Den stora tråden om rollspelspoddar

ingels

Investigator
God fortsättning på er!

Är nyfiken på vad som får er att gilla resp. ogilla en podd?

För mig är röster jätteviktigt, det måste vara vilsamt att lyssna på (Lex Skräckblandat här ovan).

I en podd som heter Terrible warriors finns det några episoder i ett kult-äventyr när en av spelarna använder "like" ca 3 ggr/mening.
"And we were, like, going to, like, this place, like.."
Helt omöjligt att lyssna på tyvärr.
Har kommit fram till att det är seriöst spelande jag gillar att lyssna på mest, Skräckblandat är favoriten än så länge och har även hört Anders Janssons Picatrix men tappade sugen under S01E09 (Ur Svenska Hjärtans Djup) när det vart lite för mycket roligt under själva spelandet, humor ska nog inte användas som vapen även om det nu är inspelat inför publik på en scen då det ju ändå är ett rollspel.

Karaktärsskapandet med Suzanne Dzamic var helt okej med en rejäl dos backstory med både knivar och korvar, rollspelaskolan lär jag nog lyssna på igen ty den minns jag inte så mycket av.

Last edited:

Conan

انتفاضة
Är det någon som vet om Red Moon Roleplaying kampanjen som nu släpps i deras flöde sträcker sig lika långt som den som tidigare släpptes på deras patreon? Eller om den sträcker, eller kommer att sträcka, sig längre?

Theo

Hero
Är det någon som vet om Red Moon Roleplaying kampanjen som nu släpps i deras flöde sträcker sig lika långt som den som tidigare släpptes på deras patreon? Eller om den sträcker, eller kommer att sträcka, sig längre?
Vilken av dem? De kör väl flera kampanjer?

RedMoon

Veteran
Om du tänker på Coriolis så släppte vi Ghazalis sista färd och Emissarien som försvann som Patreon-exklusivt under 2018-2019 och släppte detta material fritt i vårt huvudflöde under 2024. Vi har sedan fortsatt med Den sista cykladen i huvudflödet som kommer att avslutas med avsnittet nu kommande måndag. Vi hade ursprungligen tänkt att avsluta Ikonernas nåd-kampanjen med Ikonernas död omedelbart men kommer att bli tvungna att ta detta senare under 2025 på grund av familjeskäl. Det kommer dock absolut att bli av!

Conan

انتفاضة
Om du tänker på Coriolis så släppte vi Ghazalis sista färd och Emissarien som försvann som Patreon-exklusivt under 2018-2019 och släppte detta material fritt i vårt huvudflöde under 2024. Vi har sedan fortsatt med Den sista cykladen i huvudflödet som kommer att avslutas med avsnittet nu kommande måndag. Vi hade ursprungligen tänkt att avsluta Ikonernas nåd-kampanjen med Ikonernas död omedelbart men kommer att bli tvungna att ta detta senare under 2025 på grund av familjeskäl. Det kommer dock absolut att bli av!
Stort tack! Glad att du kunde uttolka vad jag nu ser var en smått obegriplig fråga.

Har lyssnat på patreon-kampanjerna sen tidigare men ser fram emot att bingea 20 avsnitt av Den sista cykladen. Vilken julklapp!!