Vet inte exakt hur mycket man ska säga innan äventyret är släppt, men kan summera lite kort.Bifur;n299292 said:Oh. Helt fräckt säger jag: kan du inte recensera det äventyret? Jag är mycket nyfiken på var det ska ta vägen
Boken är strax över 110 sidor och med ett omslag som är en riktigt vass remake av det gamla omslaget till Bris Brygga. Jag sätter inte betyg, men om jag hade gjort det hade intrycket gett högsta möjliga utslag på mätaren.
Innehållet är ett antal zonsektorer likt ett Zonkompendium, med egen beskrivning, SLP:s och förslag på händelser, men samtidigt med en sammanhängande metaplott som doftar väldigt mycket nostalgi med platser, figurer och händelser ihopkokade ur samtliga av de gamla Mutant-äventyren (I reptilmännens klor, Järnringen, Nekropolis, Bris Brygga och Mos Mosel). Kan nämnas också att platserna varit stretchgoals i tidigare Mutant-kickstarters som nu äntligen fått se dagens ljus. Det finns egentligen ingenting jag saknar med äventyret. Kanske är avslutningen något kort för den som vill ha tips på vad som skall hända när kampanjen är slut (både för äventyrets hjältar och för de stackars spelarna som kan behöva rehab från nostalgi-trippen)