Jag vill egentligen inte ha ett system där man delar ut xp efter sessionen. Vad jag är ute efter är snarare ett smidigt system där man ökar i nivå i de färdigheter man använder.
Tanken var att vid varje perfekt slag och varje grovt misslyckande, får man en dutt, när duttarna nått ett visst nummer ökar färdigheten. Mouseguard är ett bra exempel på det här. Dock sträcker sig mina värden mellan 1-45 och att bokföra det antalet duttar skulle bli väldigt omständigt.
Någon som har några bra okomplicerade idéer för hur man skulle kunna lösa detta på ett smidigt sätt?
Tanken var att vid varje perfekt slag och varje grovt misslyckande, får man en dutt, när duttarna nått ett visst nummer ökar färdigheten. Mouseguard är ett bra exempel på det här. Dock sträcker sig mina värden mellan 1-45 och att bokföra det antalet duttar skulle bli väldigt omständigt.
Någon som har några bra okomplicerade idéer för hur man skulle kunna lösa detta på ett smidigt sätt?