Lambendil_UBBT
Warrior
maximal realism men avvägt för användarvänlighet och tidskonsumption
Där har du det. Så mycket realism och trovärdighet som möjligt, utan att det blir tidsödande och detaljistiskt att spela.
maximal realism men avvägt för användarvänlighet och tidskonsumption
Ok, men vad är då det här:Tycker ordet "realism" tillsammans med "skadesystem" börjar bli ett urvattnat lågmärkesklichéord.
Om något börjar bli urvattnad kliché så är det likställandet av realism och detaljism. Det är inte samma sak. Du kan ha ett realistiskt system med hög eller låg detaljnivå. Du kan också ha ett orealistiskt system med dito."Maximal realism" betyder för mig en massa detaljtabeller...
Jaja, får väl erkänna att du fick mig där =) ,men jag tycker ibland att det känns som om olika rollspel försöker överträffa varandra i att vara så verklighetsplagierade som möjligt just i strids- och skadesystem. Så länge det finns en nån sorts rimlighet i allt så är jag för det mesta nöjd.Om något börjar bli urvattnad kliché så är det likställandet av realism och detaljism