Som tidigare skribent påpekat, det är subjektivt. Jag känner att jag måste lägga min röst på Eon. Det är en otroligt bearbetad spelvärld. Men dessvärre är den så stor att det finns så mycket kvar att skriva om. Visserligen kanske detta är bra så att spelledare och spelare inte låser sig på det som står i böckerna, utan istället är kreativa och hittar på nya saker på egen hand.
Annars så har jag kikat på en del andra rollspel. Dessa är bland annat Exalted, Skymningshem Andra Imperiet, Västmark, Drakar och Demoner -91, Mutant (UA och Chronicles). Av dessa så verkar det som att Exalted har en väldigt speciell spelvärld, den verkar vara så enormt annorlunda något annat jag spelat tidigare. Visserligen vet jag inte om mina föraningar är rätt då jag bara ögnat igenom boken lite snabbt ett par gånger. Är sugen på att spela det fast orkar inte ta tag i regelverket. Sen så tycker jag att västmark har en otroligt intressant. Det känns som att man kan stoppa in så mycket sagor och dylikt att man nästan får en tår i ögat. Det är också något jag skulle vilja testa på lite mer seriöst.
- Jocke, förtäljer.