Ja, med vadsomhelst..Persson said:Aktiv med vad?
Nå, jag tycker den här tråden på många sätt är betydligt mer vettig och nödvändig än många av de andra som startats den senaste tiden på OT-forumet...Paxen said:Ja, med vadsomhelst..Persson said:Aktiv med vad?
Det här är mitt bidrag till "Onödigaste tråden 2010"
Ååh, det där hade jag lååånga teorier om förr. En av dem var att knulla sig in i partiet och sedan, på en partikongress, säga att man vill spela en låt efter middagen, och då ba dra igång i en aula eller något och med mic peka ut alla man legat med i publiken; "jag har knullat med Anna och Sara och Beatrice och Gurdrun och...etc" och sedan garva och dra ett tungt riff på gitarren och lira TKU's "Quinna".Rising said:Djävlar!
Det var mycket på en gång. Kul, Bearnie!
Jag är nyfiken på att höra om det underlättar raggandet att vara med i FI. Ser fram emot rapportering längre fram.
Önskar dig lycka till med alla projekten.
Tack!Rising said:Djävlar!
Hmmm... ragg-rapport kan endast bli aktuell om jag blir singel under våren, men jag tror mixen av genusstudier på Master-nivå, Rädda Barnen och F! är ganska ovedersäglig i de miljöer jag rör mig i. Jag saknar inte beundrarinnor, vilket kan vara frustrerande - eftersom jag och min partner experimenterar med monogami - men naturligtvis också är en ego-boost.Jag är nyfiken på att höra om det underlättar raggandet att vara med i FI. Ser fram emot rapportering längre fram.
Haha! Det där får för mig symbolisera hur ett manligt rovdjurspsyke tar sig an idén om ett feministiskt parti - ett enda stort erövringsprojekt.Vitulv said:Ååh, det där hade jag lååånga teorier om förr. En av dem var att knulla sig in i partiet och sedan, på en partikongress, säga att man vill spela en låt efter middagen, och då ba dra igång i en aula eller något och med mic peka ut alla man legat med i publiken; "jag har knullat med Anna och Sara och Beatrice och Gurdrun och...etc" och sedan garva och dra ett tungt riff på gitarren och lira TKU's "Quinna".
Om du vill ligga till så har jag hört via en kollega i Folkpartiet att de ligger runt något så djävulskt på deras kommundagar, kongresser och allt vad de anordnar.Vitulv said:Ååh, det där hade jag lååånga teorier om förr. En av dem var att knulla sig in i partiet och sedan, på en partikongress, säga att man vill spela en låt efter middagen, och då ba dra igång i en aula eller något och med mic peka ut alla man legat med i publiken; "jag har knullat med Anna och Sara och Beatrice och Gurdrun och...etc" och sedan garva och dra ett tungt riff på gitarren och lira TKU's "Quinna".Rising said:Djävlar!
Jag är nyfiken på att höra om det underlättar raggandet att vara med i FI. Ser fram emot rapportering längre fram.
Enligt hörsägen är det där inget emot hur det går till på yrkesofficerarnas träffar!Persson said:Om du vill ligga till så har jag hört via en kollega i Folkpartiet att de ligger runt något så djävulskt på deras kommundagar, kongresser och allt vad de anordnar.
Meh, poängen var ju att det var med Fi. Vem som helst kan ju få omkull en folkpartist.Persson said:Om du vill ligga till så har jag hört via en kollega i Folkpartiet att de ligger runt något så djävulskt på deras kommundagar, kongresser och allt vad de anordnar.Vitulv said:Ååh, det där hade jag lååånga teorier om förr. En av dem var att knulla sig in i partiet och sedan, på en partikongress, säga att man vill spela en låt efter middagen, och då ba dra igång i en aula eller något och med mic peka ut alla man legat med i publiken; "jag har knullat med Anna och Sara och Beatrice och Gurdrun och...etc" och sedan garva och dra ett tungt riff på gitarren och lira TKU's "Quinna".Rising said:Djävlar!
Du får väll starta en tråd om det?Vitulv said:Meh, poängen var ju att det var med Fi. Vem som helst kan ju få omkull en folkpartist.Persson said:Om du vill ligga till så har jag hört via en kollega i Folkpartiet att de ligger runt något så djävulskt på deras kommundagar, kongresser och allt vad de anordnar.Vitulv said:Rising said:Djävlar!
Ååh, det där hade jag lååånga teorier om förr. En av dem var att knulla sig in i partiet och sedan, på en partikongress, säga att man vill spela en låt efter middagen, och då ba dra igång i en aula eller något och med mic peka ut alla man legat med i publiken; "jag har knullat med Anna och Sara och Beatrice och Gurdrun och...etc" och sedan garva och dra ett tungt riff på gitarren och lira TKU's "Quinna".
I vanlig ordning skulle jag vinna den tävlingen också. Du vet hur de är, låtsas om att de inte gillar ordentliga karlar, men i slutändan kan de inte låta bliPersson said:Du får väll starta en tråd om det?
"Vilka här har lägrat en feminist?"
Du, jag blev nyfiken, är Fi fortfarande inne på spåret att de inte är på höger-vänster-skalan, eller har man gett upp den charaden?Bearnie said:Nu ska ni höra.
Jag har fått någon slags knäpp.
För första gången i mitt liv har jag gått med ett politiskt parti - Feministiskt Initiativ - och eftersom vi ställer upp i Malmös kommunval för första gången så har jag nominerat mig själv till kommunvallistan. För er andra malmöiter kommer det alltså kanske gå att rösta på eder innehållsredaktör i september. En röst för rollspelshobbyn!
Fram tills dess hjälper jag bland annat till med att ta fram kommunpolitiken.
Jag har också engagerat mig i Rädda Barnen. Jag är med om att starta upp ett projekt som heter Kille till Kille, vilket går ut på att förse nykomna flyktingungdomar med faddrar. Riktigt så långt har vi inte kommit än, men de går alla på samma gymnasium i Lund, och hittills har gensvaret från deras lärare och kurator varit väldigt positivt. Systerprojektet Tjej till Tjej har hållit på längre, men av någon anledning har det varit trögare när det kommer till killar.
Mer rollspelsrelaterat är det GothCon-scenario jag borde skriva på i detta nu (förlåt Lycan!). Ni finner synopsis i er GothCon-katalog under De ansiktslösa.
Förutom mitt engagemang för Fantastisk Filmfestival (FFF), som går av stapeln i Lund i september varje år, så kommer jag under våren arbeta för den biograf, KINO, som jag i festivaltid är festivalansvarig för.
FFF-engagemanget är med sedan gammalt, men annars har jag kastat mig ut i massa nytt och spännande under våren. Det kommer bli kul!