Nekromanti Den andra "Är ni fortfarande aktiva?"- tråden

tull

Hero
Vitulv said:
Persson said:
Du får väll starta en tråd om det? :gremwink:
"Vilka här har lägrat en feminist?"
I vanlig ordning skulle jag vinna den tävlingen också. Du vet hur de är, låtsas om att de inte gillar ordentliga karlar, men i slutändan kan de inte låta bli :gremelak:

Bwahahahahahahahahaha

Dig vill man ju hänga upp på väggen i vardagsrummet och bara beundra!

Rickard

Urverk speldesign
Vitulv said:
Persson said:
Vitulv said:
Rising said:
Djävlar!

Det var mycket på en gång. Kul, Bearnie!

Jag är nyfiken på att höra om det underlättar raggandet att vara med i FI. Ser fram emot rapportering längre fram.

Önskar dig lycka till med alla projekten.
Ååh, det där hade jag lååånga teorier om förr. En av dem var att knulla sig in i partiet och sedan, på en partikongress, säga att man vill spela en låt efter middagen, och då ba dra igång i en aula eller något och med mic peka ut alla man legat med i publiken; "jag har knullat med Anna och Sara och Beatrice och Gurdrun och...etc" och sedan garva och dra ett tungt riff på gitarren och lira TKU's "Quinna".
Om du vill ligga till så har jag hört via en kollega i Folkpartiet att de ligger runt något så djävulskt på deras kommundagar, kongresser och allt vad de anordnar.
Meh, poängen var ju att det var med Fi. Vem som helst kan ju få omkull en folkpartist.
Det är därför man inte kan sparka på en folkpartist. De ligger redan! :gremsmile:

/Han som gillar hur tråden spårade ur vid Fi

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
Persson said:
I vanlig ordning skulle jag vinna den tävlingen också. Du vet hur de är, låtsas om att de inte gillar ordentliga karlar, men i slutändan kan de inte låta bli :gremelak:
Åja, jag är inte så förtjust i såkallade "riktiga karlar", och ändå är jag feminist.

Fast det är klart, att sätta på en chauvinist i röven skulle man väl inte tacka nej till...

krank

Vitulv said:
Vem som helst kan ju få omkull en folkpartist.
Frågan är varför man skulle vilja. Jag föreställer mig att man skulle känna sig rätt smutsig efteråt...

//Krank, som var på väg att skriva något om nuvarande skolministern och en stor svart strapon

Bunny

Crazy like a fool
Vitulv said:
Du, jag blev nyfiken, är Fi fortfarande inne på spåret att de inte är på höger-vänster-skalan, eller har man gett upp den charaden?
Det kliar i fingrarna, men jag tar hellre den här diskussionen i en mer passande tråd. :gremsmile:

För den är ju gryyymt OT. :gremwink:

!Paxen

Swashbuckler
Martin Ackerfors said:
Nå, jag tycker den här tråden på många sätt är betydligt mer vettig och nödvändig än många av de andra som startats den senaste tiden på OT-forumet... :gremsmile:
Fast det beror väl ändå på vad man menar med onödigt. Att göra en tråd som syftar på att få se om folk är aktiva med nåt specifikt är väl aningen mer nödvändigt?

!Paxen

Swashbuckler
krank said:
Ja. Som bara fan. är ju normalt online mellan 8 och 16 timmar dygnet, och har alltid vrållådan i en högerspalt oavsett vart jag surfar. Ska snart dra igång VÄRMEDÖD-pbf, skriver på Spandex varje dag, väntar på att tryckeriet ska fixa färg-Evolutionens Barn, spelar rollspel eller brädspel minst en gång i veckan...

Så vad gäller alla nördsaker så är jag nog att betrakta som aktiv.
Ojojoj, det är roligt att läsa om folk som har mer liv än vad jag har. På något sätt så känns det som man då får leva ut genom någon annan.. Eller, kanske inte.

Men vad händer annars då?

!Paxen

Swashbuckler
Bearnie said:
Nu ska ni höra.
Hujidamej! Du har ett rikt liv kort sagt.

Egentligen så får jag lust att säga vad jag tycker och tänker ang F!, men eftersom folk har varit snälla och inte kidnappat min tråd (helt) så tänker jag inte heller göra det. Sen är det också bra om det finns en tråd på forumet som inte börjar handla om politik.

krank

Paxen said:
Men vad händer annars då?
icke-nördsaker: Jobbar heltid, pluggar heltid, saknar i övrigt liv. Den front där det är tommast är väl relationer och så, men fan vet om jag ens har tid med pv/fv just nu... =)

Jag är aktiv, både här och på min fritid. Spelar med mitt gäng här i Karlstad 2-3 gånger i månaden och ska börja spelleda Dark Heresy en gång i kvartalet med några goa vänner i Göteborg.

Bearnie said:
För första gången i mitt liv har jag gått med ett politiskt parti - Feministiskt Initiativ
OMFG, har du gått med lede fi? :gremwink:

!Paxen

Swashbuckler
krank said:
icke-nördsaker: Jobbar heltid, pluggar heltid, saknar i övrigt liv. Den front där det är tommast är väl relationer och så, men fan vet om jag ens har tid med pv/fv just nu... =)
Hur kan folk ha tid med att både jobba heltid och att plugga heltid? Jag klarade inte ens av att halvplugga i gymnasiet..

Aja, relationer brukar väl annars vara svårast. Det som du kanske skulle sikta på är väl en karriärist om du känner att du inte har så mycket tid, men det vill jag väl själv inte kalla en riktig relation. Är väl mer som att man träffas för att kramas och/eller ha sex.

Anyoo, är skönt att höra att folk iallafall har ett liv :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Bearnie said:
Vitulv said:
Du, jag blev nyfiken, är Fi fortfarande inne på spåret att de inte är på höger-vänster-skalan, eller har man gett upp den charaden?
Det kliar i fingrarna, men jag tar hellre den här diskussionen i en mer passande tråd. :gremsmile:

För den är ju gryyymt OT. :gremwink:
Helt rätt, väldigt OT. För övrigt vill jag bara avsluta deltråden med att påpeka attd et inte var meningen att låta dryg, även om jag vi en genomläsning nu inser att jag nog gjorde det.

Vitulv

krank said:
Vitulv said:
Persson said:
Åja, jag är inte så förtjust i såkallade "riktiga karlar", och ändå är jag feminist.

Fast det är klart, att sätta på en chauvinist i röven skulle man väl inte tacka nej till...
Du menar alltså att det skulle vara för att förnedra personen i fråga? (jag tolkade tonen så) Men tänk om han gillar det då? Skulle inte handlingen i så fall bli tämligen meningslös?

(min poäng är alltså att det går att vara homosexuell och chauvinist samtidigt)

!Paxen

Swashbuckler
Vitulv said:
krank said:

Du menar alltså att det skulle vara för att förnedra personen i fråga? (jag tolkade tonen så) Men tänk om han gillar det då? Skulle inte handlingen i så fall bli tämligen meningslös?

Frågan är om det finns folkpartister som är homosexuella och chauvinister.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Paxen said:
Frågan är om det finns folkpartister som är homosexuella och chauvinister.
Nej - frågan är snarare om dessa utgör summan av respektive handikapps procentuella fördelning eller om det ena medför en överrepresentation i nåt annat?

//EvilSpook

krank

Vitulv said:
Möjligt, men kanske inte så statistiskt troligt. Dessutom bör man beakta att antalet homosexuella som faktiskt praktiserar rövbök enligt vad jag läst ska vara väldigt lågt. Alltså är det ganska liten chans att vederbörande njuter av det.

Jag själv har inget emot rövbök som koncept och vet flera killar jag skulle kunna tänka mig att bli rövbökad av eller vice versa. Jag föredrar dock folk som faktiskt gillar det hela, men i vissa fall måste man ju göra undantag för det allmänna bästa.

Vitulv

krank said:
Jag föredrar dock folk som faktiskt gillar det hela, men i vissa fall måste man ju göra undantag för det allmänna bästa.
Våldtäkt, mao?