luddwig
Lawful evil
För mig är det med Mindy som med spelhyllan. Bara då och då som innehållet lockar.Mindys Bräd- och rollspelspodd är väl värd att lyssna på
För mig är det med Mindy som med spelhyllan. Bara då och då som innehållet lockar.Mindys Bräd- och rollspelspodd är väl värd att lyssna på
Det är alltid vidrigt att höra sin egen röst. Men det kanske finns nåt trevligt i de där utfyllnadslätena? Släpp en ASMR-podd där du bara frustar och stånkar?Ingen aning, hörru.
Själv hör jag bara att jag gör en massa utfyllnadsläten HELA JÄMRA TIDEN.
Man är rätt hård mot sig själv. Som någon som lyssnat på avsnittet i fråga kan jag säga att jag inte tänkte alls på några utfyllnadsläten från din sida. Utfyllnadslätena är en del av talspråket.Ingen aning, hörru.
Helt sant. Jag tänkte inte alls på det heller. Snarare bra att låta naturlig och inte låta sådär utslätat som en del amerikanska poddar gör.Man är rätt hård mot sig själv. Som någon som lyssnat på avsnittet i fråga kan jag säga att jag inte tänkte alls på några utfyllnadsläten från din sida. Utfyllnadslätena är en del av talspråket.
Ni får hojta till om ni behöver en ny klippare #LeaveNoUhmsBehindIngen aning, hörru.
Jag hurrar naturligtvis över att det finns en rollperson som heter Wilhelm.Då var det dags! Svartviken Rollspelpodd ge sig in i Den gamla världen med Warhammer Fantasy Roleplay.
I dag släppte vi session noll av vår The Enemy Within-kampanj, som inleds med en prolog i form av Making the Rounds.
Äntligen!Då var det dags! Svartviken Rollspelpodd ge sig in i Den gamla världen med Warhammer Fantasy Roleplay.
I dag släppte vi session noll av vår The Enemy Within-kampanj, som inleds med en prolog i form av Making the Rounds.
Min WFRP-grupp har som gimmick att döpa alla rollpersoner till Wilhelm ... true story.Jag hurrar naturligtvis över att det finns en rollperson som heter Wilhelm.
(Och hade väntat mig mer session zero i avsnittet för session zero, men det är kanske en smaksak.)
Vi har teasat länge nog om det här nu, och kände att det verkligen var dags att börja släppa kampanjen nu! Vi hade från början hoppats på att börja släppa den redan i vintras, men saker blir ju sällan som man har tänkt.Äntligen!
Vi har mer och mer gått från att session zero för oss är att göra rollpersoner till att prata om vad vi vill få ut av spelet. Misstänker att det finns lite olika läger där med vad man vill att session zero ska vara för något.Jag hurrar naturligtvis över att det finns en rollperson som heter Wilhelm.
(Och hade väntat mig mer session zero i avsnittet för session zero, men det är kanske en smaksak.)
Nej då, vår klippare är utmärkt.Ni får hojta till om ni behöver en ny klippare #LeaveNoUhmsBehind
Gillar även "GROGNARDS files".
Tack för tipsen! Nu har jag hunnit lyssna på två avsnitt. Riktigt intressant diskussioner.Skriver under på Grognard Files.
Jag har lyssnat på avsnitten nu. Har precis läst Enemy in Shadows och blev helt förvirrad då jag inte alls kände igen handlingen, men såg sen här att du skrivit att ni kör Making the Rounds som prolog så då föll bitarna på plats.Nu finns första spelavsnittet ute av Warhammer: Svartviken Rollspelspodd Edition! Nu kommer det inga fler uppdateringar om det här förrän vi drar igång säsong 2
Finns som vanligt att lyssna på överallt där man kan hitta poddar.
Ja precis. Jag tyckte att TEWs inledning var så himla svag att jag ville köra nåt annat för att introducera rollpersonerna. Gillar inte riktigt "Ni sitter på en vagn/promenerar genom skogen"-introt...Jag har lyssnat på avsnitten nu. Har precis läst Enemy in Shadows och blev helt förvirrad då jag inte alls kände igen handlingen, men såg sen här att du skrivit att ni kör Making the Rounds som prolog så då föll bitarna på plats.
Väldigt bra podd, ser fram mot nästa avsnitt!
Get used to it. Det är en klassisk kampanj men de flesta äventyren börjar med skrattretande svaga hooks (och i den nya versionen av DotR är den viktigaste t o m borttagen!).Ja precis. Jag tyckte att TEWs inledning var så himla svag att jag ville köra nåt annat för att introducera rollpersonerna. Gillar inte riktigt "Ni sitter på en vagn/promenerar genom skogen"-introt...