Den perfekta tråden?
Det skulle vara en med mycket nytt att se.
Mycket insikter för de inblandade, alltså "Ahaaaa,
så kan man ju göra!" och "Jävlar, det har jag aldrig tänkt på.." men även fantasifulla visioner, sprudlande idéer man kommer på mitt i tråden man inte kommit på annars. Det ska alltså också vara en sprudlande och inspirerande tråd.
Sedan hade jag viljat komma och skriva lite dramatiska coola uttalanden som också lett till insikt. Folk hade gärna fått bli lite personliga och agera ut, och sedan på slutet är alla trötta men glada.
En tanketvistande, frigörande, energifull tråd, alltså. Förmodligen börjar den med en vision alla spinner vidare på på rollspelsmakarforumet, eller en fråga på rollspelsforumet alla tar till sig, relaterar till, och verkligen bryr sig om.
Den skulle vara lång, men inte ordbajsig. Det skulle aldrig förfalla till.. "Krille vs Rising-diskussioner" brukar vi kalla det, men det kanske inte är helt korrekt..
En liten stund kan det få vara det, men sedan kommer en insikt och stoppar allt det.
Mina ena favorittråd är
Stooor stad som fick mig att ta till mig projektet Staden som mitt eget, tillsammans med de andra Stadiga Grabbarna. (Jag ska återgå till Staden när mina andra regler är färdiga, jag har nu löst Form/Erfarenhet, tror jag, bara att mejsla ut magi/stridsreglerna lite till.)
Den andra är
Rollspelsriksdagen där alla blev knasiga och gjorde en massa bilder.
Bägge kan vara lite svåra att komma in i så här i efterhand, det var något som skedde
nu, man upplevde trådarna växa. Helt sprudlande, alltså. Bägge två var inspirerande som bara den, och rörde vid något stort.