Nekromanti Den effektiva sätt att oskadlegöra motståndare

Master Pelle

Warrior
Vad mesigaste?

Fegis? Nej... Men det är bra teknik om man inte vill dra för mycket tid i strid till exempel att den personen måste rädda baronen's dotter och måste hinna i tid men plötsligt kommer några dumminga som försöker hindra honom men om man inte använder snabba metoden kommer man inte kunna rädda baroens dotter i tid sen blev man jagad av den argsint baronen för att man misslycka rädda hans dotter i tid men om man använder snabba metoder kommer man snabbt i tid för attt kunna rädda baronens dotter i tid sen får man belöning och får bruden...

Cerec

Veteran
Re: Vad mesigaste?

Ja men en strid varar ju max några minuter så det hinner man iaf /images/icons/tonguea.gif

Cerec

Veteran
Re: 'Slag' (lite oseriöst)

Det beror väll på att med ett slag eller en spark så ger man bara runt ob2t6 men med en hammare gör man kanske ob5-6t6. Ett slag med en hammare gör ungefär lika mycket skada var man än träffar medan ett slag eller en spark är bättre om du träffar på rätt ställe. För att balansera reglerna.

Det var väl ett j-a tjafsande

Benbrytning står även med i Lak-Fiz. (moment: Krell-Zar)

Man borde få använda den tillsammans med vapen...men det är inte bra för balansen, tekniken är för bra.
Läser nu tekniken igen o ser att jag hade fel på mitt inlägg nedan, det är brutet kindben i ansiktet, inte käken...fortfarande är tekniken för bra.

men då upprepar jag mig här då, eftersom fler läser denna tråd:
Stridskonst: Kvickt anfall, Rappt utfall, Benbrytning, Precisionsanfall, Kross.
Jag vinner initiativet, slår i ansiktet, kindbenet bryts automatiskt, han fick 12 i smärta, innan striden började...
(han duckar! - nja, han får ob3T6 i svårighet, dessutom har han då gjort en instinktiv manöver, o har +ob1T6 på resten av handlingarna i rundan, vilket betyder att jag fortsätter vara först och spöar honom i rundan)

Vill vi vara ännu mer effektiva i stridskonsten så har vi Skrämma/hota och Stridsvråla också.

Re:Bågar!

Ville bara säga att jag håller med trollet.
Bågar är det bästa sättet att slå ut en motståndare.
Men en vanlig stridskonst kan du få:
Moment: Hornbåge (serine om alv - nej, serinae är fånigt)
Precisionsanfall, Målpunkter, Momentspec.

Detta med ett krav. Nu kan du döda alla.

Freelancer

Warrior
Re:Bågar! (usch!!!!)

Visst är det bra att ha båge med stridskonst som RP...
Men när SLP:er får båge då går det bara åt helvete... Läs bara det som står längst ner i mitt inlägg... Det är så sant som det bara kan bli....

Freelancer

Warrior
Re: Fungerar ej...

Jag får väl hålla med dig regelmässigt, och för att det ska bli mindre koboldistiskt... men realistiskt kan jag inte hålla med dig (eller noegames som har gjort regeln).... Men det är väl bara att diskutera med SL för att få fram en regel som vi spelare tycker kan funka /images/icons/wink.gif

Freelancer

Warrior

Absolut... visst ska man kunna använda vapen minst lika bra som sin knytnäve... Absurt är det ju att enligt reglerna går det INTE.. Men det är ju rent ut självklart att man kan ska kunna göra...
Kunskapen är ju att man vet hur man bryter ett ben på bästa sätt... Egentligen borde det bli ännu lättare med ett vapen eftersom metall är hårdare än en näve...

GrottrolletNaug

Swashbuckler

Alltså...
Ja.. Vapen gör mer skada än knogarna. Det är det dom var gjorda för.
Så, för att vapnet gör mer skada så ska man 'balansera' reglerna genom att låta nävarna vara bättre på att bryta ben ?
Fullständigt tossigt !

Ordet spelbalans finns inte i min vokabulär och kommer aldrig att göra det (I den mån vi talar om rollspel). Att ändra på saker för att uppnå 'spelbalans' och därmed kompromissa realism eller känsla är för mig helt oförståeligt. Jag förstår inte på mig dom som gör sådant.

GrottrolletNaug

Swashbuckler

Alltså...
Ja.. Vapen gör mer skada än knogarna. Det är liksom det dom var gjorda för.
Så, för att vapnet gör mer skada så ska man 'balansera' reglerna genom att låta nävarna vara bättre på att bryta ben ?
Idiotiskt !

Ordet spelbalans finns inte i min vokabulär och kommer aldrig att göra det (I den mån vi talar om rollspel).
Att kompromissa spelvärldens trolighet, realism (i den mån realism sökes) och känsla för att uppnå 'spelbalans' är för mig helt oförståeligt. Jag förstår inte på mig dom som gör sådant.

Cerec

Veteran

Ja men om du nu träffar en kille med en strids hammare så kommer benen och allt annat som kommer ivägen att krossas......ett slag i huvudet o du e färdig....även om det bara blir 5 i skada!! Det går inte att sikta på benen men en hammare så att benen bryts lättare....det beror bara på hur hårt du slår medans man med armarna kanske tar tag i armen o bryter den på Segal vis. Hammaren har redan sin höga skada o där är ben brytnings höjningen redan inräknad. /images/icons/tonguea.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler

Det går inte att sikta på benen men en hammare så att benen bryts lättare

Men det måste väl ändå gå att sikta på känsliga områden där svaga ben finns.

T.ex.
Nyckelben istället för axel
Knäskål istället för utsidan lår
Handledsknölen istället för underarmen

osv