I mean... there are so many... where do I even begin?
Och välja bara en?! Det är ju galet få! XD
För "lite" nostalgi... eller väldigt mycket nostalgi för mig. E3 förra året... när Square Enix tillslut gjorde vad miljontals Playstation 1 spelare har velat i snart 20 år... Final Fantasy VII Remake. FFVII är "THE game" för mig, det är spelet som formade mig till den gamer som jag är i dag (jag spelade innan, men jag blev en "gamer" pga FFVII)... alla mina tendenser med spel kommer från FFVII, tid jag lägger på att spela, hitta allt i spel, natural grinder, mina "sparrutiner" när jag sparar spel, etc. Jag vet inte om FFVII Remake kommer vara för mig, för de kommer ju definitivt ändra på det, specielt strid är den biten som jag har en känsla kanske kan vara vad som inte gör det för mig... men om möjligt så kommer jag försöka få spela det ändå... äger dock ej en PS4, och har inte pengarna till det heller. Får se vad som händer.
Ett spel dock som jag konstant återkommer till när jag tänker på bra trailers är Deus Ex: Human Revolution. Jag tror faktiskt att denna trailern är min absoluta favorit trailer någonsin till ett spel... är inte helt säker... men det verkar luta åt det hållet I alla fall. Den tickar så många olika boxar för mig när jag ser den, att den kan till och med slå så pass stark nostalgi som jag ändå har för FFVII Remake trailer/revealen ovan. Några av de boxarna är Sci-Fi, specifikt Cyberpunk då, det estetiska i trailern och spelet, musiken är bland det bästa jag hört med sci-fi spel, att där är RPG element i spelet sen gör sin grej också (sure RPG-lite, men RPG none the less XD ), stealth system, etc. Helt enkelt awesome. Spelet ligger visserligen inte på samma nivå bland spel för mig, som dess trailer gör jämfört med andra spels trailers... men DXHR är fortfarande ett av mina favorit spel, ser fram emot uppföljaren.
En av trailerna till DXHR's uppföljare, Deus Ex: Mankind Devided, gillar jag rätt mycket också. Inte lika bra som den ovan, men fortfarande riktigt bra. Som sagt, jag ser verkligen fram emot detta spelet.
Edit: på tal om Cyberpunk... för snart 3.5 år sedan så dök det upp en trailer från CD Project Red, de som skapat Witcher spelen... till deras nya spel som de håller på att göra... ett spel som heter Cyberpunk 2077, och är ju då baserat på just Cyberpunk rollspelen skrivna av Mike Poundsmith. Den trailern är riktigt grym den också, och pga den så har jag redan varit en del av spelets forum i ca 3 år nu. Tyvärr är spelet fortfarande några år iväg från att komma ut... vi gissar på runt 2018-2019 på forumet... vissa gissar på en 2020 släpp, just för att det första Cyberpunk spelet hetter ju "Cyberpunk 2020". Men jag ser fram emot der ändå, det är ju bara en 2-4 år till kanske... XD