Nekromanti Den här personen finns inte

clarence redd

FrostByte Books
Nvidia har lärt en AI att skapa fiktiva porträtt som är läskigt realistiska. För alla som behöver bilder på (samtida) NPC:er är det ett schysst alternativ till att plocka foton på verkliga personer.

Prova här:

https://thispersondoesnotexist.com/

Det hade så klart varit ännu coolare om man kunnat välja årtionde eller kanske land. Nu blir det väldigt många typiska amerikaner från tjugohundratalet.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag: ”Asså fy fan va coolt! Det är jättecreepy!”
Min fru: ”Vadå?”
Jag: ”Jamen de ser ju verkliga ut!”
Min fru: ”Ja..? Och?”

Men visst är det häftigt och creepy???

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tycker att det är riktigt coolt. Lite mer styrning av vad man är ute efter vad gäller hudfärg och kön och kroppsform + deepfakes = vi behöver inga skådespelare alls längre, hela konceptet "känd skådespelare man känner igen" blir utdaterat. Allt vi behöver blir på sin höjd lite kroppsskådisar.

I dagsläget nöjer jag mig med att jag för att ha nöje av det som SL nog skulle vilja ha just lite kontroller typ "ge mig en medelålders svart man".

zonk

muterad
Coolt! Det är nåt jäkligt... samey över dem? Nån likhet, nåt glasartat i blicken, nåt konstigt med tänder och ögon, ögonfransar.. ersatz-människor på burk, liksom..

obak

Hero
zonk;n309280 said:
Coolt! Det är nåt jäkligt... samey över dem? Nån likhet, nåt glasartat i blicken, nåt konstigt med tänder och ögon, ögonfransar.. ersatz-människor på burk, liksom..
Kan det vara att dom alla glor rakt på dig? Som om dom ville suga i sig din själ och bli verkliga människor?
Där har vi nästa enkvällsäventyr till Kult

Leon

Leo carcion
obak;n309282 said:
Kan det vara att dom alla glor rakt på dig? Som om dom ville suga i sig din själ och bli verkliga människor?
Där har vi nästa enkvällsäventyr till Kult
Man klickar och klickar, och plötsligt dyker ens eget ansikte upp...

obak

Hero
Leon;n309285 said:
Man klickar och klickar, och plötsligt dyker ens eget ansikte upp...
Eller ditt rum, men någon annans ansikte?

Nä, stryk den, din var bättre. Med tanke på vad sidan heter så har det långt läskigare implikationer att se sig själv.

ceruleanfive

Bläckfisk
krank;n309270 said:
Jag tycker att det är riktigt coolt. Lite mer styrning av vad man är ute efter vad gäller hudfärg och kön och kroppsform + deepfakes = vi behöver inga skådespelare alls längre, hela konceptet "känd skådespelare man känner igen" blir utdaterat. Allt vi behöver blir på sin höjd lite kroppsskådisar.

I dagsläget nöjer jag mig med att jag för att ha nöje av det som SL nog skulle vilja ha just lite kontroller typ "ge mig en medelålders svart man".
Nu är jag den som är den, men skådespelare gör väl ändå mer saker än att bara vara kända? ;)

zonk

muterad
en del av ansiktena blir lite "deep dreams" dock.. (ni vet, den där datoralgoritmen som hittade hundansikten i bilder av pizza och vice versa, typ)

Mogger

Hipsteranka
Tänker bara på Borat-sketchen när han frågar om all ost i hela butiken:

"This person does not exist"
*click*
"How about this person?"
*click*
"How about this person?"
*click*
"How about this person?"
*click*
"How about this person?"
"This...Look, none of them are real"
*click*
"How about this person?"
"As I said, theyre all fake"
*click*
"How about this person?"
"That, listen...None...Ok, no this person does not exist"
*click*
"How about this person?"
...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ansiktena är mycket realistiska, men saker som inte är ansikten kan se konstiga ut. Jag fick upp en bild på ett litet barn som satt och sög på sin hand, och handen såg helt vanskapt ut.

(Och har personen på zonks bild ett halvt par glasögon?)