Jag skyr absolut inga element i rollspel, även om jag möjligen skulle vara något försiktig med hur jag hanterade sådana jag visste att specifika spelare skulle kunna ta nån form av anstöt av. Blir jag inspirerad, och om någon öht vill spela böset, är det bara gogogo. (Jag har tidigare skrivit veritabla manifest ang. det här, som ska ligga nånstans i forumets enorma arkiv av bortglömda gamla trådar).
Jag vet att tex Börni gärna skulle vilja att jag spellede Kindred of the Ebony Kingdom, Vampires gamla Afrika-setting, och då skulle jag ju tveklöst involvera lite av allt elände och skadat skit man hör om när nyheterna rapporterar om Afrika.
Problemet är dock att västerländsk media aldrig någonsin ger en någon bild av -vanligt- liv i Afrika, alltså, där de inte krigar, folkmördar och sliter av underkäken på småflickor med machete. Hur lever en genomsnittlig familj i Lagos liksom? har de tv hemma? Betalar de räkningar? Det är sådana små saker jag inte har den blekaste om, medan jag har en god bild av motsvarande förhållanden i Europa, Amerikatt och Asien, eftersom detta utmålas oändligt mycket oftare i media. (Ja, och Europa bor jag ju i och Asien har jag åtminstone besökt). Det, inte folkmorden och eländet, gör att spelledande i just nutida Afrika känns avlägset, eftersom spelledande nästan kräver att man har koll på sånt.
- Ymir, tankbilen kommer 'anytime from now'