Till besättningen på Rollspelsdags:
Jag blev hemskt ledsen att höra att ni lägger ned. Ni har skänkt mycket glädje till många av oss när ni med all den äran gjorde ert avtryck i tiden. Stort tack.
Med en glimrande produktion satte ni en helt ny nivå för andra poddar att snegla efter. Med er usp (enligt min ringa mening) – den ständiga 'närvaron' ni har, som bjuder lyssnaren till att sitta _med_ isf att 'bara lyssna' –karvade ni ut en egen nisch. Jag har fått sitta med vid bordet och det har blivit många fina minnen.
Oavsett om det varit Hydrans rättvisa, Skrômt eller Peka & Klicka så var det något som fått mig att släppa allt för händerna och springa till poddapparaten för att få vara med om, för att få ta del av, för att få vara en del av. Jag har kunnat känna igen mig i 'hur man sitter och lirar rollspel och bara har kul' och jag har med ett icke försvinnande mått av ångest knäppt på ytterligare ett avsnitt av Skrômt och fyfaan vad det inte var roligt men det var så in i bänken bra. Det är väldigt fint att få ha varit med om något sådant och för detta är jag ytterligt tacksam.
Allt har en ände, ni fann er nu och gott så. Hur mycket jag än önskar att ytterligare höra av Hindenburg, skrämmas av Skrômt eller provoceras av Peka & Klicka så är det över. Men icke desto mindre är jag tacksam för att vi fick vara med när ni satte avtryck i tiden. Rollspelsdags – your statement of our time.