Nekromanti Den grå döden [Mutant År Noll] kort recension

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Bifur;n299292 said:
Oh. Helt fräckt säger jag: kan du inte recensera det äventyret? Jag är mycket nyfiken på var det ska ta vägen :)
Vet inte exakt hur mycket man ska säga innan äventyret är släppt, men kan summera lite kort.

Boken är strax över 110 sidor och med ett omslag som är en riktigt vass remake av det gamla omslaget till Bris Brygga. Jag sätter inte betyg, men om jag hade gjort det hade intrycket gett högsta möjliga utslag på mätaren.

Innehållet är ett antal zonsektorer likt ett Zonkompendium, med egen beskrivning, SLP:s och förslag på händelser, men samtidigt med en sammanhängande metaplott som doftar väldigt mycket nostalgi med platser, figurer och händelser ihopkokade ur samtliga av de gamla Mutant-äventyren (I reptilmännens klor, Järnringen, Nekropolis, Bris Brygga och Mos Mosel). Kan nämnas också att platserna varit stretchgoals i tidigare Mutant-kickstarters som nu äntligen fått se dagens ljus. Det finns egentligen ingenting jag saknar med äventyret. Kanske är avslutningen något kort för den som vill ha tips på vad som skall hända när kampanjen är slut (både för äventyrets hjältar och för de stackars spelarna som kan behöva rehab från nostalgi-trippen) :)

Bifur

Veteran
Är det ett äventyr rakt av till M0 eller finns det i det en brygga mot mot MUA-världen/nya Hindenburh-spelet? Spelar jag det efter att jag tagit mig igenom alla M0-expansioner eller kan jag köra det till grundspelet?

Henke

Det är till M0 och spelas bäst om man har spelat samtliga boxar och ZK5. Ingen brygga mot Hindenburg men lägger upp motsättningar inför MUA skulle jag säga.

Henke

Vi som backade Elysium och Maskinarium fick en beta pdf i måndags. Tryckt bok kommer under december tror jag.

Mogger

Hipsteranka
Henke;n299311 said:
Vi som backade Elysium och Maskinarium fick en beta pdf i måndags. Tryckt bok kommer under december tror jag.

Ah! Jag är ju i princip ett Mutant-fan, men inte helt kompis med Ligans upplägg. Jag saknar Järnringens Pyri... :(

Hoppas på Hindenburg!

Bifur

Veteran
ZK5???

Så handlingen ligger tidsmässigt långt innan MUA?

Uppdat: Zonkompendium så klart... Hotell Impetator

Henke

Bifur;n299323 said:
ZK5???

Så handlingen ligger tidsmässigt långt innan MUA?

Uppdat: Zonkompendium så klart... Hotell Impetator
Ja, skulle säga att tiden är max några år efter grundlådorna.