Nekromanti Den bästa trailern till ett spel som någonsin gjorts

Mundo

Myrmidon
Case in point

Ny trailer släppt till Hearts of Iron IV (som kommer bli det bästa strategispelet detta decennium). Artstylen är så jäkla najs.

Har ni några favoriter, oavsett till vilket spel? Vilken trailer får er att tjuta som småbarn vid tanken att få lira?

.113

Swashbuckler
Jag gillar ju den till dawn of war 3, det är sällan man ser "huvudpersonerna" eller vad man nu ska kalla dem, få så mycket dödsdäng i en trailer :p

Sen tyckte jag den till Battlefield 1, som ska utspela sig i första världskriget var riktigt bra gjord. Fick mig typ vilja spela det fastän jag inte brukar spela battlefield så mycket :p

Alla the witcher trailers har ju fått mig att kissa på mig av lycka också.. typ.. tror det är ungefär de

För övrigt så suger jag stenhårt på att länka saker så jag försöker inte ens.

Rickard

Urverk speldesign
Här är två oslagbara trailers. De får dela första plats.

Dead Island - personen som ligger bakom denna trailer är ett geni! Allt är perfekt. Musik, bild, berättarstil och känslomässig leverans.

Overwatch - "You know, the world could always use more heroes" är genial på flera sätt och griper alltid tag i mig och får mig att hicka till av översvällande känslor.

Mundo

Myrmidon
Rickard;n182192 said:
Här är två oslagbara trailers. De får dela första plats.

Dead Island - personen som ligger bakom denna trailer är ett geni! Allt är perfekt. Musik, bild, berättarstil och känslomässig leverans.

Overwatch - "You know, the world could always use more heroes" är genial på flera sätt och griper alltid tag i mig och får mig att hicka till av översvällande känslor.
Båda dessa är helt fantastiska. Jag stortjöt när jag såg Dead Island...

Sen stortjöt jag när jag fick spelet för det var så generiskt och tråkigt.

Rhodryn

Hero
I mean... there are so many... where do I even begin? o_O

Och välja bara en?! Det är ju galet få! XD

För "lite" nostalgi... eller väldigt mycket nostalgi för mig. E3 förra året... när Square Enix tillslut gjorde vad miljontals Playstation 1 spelare har velat i snart 20 år... Final Fantasy VII Remake. FFVII är "THE game" för mig, det är spelet som formade mig till den gamer som jag är i dag (jag spelade innan, men jag blev en "gamer" pga FFVII)... alla mina tendenser med spel kommer från FFVII, tid jag lägger på att spela, hitta allt i spel, natural grinder, mina "sparrutiner" när jag sparar spel, etc. Jag vet inte om FFVII Remake kommer vara för mig, för de kommer ju definitivt ändra på det, specielt strid är den biten som jag har en känsla kanske kan vara vad som inte gör det för mig... men om möjligt så kommer jag försöka få spela det ändå... äger dock ej en PS4, och har inte pengarna till det heller. Får se vad som händer.

Ett spel dock som jag konstant återkommer till när jag tänker på bra trailers är Deus Ex: Human Revolution. Jag tror faktiskt att denna trailern är min absoluta favorit trailer någonsin till ett spel... är inte helt säker... men det verkar luta åt det hållet I alla fall. Den tickar så många olika boxar för mig när jag ser den, att den kan till och med slå så pass stark nostalgi som jag ändå har för FFVII Remake trailer/revealen ovan. Några av de boxarna är Sci-Fi, specifikt Cyberpunk då, det estetiska i trailern och spelet, musiken är bland det bästa jag hört med sci-fi spel, att där är RPG element i spelet sen gör sin grej också (sure RPG-lite, men RPG none the less XD ), stealth system, etc. Helt enkelt awesome. Spelet ligger visserligen inte på samma nivå bland spel för mig, som dess trailer gör jämfört med andra spels trailers... men DXHR är fortfarande ett av mina favorit spel, ser fram emot uppföljaren.

En av trailerna till DXHR's uppföljare, Deus Ex: Mankind Devided, gillar jag rätt mycket också. Inte lika bra som den ovan, men fortfarande riktigt bra. Som sagt, jag ser verkligen fram emot detta spelet. :)

Edit: på tal om Cyberpunk... för snart 3.5 år sedan så dök det upp en trailer från CD Project Red, de som skapat Witcher spelen... till deras nya spel som de håller på att göra... ett spel som heter Cyberpunk 2077, och är ju då baserat på just Cyberpunk rollspelen skrivna av Mike Poundsmith. Den trailern är riktigt grym den också, och pga den så har jag redan varit en del av spelets forum i ca 3 år nu. Tyvärr är spelet fortfarande några år iväg från att komma ut... vi gissar på runt 2018-2019 på forumet... vissa gissar på en 2020 släpp, just för att det första Cyberpunk spelet hetter ju "Cyberpunk 2020". Men jag ser fram emot der ändå, det är ju bara en 2-4 år till kanske... XD

Mundo

Myrmidon
pappa;n182960 said:
Bästa på senare tid
Jag gillade den, dock ej musiken som känns helt skitskum. Dubstep i ett första världskrigsspel?
Annars fett najs, jag håller med.

Rhodryn

Hero
Tror musiken är lite av det som har gjort att trailern har fått så pass stort genomslag som den har fått.

Inte bara så klart. Faktumet att DICE har vågat ge sig på WWI (ett krig som de flesta FPS speltillverkare har undvikit rätt kraftigt), medan de flesta andra företagen fortsätter pressa sina krigs FPS'er in i framtiden (vilket slog tillbaka lite för de som skapar Call of Duty spel, deras senaste trailer för CoD: Infinite Warfare har 2.7 miljoner dislikes, näst mest ogillade videon i youtubes historia, mot dess 428k likes), har givit DICE massor av creds för deras Battlefield 1 trailer.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Jag råkade just se Overwatch-trailern, och jag vet inte om mitt hjärta klarar det. Det verkar vara ett spel jag inte är ett dugg intresserad av att spela, men nu är jag litet sur över att det är så. Helt fantastisk. Dead Island-trailern registrerade inte ens på mina hjärtesträngar, men overwatch? Stilla mina tårkanaler, typ.

Den trailer jag kan minnas att jag blivit mest spelpepp efter att ha sett är en rätt dålig trailer, men när den kom blev jag väldigt glad och hela trailern spelar verkligen på att det var länge sedan sist. Det var trailern till StarCraft 2. Även om jag alltid störde mig på att de inte får ha sockar på sig.

Rhodryn

Hero
Där har gjorts fyra stycken trailers till Star Wars: The Old Republic mmo'et som är riktigt bra. Så pass bra att det har gjort att jag skulle vilja se CGI animerade Star Wars filmer i den kvaliten. Specielt den fjärde trailern, "Sacrifice" (som var till expansionen "Knights of the Fallen Empire"), är oerhört bra, den bästa av dem ur min mening. :)

För de som inte vet så mycket om SWTOR och dess historia och så, så utspelar sig spelet någonstans bortåt en 3600+ år innan filmerna. Och där "The Galactic Republic" och "The Sith Empire" är återigen i krig med varandra, efter att TSE plötsligt återvänder efter att under en längre tid ha varit borta.

Vad som också kan vara användbart att veta, specifict för Sacrifice trailern (den fjärde trailern), något som jag sätt många specifikt fråga om i kommentarsektion till trailern för de förstod inte vad som var på gång, och som inte förklaras i trailern igentligen, är att huvudkaraktärerna i trailern tillhör ett okänt tredje imperie som kallade sig själva "The Eternal Empire", deras grund är dock också delvis från det gamla Sith Imperiet som försvann tidigare. TEE dyker plötsligt upp ur Wild Space, några år in i kriget mellan TGR och TSE, och ger sig på både TGR och TSE.

Detta är inte ordningen som trailerna kom ut, utan är (tydligen) den kronologiska ordningen ingame när grejer händer i SWTOR. Totalt handlar det om ca 20 minuter värt av trailers.

"Return"

"Hope"

"Deceived"

"Sacrifice"

Conan

انتفاضة
Nån som begriper varför det inte görs tecknade långfilmer i stil med trailers som the witcher?

Rhodryn

Hero
Det är nog en rätt stor lista på varför igentligen.

Allt från att det kostar rätt mycket att göra cgi filmer, det tar mycket tid och/eller folk att skapa scenerna på den nivå av kvalitet. Vi har inte helt tagit oss förbi uncanny valley än helt, och de flesta människorna är inte riktigt där än att acceptera det.

Sen de få 100% CGI filmer som vi har sätt genom årens lopp, och då räknar jag inte t.ex pixar filmer och annat sådant, har inte haft någon större framgång och i många fall har det varit rena floppar ("Final Fantasy: Spirits Within" är ju en av dem, "Ultramarines: A Warhammer 40,000 Movie" filmen är en annan som det inte gick så där bra för).

Väldigt många människor sätter inget värde i CGI filmer heller. De flesta anser att praktiska special effekter är mer värt än CGI. Att CGI är simpelt att göra, och att vilken idiot som helst skulle kunna göra det, "de sitter ju bara där och trycker på knappar", att där helt enkelt inte är något värde i CGI... medan praktiska special effekter ses som "riktigt" och "äkta" och "svårt" och "legitimt" och har ett faktiskt riktigt värde.

Samtidigt så är där också en hel del människor som anser att CGI grejs (men även tecknat) är för barn... att vuxna inte tittar på sådant, för det är ju inte på riktigt eller något, något som man ska växa ur etc. I min familj är jag den enda som faktiskt tittar på tecknat och animerat etc som vuxen. Min bror gör det någon enstaka gång, men de är oerhört få, och det är oftast rätt specifika grejer, som t.ex Star Wars: The Clone Wars serien.

Slutligen så är det väl lite för tidigt också... de flesta CGI tunga filmerna i dag har ju fortfarande en rätt stor del praktiska grejer, faktiska skådisar, etc. Vi är nog fortfarande en hel del år, antagligen årtionden, ifrån där 100%'iga cgi kommer ses som seriöst filmmaterial.