mig ur min bunker-lika lägenhet brukar det bli så. Först har jag spenderat några timmar på den nya lärarhögskolan här i Malmö. De har ett bibliotek som har öppet några timmar om dagen även nu på sommaren. Ett jättebra ställe. Dessutom har jag tillåtigt mig själv att drömma mig bort, för Storuggla är svinbra på att ge bra input till mitt Tékumel-scenario och då blir jag glad.

När biblioteket stängde vid tre gav jag mig ut på promenad. Västra Hamnen är en konstig blandning av stilfull arkitektur, mindre stilfull sådan, byggarbetsplatser, pirer, badande tjejer (ja, det fanns säkert killar där med), rofullhet, ståhej, enorma parkeringsplatser och byggoväsen. Ballt, tycker jag. Sedan har jag tagit mig till min högskolebyggnad, vilken jag har passerkort till, och tänker knarka lite mer Tékumel. Mmmm.

Ikväll spelar Brasilien.

Saxifrage

Hero
Gav en present...

Eftersom du påminde mig om det, så satte jag in månadens bidrag till spettets vänner... :gremwink:

(Fast jag funtar på att vandra i Österlen i sommar, så jag ska be dem att ta det lugnt tills hösten är här. Vore ju försmädligt att flyta med till Polen).

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Happy birthday to you

Happy birthday to you
Happy birthday mister pres... oups

Men i alla fall Grattis!

Har firat din dag i skuggan av huset (inomhus) surfande runt på Nordmarks hemsidor och andra medeltida i jakt på idéer om olika äventyr och inte minst dräktinspiration (ska sy upp lite inför Visby medeltidsvecka)

Dessutom utmanade min make mig på att räkna ut hur många månader vi varit gifta i morse och det visade sig bli hela 157 månader... hehe... och lägger man till sex så har vi varit förlovade typ i 163, fast iofs var vi inte förlovade från och med vi gifte oss... så... äsch.

Men återigen min gode unge man Grattis på födelsedagen.

:gremsmile:

haltageten

Dum inuti huvudet
Grattis walium!

Jag har firat denna dag med att jobba i den lokala Konsum-butiken. Har slutat jobba på IT-Gymnasiet nu. Sen så har jag även ordnat så att min bror fått sina betyg inskickade till VHS (You owe me BIGTIME!!!).

Nu skall det åka och badas lite sen så ska jag äta jordgubbar och svulla mig i kvällsvärmen.

- Jocke, trött som en död bäver.

Feuflux

omjonasson.se
Arbetat

Jupp, fett röj på jobbet med vilda slagsmål med formulärhantering, javascript och feldöpta php-funktioner. Jag tror dom slog mig med 5 - 2. :gremsmile:

Min fritid de senaste dagarna har gått ut på att sitta still och fokusera på att inte brinna upp. Jag tror det blir det idag med då värmen äter upp min energi totalt (tur att det är svalt på jobbet). :gremtongue:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Friserats, svettats, fotats samt provianterat (NT)

NT är en förkortning för "no text", vilket är engelska för "ingen text". Det är kutym att avsluta ämnesraden med (NT) om ämnesraden är meddelandet och själva inlägget inte innehåller någon text. Det program som driver diskussionsforumet, den s.k. forumsmotorn, brukar ofta lägga till en textsnutt i inlägget, t.ex. "NT = No Text (Ingen text)" så att den som ändå öppnar inlägget inte får upp ett tomt inlägg. Förmodligen skapas denna lilla textsnutt för att forumsmotorn inte accepterar inlägg som inte innehåller någon text. Ett annat alternativ är att forumsmotorns skapare har bedömt att ett helt tomt inlägg riskerar att orsaka förundran, irritation eller t.o.m. galenskap hos den som öppnar inlägget, och att textsnutten alltså läggs till av ren omsorg om programmets användare. Den teorin verkar i och för sig rätt osannolik, men man vet aldrig.

En "sport" som många användare roar sig med är att byta ut den automatiska NT-textsnutten mot något vitsigt och/eller något som anknyter till diskussionen. Om tråden t.ex. handlar om att vilja ha en helstekt huggorm i byrålådan så kanske en användare som inte gillar rostade reptiler svarar "Nej tack (NT)" i rubriken och skriver sedan manuellt "NT = Nej Tack" i inlägget. Andra väljer att skriva något helt irrelevant i inlägget, som t.ex. "NT = Normalkraftens Torsionskonstant" eller "NT = Ninjor och Trattkantareller". Somliga roar sig med att skriva långa uppsatser om bruket av (NT)-märkning av ämnesrader och textsnutten i inlägget, men det är mindre vanligt.

Gardener

Champion
Grattis walium! Själv har jag suttit i solen och läst Kafkas Förvandlingen. Och gått i solen. Och suttit i solen. Och ätit sallad i solen. Nu ska jag läsa tidningen i solen. Och slöa i solen.

Foggmock

Myrmidon
Först var jag på anställningsintervju och fick ett jobb, sen var jag på skolan och fick inte ett betyg (men jag fick lärarinnan som strulat att erkänna att hon gjort fel).
Sen har jag mest suttit inomhus i kalsingarna och fetat tvärdrag, druckit Schweppes Lemon med mycket is och käkat en glass.

Sen grillade jag några grillspett och åt potatiskroketter, sen hämtade och skjutsade jag en vän till familjen in till stan.

Och allt detta på min mors femtioårsdag 13 juni. Hon hade den först. Funderar på att dra och köpa något salt att tugga på till Ett fall för frost som börjar nu, så det hinner jag nog inte och det är DITT fel.

Fogge - grattenäran!

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Först var jag på anställningsintervju och fick ett jobb..."

Vaddå för jobb?

Ulfgeir

Swashbuckler
Inget firande här. Dock ett spontant "yeah" då jag så att jag hade klarat en tenta. Nu är bara frågan om jag fått godkännt på den förbaskade inlämningsuppgiften med.

Sedan ägnat massa tid åt att skicka in ett gäng jobbansökningar. Hänga på diverse forum, renskriva anteckningar på en steampunknovell och lite på en krönika från Buffy RPG (ligger fortfarande efter i krönikeringen).

Grattis förresten. =^_^=

/Ulfgeir