Nekromanti Den andra "Är ni fortfarande aktiva?"- tråden

Ackerfors

Alas, your rapids!
Paxen said:
Persson said:
Aktiv med vad?
Ja, med vadsomhelst..
Det här är mitt bidrag till "Onödigaste tråden 2010"
Nå, jag tycker den här tråden på många sätt är betydligt mer vettig och nödvändig än många av de andra som startats den senaste tiden på OT-forumet... :gremsmile:

För att svara på frågan: jo, jag är nog aktiv.

Fienden

Hero
Jag loggar ju in här mer än dagligen, men aktiv... Näe. Inget händer i Eon-forumet och jag jobbar för mycket på annat (se länk) för att ha tid att leka runt med Eon-skit själv.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ja. Som bara fan. är ju normalt online mellan 8 och 16 timmar dygnet, och har alltid vrållådan i en högerspalt oavsett vart jag surfar. Ska snart dra igång VÄRMEDÖD-pbf, skriver på Spandex varje dag, väntar på att tryckeriet ska fixa färg-Evolutionens Barn, spelar rollspel eller brädspel minst en gång i veckan...

Så vad gäller alla nördsaker så är jag nog att betrakta som aktiv.

Bunny

Crazy like a fool
Nu ska ni höra.

Jag har fått någon slags knäpp.

För första gången i mitt liv har jag gått med ett politiskt parti - Feministiskt Initiativ - och eftersom vi ställer upp i Malmös kommunval för första gången så har jag nominerat mig själv till kommunvallistan. För er andra malmöiter kommer det alltså kanske gå att rösta på eder innehållsredaktör i september. En röst för rollspelshobbyn! :gremwink:

Fram tills dess hjälper jag bland annat till med att ta fram kommunpolitiken.

Jag har också engagerat mig i Rädda Barnen. Jag är med om att starta upp ett projekt som heter Kille till Kille, vilket går ut på att förse nykomna flyktingungdomar med faddrar. Riktigt så långt har vi inte kommit än, men de går alla på samma gymnasium i Lund, och hittills har gensvaret från deras lärare och kurator varit väldigt positivt. Systerprojektet Tjej till Tjej har hållit på längre, men av någon anledning har det varit trögare när det kommer till killar.

Mer rollspelsrelaterat är det GothCon-scenario jag borde skriva på i detta nu (förlåt Lycan!). Ni finner synopsis i er GothCon-katalog under De ansiktslösa.

Förutom mitt engagemang för Fantastisk Filmfestival (FFF), som går av stapeln i Lund i september varje år, så kommer jag under våren arbeta för den biograf, KINO, som jag i festivaltid är festivalansvarig för.

FFF-engagemanget är med sedan gammalt, men annars har jag kastat mig ut i massa nytt och spännande under våren. Det kommer bli kul!

Rising

Vila i frid
Djävlar!

Det var mycket på en gång. Kul, Bearnie!

Jag är nyfiken på att höra om det underlättar raggandet att vara med i FI. Ser fram emot rapportering längre fram.

Önskar dig lycka till med alla projekten.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Rising said:
Djävlar!

Jag är nyfiken på att höra om det underlättar raggandet att vara med i FI. Ser fram emot rapportering längre fram.

Ååh, det där hade jag lååånga teorier om förr. En av dem var att knulla sig in i partiet och sedan, på en partikongress, säga att man vill spela en låt efter middagen, och då ba dra igång i en aula eller något och med mic peka ut alla man legat med i publiken; "jag har knullat med Anna och Sara och Beatrice och Gurdrun och...etc" och sedan garva och dra ett tungt riff på gitarren och lira TKU's "Quinna".

Johan K

Gammal & dryg
I spelhobbyn i stort, så är jag aktiv som tusan!
Här på wrnu har jag dragit ner lite på aktiviteten, är dock inte varje dag.

Bunny

Crazy like a fool
Rising said:
Djävlar!

Tack! :gremlaugh:

Hmmm... ragg-rapport kan endast bli aktuell om jag blir singel under våren, men jag tror mixen av genusstudier på Master-nivå, Rädda Barnen och F! är ganska ovedersäglig i de miljöer jag rör mig i. Jag saknar inte beundrarinnor, vilket kan vara frustrerande - eftersom jag och min partner experimenterar med monogami - men naturligtvis också är en ego-boost.

Bunny

Crazy like a fool
Vitulv said:
Ååh, det där hade jag lååånga teorier om förr. En av dem var att knulla sig in i partiet och sedan, på en partikongress, säga att man vill spela en låt efter middagen, och då ba dra igång i en aula eller något och med mic peka ut alla man legat med i publiken; "jag har knullat med Anna och Sara och Beatrice och Gurdrun och...etc" och sedan garva och dra ett tungt riff på gitarren och lira TKU's "Quinna".
Haha! Det där får för mig symbolisera hur ett manligt rovdjurspsyke tar sig an idén om ett feministiskt parti - ett enda stort erövringsprojekt. :gremgrin:

tull

Hero
Vitulv said:
Rising said:
Djävlar!

Om du vill ligga till så har jag hört via en kollega i Folkpartiet att de ligger runt något så djävulskt på deras kommundagar, kongresser och allt vad de anordnar.

Bunny

Crazy like a fool
Persson said:
Om du vill ligga till så har jag hört via en kollega i Folkpartiet att de ligger runt något så djävulskt på deras kommundagar, kongresser och allt vad de anordnar.
Enligt hörsägen är det där inget emot hur det går till på yrkesofficerarnas träffar!

:gremwink:

Vitulv

Persson said:
Vitulv said:
Rising said:
Djävlar!

Meh, poängen var ju att det var med Fi. Vem som helst kan ju få omkull en folkpartist.

tull

Hero
Vitulv said:
Persson said:
Vitulv said:
Rising said:
Djävlar!

Meh, poängen var ju att det var med Fi. Vem som helst kan ju få omkull en folkpartist.
Du får väll starta en tråd om det? :gremwink:
"Vilka här har lägrat en feminist?"

Vitulv

Persson said:
Du får väll starta en tråd om det? :gremwink:
"Vilka här har lägrat en feminist?"
I vanlig ordning skulle jag vinna den tävlingen också. Du vet hur de är, låtsas om att de inte gillar ordentliga karlar, men i slutändan kan de inte låta bli :gremelak:

Vitulv

Bearnie said:
Nu ska ni höra.

Jag har fått någon slags knäpp.

För första gången i mitt liv har jag gått med ett politiskt parti - Feministiskt Initiativ - och eftersom vi ställer upp i Malmös kommunval för första gången så har jag nominerat mig själv till kommunvallistan. För er andra malmöiter kommer det alltså kanske gå att rösta på eder innehållsredaktör i september. En röst för rollspelshobbyn! :gremwink:

Fram tills dess hjälper jag bland annat till med att ta fram kommunpolitiken.

Jag har också engagerat mig i Rädda Barnen. Jag är med om att starta upp ett projekt som heter Kille till Kille, vilket går ut på att förse nykomna flyktingungdomar med faddrar. Riktigt så långt har vi inte kommit än, men de går alla på samma gymnasium i Lund, och hittills har gensvaret från deras lärare och kurator varit väldigt positivt. Systerprojektet Tjej till Tjej har hållit på längre, men av någon anledning har det varit trögare när det kommer till killar.

Mer rollspelsrelaterat är det GothCon-scenario jag borde skriva på i detta nu (förlåt Lycan!). Ni finner synopsis i er GothCon-katalog under De ansiktslösa.

Förutom mitt engagemang för Fantastisk Filmfestival (FFF), som går av stapeln i Lund i september varje år, så kommer jag under våren arbeta för den biograf, KINO, som jag i festivaltid är festivalansvarig för.

FFF-engagemanget är med sedan gammalt, men annars har jag kastat mig ut i massa nytt och spännande under våren. Det kommer bli kul!
Du, jag blev nyfiken, är Fi fortfarande inne på spåret att de inte är på höger-vänster-skalan, eller har man gett upp den charaden?