Nekromanti Den förbannade frågan om att gå upp i nivå igen.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Ah nån form av kombo mellan olika förslag ser det ut som. Ja det där funkar väl :gremsmile:

Max Raven

T12-kultist
McFisk said:
Ber om ursäkt för min bångstyrighet.
Agreed lärande av misslyckande är alltid trevligt.

Man har en levla upp mätare som ser ut 00##0#0. 0=är perfekta # är misslyckade. Sen måste man träffa in dem i ordning, när mätaren är full gå upp i level.
Ah, trial and success plus trial and error. Trevligt! :gremsmile:

... Så hur lång tid tar det i snitt att bli bättre? :gremsmile:

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Personligen hatar jag system som bara låter mig "levela" upp om jag rollar perfekt eller fatalt misslyckande.
Det leder till att vissa karaktärer kommer att dra ifrån andra om dom har tur med tärningarna och vissa kommer att stå stilla.

Hade det problemet när vi spelade förut och två karaktärer fummlade och slog väldigt mycket perfekt(Troligen obalanserade tärningar) och dom tog sig snabbare upp i nivåerna än alla andra.

KamiFisk

Hero
Japp T10 slår ju en 1 eller en 10 ganska ofta, så jag minskar chansen lite granna. Sedan med hjälp av ödespoängen kan man lägga extra tärningar på ett slag för att öka chansen för lyckande samt levlande. Har inte hunnit räkna på tiden det tar att levla ännu.

KamiFisk

Hero
På en T10 händer det ganska ofta att man perfektar och misslyckas grovt. Det finns ett inbyggt ingame system för att träna färdigheter, detta är bara en del av kakan xp systemet skall bara stå för den naturliga ökningen inte för träning.