Jokimmolator
Veteran
Den Obligatoriska Fängelsehålan är förstås ett måste i det genomsnittliga rollspelet, hur många fängelsehålor hamnar inte genomsnittsrollpersonen i under sina dar som äventyrare? Frågan är då bara, hur kommer lättast därifrån? För det har väl aldrig hänt att någon RP stannat i fängelsehålan straffet ut? Det slog mig, när jag i godan ro funderade över detta, att det kanske finns drösvis av ohyggligt listiga sätt att ta sig ut ur fängelsehålor man sitter inburad i som jag aldrig tänkt på. Därför ställer jag frågan här på forumet:
Vilket är ert favoritsätt (och/eller andra bra sätt) att ta sig ur Fängelsehålan som Hin Håle Himself (eller annan makt) spärrat in en i?
Mitt eget svar på frågan får bli det gamla fina sättet att när vakterna utanför sitter och spelar poker påstå att man såg någon fuska, och sedan i kalabaliken sno åt sig nycklarna med ett snöre och fly...
//Joakim, som undrar hur ofta folk råkar få sig inspärrade egentligen...
Vilket är ert favoritsätt (och/eller andra bra sätt) att ta sig ur Fängelsehålan som Hin Håle Himself (eller annan makt) spärrat in en i?
Mitt eget svar på frågan får bli det gamla fina sättet att när vakterna utanför sitter och spelar poker påstå att man såg någon fuska, och sedan i kalabaliken sno åt sig nycklarna med ett snöre och fly...
//Joakim, som undrar hur ofta folk råkar få sig inspärrade egentligen...