Nekromanti Den märkligaste diskussionen någonsin? ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
På Sveroks rollspelsforum pågår just nu en av de märkligaste rollspelsdiskussionerna jag någonsin stött på.

Den som känner för att munhuggas med en kille som tror sig veta »sanningen« om vad rollspel går ut på kan ju klicka på ovanstående länk.

Feuflux

omjonasson.se
Läste det igår...

... och skrattade hur mycket som helst. Lät bli att svara något då jag inte kom på nåt vettigt att säga som inte redan blivit sagt. :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag gick runt på forumet igår för att lista ut vad det var han var arg på. Jag fick bestämt för mig att någon hade skrivit något taskigt som fick honom upprörd, men kunde inte lista ut vad. Jag förstod inte riktigt heller vad han ville, men bestämde mig till slut för att han ville ha mer våld och sexism i rollspel och mindre realism! :gremwink:

Det enda bestående intrycket är att man framstår som en idiot om man försöker använda svåra ord när man inte kan skriva sammanhängande text. Men det är ju alltid kul med roliga troll! :gremlaugh:

/tobias

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag tror inte han är ett troll ...

Jag misstänkte också att han var ett troll, men jag letade runt lite bland hans tidigare inlägg och fick intrycket av att han faktiskt tror på det han skriver.

Att han sedan tolkar kritik och avvikande åsikter som personliga påhopp är ju en annan femma.

Det är hur som helst ganska underhållande (och en smula frustrerande).

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nej, det är han inte

Jag misstänkte också att han var ett troll, men jag letade runt lite bland hans tidigare inlägg och fick intrycket av att han faktiskt tror på det han skriver.
Nej, han är inte ett troll i den traditionella meningen. (Nu kom jag på att vi behöver ett nytt ord på svenskan, vars definition är följande: en person som skriver apkorkade inlägg på ett forum eller på en tidnings insändarsida, som är hysteriskt roliga att läsa, men samtidigt vansinnigt irriterande, men ändå har den positiva egenskapen att man känner sig intellektuellt överlägsen.)

Men det är tyvärr uppenbart att han menar allvar, även om jag fortfarande inte förstår riktigt vad det är han menar.

/tobias

Troberg

Sinister eater
Den som känner för att munhuggas med en kille som tror sig veta »sanningen« om vad rollspel går ut på kan ju klicka på ovanstående länk.
Nah, det är ju som att skjuta på sittande fågel. Den grabben är ju rökt oavsett om jag hjälper till att slagga honom eller inte.

Rosen

Myrmidon
Re: Nej, det är han inte

Men det är tyvärr uppenbart att han menar allvar, även om jag fortfarande inte förstår riktigt vad det är han menar.

Såvitt jag kan se irriterar han sig på prettospelare som pratar om rollspel som ett medium för socialrealism och politiska aha-upplevelser istället för ett medium för sånt som (han tycker) är kul -- balla äventyr med mycket våld och sex.
Det kan jag faktiskt sympatisera med, och jag ser paralleller med åsiktsyttringar som när Jonas Nelson talade nostalgiskt på Galadrim-forumet om när lajv handlade mindre om starka mentala upplevelser och mer om att ha kul ute i skogen med ens kompisar.
Den här killen uttrycker det dock på ett rätt klumpigt sätt (och han gillrade en spikfälla för sig själv när han la till "ism" efter "sex").

--
Åke

hraufnir

Swordsman
Ack jag kunde inte ha sagt det mycket bättre själv. Än en gång slår jag mitt kloka huvud i samma bjälke som Troberg vistat innan =)

Troberg

Sinister eater
Ack jag kunde inte ha sagt det mycket bättre själv.
Jo, det är liksom inte kul att slåss mot en som redan ligger ner. Det är mycket mer underhållande att munhuggas ur underläge (nej, det är INTE jag som är Rejected...).

hraufnir

Swordsman
Re: Nej, det är han inte

Nu kom jag på att vi behöver ett nytt ord på svenskan, vars definition är följande: en person som skriver apkorkade inlägg på ett forum eller på en tidnings insändarsida, som är hysteriskt roliga att läsa, men samtidigt vansinnigt irriterande, men ändå har den positiva egenskapen att man känner sig intellektuellt överlägsen
Tja... vi kan försöka rada upp mycket... Vissa saker namnger man efter dess skapare, men det finns så många så vem skall vi ta?

ge mig förslag =) *är för trött för att spåna själv just nu*

Insignia

Swashbuckler
Så bisarrt

Särskilt det där om att all sexualitet enbart handlar om tjejers (!) utseende (eller nåt) o_O

Troberg

Sinister eater
Re: Så bisarrt

Särskilt det där om att all sexualitet enbart handlar om tjejers (!) utseende (eller nåt) o_O
Av inläggen att döma skulle jag gissa att grabben är i en sådan ålder att hans sexuella erfarenheter i huvudsak består av nervösa glimtar på porrtidningsomslag hos tidningshandlaren, så det är ett begripligt missförstånd.

Foggmock

Myrmidon
Han fick sitt arsle överlämnat till sig, som vi brukar uttrycka det på lite mer internationella forum. Jag skulle till och med gå så långt och påstå att han blev

Troberg

Sinister eater
... och ändå hävdar han att hans meningsmotståndare har bevisat hans poäng.
Han kanske kör den gamla favorittaktiken att argumentera för motståndarnas sak, men göra det så extremt, överdrivet, provokativt och irriterande att folk skräms bort från motståndarna? Ofta är den mycket effektivare än att försöka argumentera för något.

Wyldstorm

Swordsman
Ta nu inte detta som tecken på att jag stödjer hans teorier & teser...

Men detta är helt klart baktaleri av hög (låg?) nivå.
Är det verkligen så viktigt att hammra på nån som hamnat i järvläge?

Nightowl

Champion
Bluddermupp [OTANT]

Nu kom jag på att vi behöver ett nytt ord på svenskan, vars definition är följande: en person som skriver apkorkade inlägg på ett forum eller på en tidnings insändarsida, som är hysteriskt roliga att läsa, men samtidigt vansinnigt irriterande, men ändå har den positiva egenskapen att man känner sig intellektuellt överlägsen.)
Bluddermupp.

Erik, hjälpsam

Pendragon

Swashbuckler
Va!? Räknas inte handtrallor som erfarenhet!? (NT)

Nyfunnet Tafsande

/Joel - som i så fall går miste om massor med Exp... :gremtongue: