Nekromanti Den där effekten 'Potens'..

Hyggelmonstret

Veteran
< Jag vet inte riktigt var gränsen går med vad man får skriva på det här forumet men enligt mig så är texten nedan väldigt diskret och inte stötande men klagar någon så tar jag väl genast bort tråden > :gremconfused:

Magi effekten - 'Potens'.
Ok.. Tydligen så blir "sånt där" en nivå lättare.
Några av mina spelare i gänget är hopplösa fall av romantiker och vill hellre "slåss" med en ung mö i sängen än trukhen på fältet.

En av dem slängde ur sig en idé helt på måfå under tiden vi kämpade med att koda en enhets-utläggare för färdigheter i Java. Idén var varför man inte kan använda sig utav stridsreglernas grundkoncept dock anpassade för "sängstrid". Jag skakade först på huvudet men när det väl hade lagt sig så verkade ju idén ganska solid? Visst "striden" blir av en snällare sådan. Trauman kanske man skippar ganska fort men smärtan fungerar ju för såna där läderutrustade hjältar.. men själva utmattningen bestämmer på något sätt när rollpersonens roliga tar slut?

På detta sätt så kan 'potens' effekten spela större roll i "sängstriderna" som nu kanske får lite regelmässigt djup med en massa möjliga "stridshandlingar"?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om allt detta men jag ville dela med mig av denna tanke så andra kan ta och tänka på hur och om det skulle kunna att tillämpa på något sätt? :gremblush:

Mvh Hyggelmonstret

Telephalsion

Swordsman
Kama Sutra som "stridskonst"?
Vad ärm en handling i sängstrid? Och är det chockslag för att inte uppnå klimax för tidigt för männen?

Potens har jag haft roliga tankar om att lägga areaeffekt på en trollgrupp i en Tirakhord, och sen vänta,

Patrick Bateman

Warrior
Hur gör du analogin mellan strid och aktiviteter i sänghalmen? Om det sker med ömsesidigt samförstånd, ser jag inte hur man kan göra liknelsen med en stridssituation. Inte heller likna det vid en tävling, för den delen.

Visst, Utmattning kan användas som ett mått på hur länge de inblandade kan hålla på. Men att likna det vid en stridssituation tycker jag ger otrevliga associationer.

Yoppe

Veteran
Äh det är ju bara att han nämner strid som är felet då :gremtongue:

Det han egentligen menar är ju att man slår för att ta initiativ och utföra olika handlingar typ, låter helt ok tycker jag i alla fall. :gremlaugh:
Helt perfekt för oss kåta ungdomar som tycker sex är lite för kul lol

Poseur

Swashbuckler
Varför i hela helvete ska sex vara någonting tävlingsartat med vem som vinner? Liksom det är ju knappast någon form av konflikt med en vinnare eller förlorare.
Förutsatt att vi inte pratar våldtäkt då dvs. Vilket jag dock inte tror att vi gör.

Så sex är ändå någonting som är överenskommet (mer eller mindre) mellan två parter, visst det kan vara en dålig överenskommelse eller kass kommunikation som står i vägen att den ena eller båda parter egentligen inte vill ha sex.

Men om vi förutsätter att båda är med på det, så är väl det absolut bästa sättet att friforma själva akten om man nu verkligen skall spela scenen(vår spelgrupp gör så, med mig som SL åtminstone) eller låta det 'fade to black'.

För övrigt kan du nog söka på forumet om liknande trådar det detta disskuteras ungefär liknande förut. De borde itne vara så svåra att hitta, jag har dock inte tid att länka dem.

/Poseur ska snart spela Eon, och dricka Kaffe.

Poseur

Swashbuckler
Hehe visst kan nog det vara en kul grej att spela om man är lite övertrött eller aningen yngre. Men då rekommenderar jag snarare olika hentai-spel än rollspel med skum regelmekanik som 'slå ob5t6 för att se om du lyckas ge henne multipla orgamser i just den ställningen du valt med din handling, nej vänta just den ställningen ger ju -ob1t6 på just multipla orgamser'

/Poseur not so seriös.

Hyggelmonstret

Veteran
Sa ju mina spelare var överromantiska av sig. ^^

Kort liten sammanfattning hur jag tolkade det när han slängde idén på mig innan jag tar död på tråden då..

Ja att slänga in ordet strid i det hela ger väl helt fel syn på hela alltet. Initiativet tänkte jag mer var för de där passionerade paren som flyger på varandra så fort de fått sitt värdshusrum, ljudligt och högt så de utanför inte kan gå miste att få höra något. *Vinit-slag* för att se vem som faktiskt hinner göra någonting först. Mannen nu kanske vill kyssa sin gullegris men hon gör ett "motanfall" och visst så kysser han henne men hon kramar honom tillbaka, relativt ofarligt? Det är ju inge farligt att ta till ett "motanfall" mot en kyss? Etc..
Det hela var väl att ta dem delarna hur "striderna" som kartlägger handlingar, sen så utökar(förlänger) man rundorna kanske då det kanske går lite långsammare i sängen.
Sen så är det väl inte alltid båda partnerna väljer att göra något så liksom vinit-slagen blir mindre viktiga. Sen tror jag faktiskt det var fummlet spelarna faktiskt var nyfikna på men dem tyckte det behövdes lite regler för vettigt fummel? Vi andra i gänget klarar oss med 'fade to black' men två stycken tycker just romantik och kärlek är för viktig för censur.

Hursomhelst synd du uppfattade det hela så negativt och jag ber om ursäkt för jag missade den redan liknande tråden.

Peace out :gremwink:

Hyggelmonstret

Veteran
Hahaha jag får väl återkomma i den redan befintliga "Hur tillfredsställer man en kvinna?" tråden eller nått och hoppas på att du Telephalsion ger ett roligt genomtänkt svar. Du är en lustig prick du ^^

Men nu dör väl den här tråden tills vidare.. Då den verkar överflödig.

Phelan

Hero
Och jag som inte trodde att en ny upplaga av Eon kunde fyllas med något väsentligt...

Poseur

Swashbuckler
Förstår mig ändå inte riktigt hur någonting som som sex riktigt kan mätas i regler, men har all respekt för de som ändå kan tänkas göra det.
Det var absolut inte min mening att låta negativ eller så.
Jag har bara svårt att sätta regler på själva sexlivet, visst för porstjärnor kanske men wouldnt call that sex.
Förstår bara inte hur man drar parallellen att sex mellan två människor ska vara någon form av "vinna/förlora" grej.
Tror fortfarande definitivt på att improvisera hela akten totalt. Och som SL kan man ju vara ganska elak emot sina spelare, speciellt om de spelar unga kåta män som aldrig fått till det förens de går till en hora.
Illusionen av bra sex är ju någonting som alltför många unga personer lever efter.

/Poseur sjuk

Poseur

Swashbuckler
Kul inlägg men fanimig det mest värdelösa inlägget på länge :gremgrin:

Just sådana här saker som gör mig aningen tveksam för sex-regler.

/Poseur lär säkert ha en ~ob10t6 i svårighet normalt sett :gremwink:

Telephalsion

Swordsman
Hoppas ingen tar mitt inlägg som seriöst, det skulle ju vara lite taskigt.

Du har helt rätt Poseur. Sex är inte om vinna eller förlora, men det gör inte saken mindre kul att driva om :gremwink:

Sex är kul, antingen rent praktiskt och sensuellt kul, eller kul för att det är lite hysch-pysch att prata kring, kul i vilket fall.

Hyggelmonstret

Veteran
Senaste utannonseringen för Eon, modulen Erotik i Mundana?

Huvudskribent: Thelephalsion.

Har du upplevt att det saknats något i världen mundana? Är det information om fladdermöss, olika hattar eller vad som finns bortom stjärnorna du funderat över? Självfallet inte. Var är allt "vuxenkramande" frågar du? Då har vi här ett trevlig nytt tillkännagivande för dig.. Erotik i Mundana!

Ny färdighet introduceras "vuxenkramas". Hur mycket svårare blir det när föräldrarna är i närheten, när hunden tittar på eller hur fasiken gör man när man faktiskt ska "vuxenkramas"??? I denna spännande regelmodul får du veta allt detta och mycket mer därtill. Se till att läsa det sista spännande kapitlet "Hemligheter" där du hittar allt du någonsin kommer vela veta om gûrdpinnar och annat smått och gott.

Erotik i Mundana är ett tillbehör till Eon.

(Jag kunde inte låta bli) ^^

Poseur

Swashbuckler
Underbart!

Jag skulle lätt köpa modulen om den faktiskt kom ut.
Om inte annat är det kul att läsa om bordeller och horhus med mera.

Men att få sig ett så underbart skratt som den här tråden, jadu det har jag inte fått på länge.

Bortsett ifrån när mina dumma spelare igår dealade med xinu igår...

Undrar vad svårigheten är om man själv är ofrälse och ska vuxenkramas med kronprinsessan med HMS Kungen är i huset :gremgrin:

/Poseur lite mysigt att vara svensk en dag som denna

Telephalsion

Swordsman
Modulen Erotik i mundana skulle innehålla utökade regler för barnafödande, precentivmedel, potenshöjadne medel, tabeller för ärvande av egenskaper från huvudtabellen.
Ett kapitel om Khamra Sutra, den gamla sexkonsten från Radh Khamra som nu är populär hos Glutarianerna.
Ett kapitel om Mundanas afrodisiakum, och vilka monster man måste döda för att få tag på dem.
Äventyret Glutharia Mundana, om Glutharianergruppen som ska resa runt mundana och kopulera med alla kända varelser och ting.

Illustrationer av de olika kulturernas sexhjälpmedel är oklart för tillfället, vi letar artist.

Hyggelmonstret

Veteran
Telephalsion said:
Illustrationer av de olika kulturernas sexhjälpmedel är oklart för tillfället, vi letar artist.
Såklart jag tar på mig ansvaret för det här, ska bli en massa gûrderpinnar! :gremgrin:

Däremot har jag en policy att inte rita glutarianer. Tråkigt men sant, vi får hitta någon annan för detta.