Nekromanti Den bästa guden?

Mäster Atrion

Warrior
Självklart så är det Gudommen Eliana som är den coolaste av dem alla. Snäll, förstående och förlåter alla. Där har man den ultimata guden.

Däremot kan jag inte motivera bäst. Alla har ju olika smak så att säga att just den guden är bäst håller troligtvis inte alla med om så då borde den ju inte vara den absolut bästa. Men om man ska se i tillbedare så skulle jag tro att Daak är den mäktigaste av dem alla.

Mäster Atrion

Warrior
Re: "Daak, naturligtvis!"

Den enda ????? Nej nu hänger jag inte med !!!!! Undra om det är Jargier i farten ???? Så nu har de smygit sig in hit.

När har någon beslutat att Daak är den enda ???? Han är stor men absolut inte den ende.

Greymourn

Swordsman
Min tes...

Är att det här forumet drivs av människans instinkt att hacka på andra... samt majoritetens avsaknad av vilja att riktigt få smaka på konsekvenserna av att göra så öga mot öga med en annan människa...

Vart och vartannat inlägg är iaf. bara hackande, skryt och utlopp för folks Besserwisser känslor...

Jag är bara en människa...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Fråga

Om du nu är övertygad om att du är vis av insikten att det här forumet enbart drivs av folks lust att hacka på andra och visa sig bäst...varför sänker du dig till deras nivå?

- Ymir, undrande administratör, som vidhåller att det här forumet är till för konstruktiv och trevlig diskussion om Eon - inte meningslös kritik.

Farbror Funkus

Warrior
Aurias&Pelias
Död åt dig din kättare.
Fast Martari kan du behålla,han är faktiskt ganska cool.

/Funkus som just fått någon varning så jag passar på att be om ursäckt,för mina misstag.

Greymourn

Swordsman
För egen del...

... handlar det nog snarare om att "höja" mig från mina vanliga sysselsättningar... :gremcool:

eller inte... Nog finns det en hel del vettig disskussion men vi hade haft hälften så mycket trådar/svar om det funnits möjlighet att rensa bort sådant som faktiskt bara är skit, eller folks påhopp på varandra...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Godtycklighet

Nog finns det en hel del vettig disskussion men vi hade haft hälften så mycket trådar/svar om det funnits möjlighet att rensa bort sådant som faktiskt bara är skit, eller folks påhopp på varandra...
Möjligheten finns där. Orsakerna till att jag inte utnyttjar de möjligheterna borde emellertid vara hur uppenbara som helst. Man kan istället försöka uppmuntra och yrka på konstruktiv diskussion...så om du tvunget måste kritisera Eon i ett forum dedikerat till Eon kan du väl försöka ta upp en problematik så att det finns något för oss andra att besvara, så att just en diskussion kan komma till skott. Genom att bara säga 'Eon suger därför att det inte finns någon stämning i modulerna' väcker du inte direkt någon diskussionslusta hos oss som anser att det faktiskt finns det, och att stämning i kampanjvärlden i första rummet är något man skapar själv. Det enda som då återstår för mig att säga är liksom:

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.

...och det är då inte konstruktivt för fem öre.

- Ymir, numera en av de skapande krafterna i Mundana

Minimoni

Homelander
Re: Wake up! Time to die!

Hallå!

men rent stämningsmässigt är världen ungefär lika spännande beskriven som i en geografibok för mellanstadiet...
Vad ska man svara på det påståendet? Uppenbarligen tycker du så. Men lika uppenbart är också att en stor del av Sveriges rollspelare inte tycker så. Personligen så är Mundana den värld som allra kraftigast lyckats inspirera mig och min spelgrupp. Hur sulle du vilja att världen var beskriven?

Tzimisce(som inte sovit på väldigt länge)

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Vilken gud tycker ni är bäst och coolast?"

Detta är en lika tråkig fråga som "Vilket vapen är bäst?" och "Vilken ras är bäst?". Är en relgion bara värd att tillhöra om den är bäst? Är ett vapen bara värt att använda om det är det bästa? Alla religioner erbjuder olika för- och nackdelar. Rent allmänt så tycker jag inte att Eons religioner är lika välskrivna som resten av rollspelet. Det känns helt enkelt inte som om man har lagt ner lika mycket tid på den här biten. Särskilt illa beskrivet och genomtänkt är hela Xinu-tramset.

Jag har aldrig spelat någon kampanj där religion varit ett dominerande inslag. Men Daak är en religion som är lätt att spela och använda som inspirationskälla eftersom den är väldigt lik vår egen kristendom.