Nekromanti Den stora julklappstråden !

Johan K

Gammal & dryg
Så, nu är julen över med allt vad julklappar, julmat, Kallae Anka & att var trevlig mot familjen över.
Nu till fågan, är du nöjd med årets julklappar ??
För min del så är jag nöjd. Fick det jag ville + några överaskningar som varat lite oväntade..

/ Johan K, som är sådär lagom julslö..

Foggmock

Myrmidon
Julslö? Jag steg just upp, jag är julslöast!

Jag fick det gamla vanliga, det vill säga strumpor, kalsonger och en ask Noblesse av far. Av mor fick jag en bok om upptakten till 9/11 och Al-Qaida jag ska sluka när jag är igenom Stiftelsen-triologin. Av mig själv fick jag Guitar Hero 3 och ett stativ till min kamera.

Sen var jag nöjd med klapparna jag köpte också. Far med fru fick Peugot-kvarnar för salt och peppar och mor fick en iPod så att hon kan lyssna på ljudböcker som jag ... skaffar åt henne. :gremgrin:

krank

Går ondskans ärenden
Jag fick...

* Ett nytt fräsigt surroundsystem till min dator (Logitech X-540 f.ö) som just nu sitter och pumpar ut Creedence.
* Massor med massor med massor av strumpor. Det uppskattades, eftersom jag har för få strumpor, och hade önskat mig strumpor.
* En Alienfigur byggd av skrot, som min lillebror hittat i Thailand.
* En T-shirt där det står "nobody's perfect. I'm nobody".
* En ficklampa.
* Två Hudiksvallsvärdecheckar (som kan användas i de flesta butiker häromkring) på sammanlagt 800:-. Dessa kommer imorgon att konverteras till en Guitar Hero-gitarr och lite annat smått och gott.
* En grå polotröja.
* DVD-skivor

Jag är riktigt nöjd, får jag väl säga. Jag önskade mig kläder, ett surroundsystem, DVD-skivor och en Guitar Hero-gitarr, så det är typ full pott.

OK, jag önskade mig en ny TV (platt) också, men det räknade jag aldrig med att få.

Krille

Super Moderator
<ul type="square">[*]1500 pengar
[*]400 kronor presentkort på Ikea
[*]"Kejsare och generaler", en bok om männen bakom makten i Rom
[*]En sats för att bygga ihop något prydnadsaktigt ljusstake[/list]

Eftersom jag fyllde år för en vecka sedan så fick jag också en födelsedagspresent, en flaska Bell's blended åttaårig whisky. Jag fick dessutom lite spyor från min brorsson (han är fjorton månader och kräktes lite på mig), och eftersom jag inte öppnat flaskan än så vet jag inte om det är någon skillnad.

Weilyn

Veteran
1 par mysbyxor (...tjoho...)
6 par strumpor
4 par kalsonger, varav ett med motivet; Homer Simpson äter choklad iklädd stringtrosor, vilken sjuk jävel som nu har designat dem.
1 brunrandig skjort, avdelning skitful
1 röd T-shirt föreställande en häst. (Fan vad jag hatar hästar.)
1 deo... traditionsenligt
1 duschkräm

...värdelös skit med andra ord...

Coffe_Kanon

Swordsman
Green Christmas för Coffe!

Och nej, jag fick inte en "Grinchen - the sexdoll" i julklapp, dock fick jag det jag önskade mig, nämligen en WH40K Ork Spearhead boxed set. Denna innehåller en hel del figurer från den nya produktlinjen Orks som GW släpper ut med Codex i typ januari eller februari. Jag är jättenöjd med denna, men tjejen är nog inte så glad då det givetvis kommer leda till att jag sitter och bygger Warhammergubbar istället för att vara med henne.

Och ja krank, vi vet vad du tycker om Orks i WH40K, börja inte dissa mina julklappar nu är du schysst. :gremgrin:

Förutom det så fick jag:
* nya dojor (det behövdes, de andra var påväg att falla sönder)
* tre stycken långärmade skjortor. Behövdes väl egentligen inte, men de var i mörka färger (svart, mörkblå, och svart med mörkröda kritränder) och gör givetvis att jag ser sådär halvbögig ut vilket givetvis är lika med sexigt i dagens Sverige (heterosexuellt sexigt alltså) :gremgrin:
* Fick även en T-Shirt och ett packe strumpor, en parfym vars flaska var formad som en manlig torso (bögfaktorn ökar återigen :gremgrin: ), deospray, ett par små hörlurar (så man kan använda MP3-spelaren igen), samt lite annat smått och gott.

Men här kommer den absolut bästa biten, jag har varit i princip totalt jävla luspank under julmånaden och har knappt kunnat köpa någonting i julklappsväg. Samvetet (det lilla jag har) svider otroligt p.g.a detta, så jag kommer nog försöka döva detta på ett manligt sätt under nyårsafton (dvs. supa skallen av mig och avfyra hemambyggda fyrverkerier, förhoppningsvis går dem hjänceller åt som håller minnet av detta ytterst snåla julklappshandlande från min sida). Givetvis är allt CSNs fel, de vill inte betala ut någonting under december månad, Grrr!

Men för att försöka vara positiv och sluta tycka synd om mig själv så jävla mycket: Julafton var trevlig och juldagen likaså. Min morfar kom även hit från smålands urskog och avståndet gör att vi inte kan träffas så ofta, så vi drack lite Famous och har pratat mycket. Under Juldagen så har jag varit hos min flickväns mor på julmiddag och det har varit jättetrevligt. All in all så har man haft det bra, men har samtidigt kännt sig som något jävla socialfall som knarkat och supit upp julklappspengarna (även om jag förstås inte har gjort det på riktigt, så känns det så ungefär).

Så den gröna biten av julen som stod med i rubriken syftar givetvis på Orks hudfärg, och min gröna avund på icke-studenter som har ett jobb och kan köpa julklappar till sina nära och kära. *fyndigt va? :gremgrin:*

//Coffe_Kanon - som såhär i efterhand tycker att inlägget låter väldigt bittert, när det från början var menat att enbart vara ironiskt, nåväl det får ni tåla :gremtongue:

Storuggla

Champion
Samtliga muminböckerna av Tove Jansson. Mycket uppskattat. En Totoro skrivbordskalender, i formen av busshållplatsen från filmen. Komplett med löst paraply och Totoro att ställa bredvid så att han inte missar bussen.
Två tshirts med kakmonstret på.
Sen fick vi stuff som ett par (folk är svin, det finns en tidsgräns och när man passerat den ihop med någon så antar folk att det okej att ge en saker "till er båda"!) i stil med japanska dödsköttknivar, ljuslyktor och ugnsformar, men... tja.
Inga strumpor, så jag är avis på DeBracy.

Storuggla, manson

Big Marco

Läskig
Jodå, en helt okay jul (urval):

<ul type="square">
[*]Samsung M87 52" LCD-TV
[*]Onkyo SR605 Förstärkare
[*]Svarta byxor
[*]Svart polotröja
[*]Svart skjorta
[*]Let's Kill kortspel
[*]Schweisisk tryffel
[*]Rolex Submariner
[*]Rolex Oyster Perpetual
[*]Bollinger Champagne
[*]Självlysande grod-lampa
[*]Olivoljor
[*]Blandade böcker
[*]Blandade DVDer
[*]Handgjord chocklad
[*]Beretta M92 FS
[/list]

Dessutom fick jag en extra present av Staten - restskatt.

Jag är nöjd med mina julklappar, jag fick det jag mest ville ha:)

Fick följande:

- Half Life 2: The orange box
- Azumanga Daioh DVD box
- Last exile DVD box
- The prestige
- USB minne
- Den nya Harry Potter boken
- En simpsonsmugg med lite godis

Troberg

Sinister eater
Jodå, en helt okay jul (urval):

Samsung M87 52" LCD-TV
Onkyo SR605 Förstärkare
Svarta byxor
Svart polotröja
Svart skjorta
Let's Kill kortspel
Schweisisk tryffel
Rolex Submariner
Rolex Oyster Perpetual
Bollinger Champagne
Självlysande grod-lampa
Olivoljor
Blandade böcker
Blandade DVDer
Handgjord chocklad
Beretta M92 FS
Någon som vunnit på tips eller rånat en bank?

LordTengel

Swordsman
Jag känner mig riktigt nöjd... Ett generöst datorbidrag från föräldrarna, lite blandade kläder, en wokpanna, Eonäventyret Av blod komna och ett par böcker, bland annat. Extra tack till föräldrarna för att de på bokmässan i Göteborg plockade upp några nummer av Fenix åt mig - att jag redan hade två av tre spelar liksom ingen roll, det är helt och hållet tanken som räknas där! Rollspelsjulklappar är alltid uppskattat! :)

Just det, dessutom fick jag ett hamsterhjul som man ska koppla till datorn, och så springer hamstern fortare ju snabbare man skriver på tangentbordet. :gremconfused: Jag har inte vågat ansluta den absurda tingesten ännu...

Lycan

Hero
Jag fick en cykel. Kommer jag nu bara in på min utbildning har jag dessutom medel att ta mig till Lund.

- L

Svarte Faraonen

ром и смерть
Jag fick en av de så hett omdebatterade pepparkvarnarna från Peugeot. :gremgrin: Därtill en skjorta, en tröja, en gjutjärnspanna och en bok ("A Short History of Tractors in Ukrainian").

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag fick...

...pengar, "Amberville", en bordslampa, en ryggsäck, mer pengar, Göran Perssons självbiografi och ett presentkort på IKEA. Inget supernördigt med andra ord.

Man Mountainman

Storsvagåret
Min önskelista bestod av sju böcker. Av dessa sju fick jag tre:

- Roland Barthes - Mytologier
- Claude Lévi-Strauss - Myth and Meaning
- Johan Huizinga - Homo Ludens

Det har m a o varit en jul i den franska strukturalismens tecken (Höhö. "Tecken"). Jag fick även:

- Senaste Arne Anka-albumet
- Två scarfer
- En chokladask
- Pengar
- Ett par skor
- En flaska öl

/Kalle

Ulfgeir

Swashbuckler
Klart nöjd.
Fick en bok om konst och arkitektur under italienska renässansen, på dvd Harry Potter och Fenix-orden, samt Jim Henson's. The Storyteller.

/Ulfgeir

Nightowl

Champion
Jag fick en najs yllekeps av kapten Stofil-typ av min far och en DVD-box med Tatifilmer av min mor. Jag sitter nöjd.

Erik, min arbetsgivare gav mig ett presentkort på en restaurang, men det är liksom inte lika personligt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag fick väldigt intressanta julklappar, hade aldrig funderat på många av dem.

Det jag fick som är anmärkningsbart är: Brandsläckare, brandvarnare, micro och dasspapper.

Väldigt intressant... men väldigt använbart när man har skaffat eget.

Boboliwsy

Warrior
Jag är mycket nöjd med julen och klapparna, själv handlade jag för rekordmycket (rekord för mig alltså, trots att jag haft mindre pengar än på några år, hmm... )

Fick bland annat (och vi börjar med nördprylarna):
* Star Wars Saga Edition
* Scion: Hero
* Babylon 5 säsong 1 DVD
* Sandman bok 2 (The Doll's House)
(Slut på nördprylarna)
* En flaska whisky av svärmor (lite roligare än nån tröja man aldrig använder)
* Pengar
* Presentkort på Kappahl
* Alkemisten av Paolo Coelho
* Lite tjeckiskt öl inhandlat i Tjeckien
* Det gamla vanliga (strumpor och kalsonger)

Kort sagt mycket trevliga julklappar, en del hade jag önskat mig, en del var överraskande.

//Boboliwsy - snart (mammas) mat igen, "åh vad jobbigt, äta tills man nästan kräks en dag till"