Den stora tråden om rollspelspoddar

luddwig

Lawful evil
En kort fråga: finns det några större svenska nu aktiva rollspelspoddar som också recenserar rollspel, dvs inte bara spelar igenom kampanjer?
Filnlir och Spelhyllan kommer nog närmast det du efterfrågar. I båda poddarna diskuteras för det mesta olika rollspel eller tillbehör.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Oj, lång tråd.
En kort fråga: finns det några större svenska nu aktiva rollspelspoddar som också recenserar rollspel, dvs inte bara spelar igenom kampanjer?

Har noll koll på "scenen" och har bara lyssnat en enstaka gång på den som körde Svavelvinter (?) för ca tio år sedan.
Spelsnackarna

Badmojo

Old’s cool
@Khan verkar ligga bakom Spelhyllan, men finns även Finlir o Spelsnackarnas kontaktpersoner på detta forum?

Khan

Kondottiär
@Khan verkar ligga bakom Spelhyllan, men finns även Finlir o Spelsnackarnas kontaktpersoner på detta forum?
När det gäller spelhyllan känner jag mest att jag ligger efter, men visst. Jag ligger bakom den också.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Oj, lång tråd.

Har noll koll på "scenen" och har bara lyssnat en enstaka gång på den som körde Svavelvinter (?) för ca tio år sedan.
Mindy Bräd- och Rollspelspodd.

VikingGamer

Veteran
Har kommit fram till att det är seriöst spelande jag gillar att lyssna på mest, Skräckblandat är favoriten än så länge och har även hört Anders Janssons Picatrix men tappade sugen under S01E09 (Ur Svenska Hjärtans Djup) när det vart lite för mycket roligt under själva spelandet, humor ska nog inte användas som vapen även om det nu är inspelat inför publik på en scen då det ju ändå är ett rollspel.

Karaktärsskapandet med Suzanne Dzamic var helt okej med en rejäl dos backstory med både knivar och korvar, rollspelaskolan lär jag nog lyssna på igen ty den minns jag inte så mycket av.
SYNDIKATETs spelning av Symbarum och DoD Trudvang tror jag kan passa - de är "in role" och seriösa i de spelen

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tänkte ta och dela med mig vad som går att vänta sig från mina poddar under 2025.

I Soloäventyret kickar vi igång med en Leviathan oneshoot med bland annat Micael Fryksäter där vi beger oss ovanför havsytan för att följa upp Berhanus fynd i säsong 2 av Tau 223. Därefter följer säsong 2 av Mutant Nova med Mia Gibson där vi fortsätter äventyren i Ypsilon 5 i nya Mutant. Vi återvänder därefter till Noas sista drags tredje säsong där Gustav Ruthgård som Faith-agenten Greg Barton utreder ett UFO-fall och året avslutas därefter med säsong 5 av Winter Hills.

01.jpg

I Altors Vidder börjar vi med Helvetesfortet där Jörgen Niemi tar de första stegen mot Qasims öde. Det följs sedan av Urmakarens Ö där de otursamma äventyrarna Moe och Adan fortsätter sin resa genom tid och rum. Denna gång får @Magnus Seter och @Lightshy sällskap av Moa Frithiofsson. Därefter följer Grymkäfts demonborg som ska spelas in på årets GothCon. TPK på den? Inte omöjligt! Efter det beger vi oss iväg till Chronopia där Fredrik Mårds nattländska viktlösa dras in i en storslagen episk berättelse.

02.jpg
I Patreonäventyret fortsätter det mesta som vanligt. Häxmästarens hemligheter fortsätter för alla Äventyrare med Jonas Carlsson, Jimmy Jonsson och så tidigare nämnda Fredrik då de konfronterar magikern Telach i Svart duell. Alla Hjältar får följa den nyskapade vampyrens vedermödor i Vampire-berättelsen Alien Hunger och så får alla Utvalda den oklippta fortsättningen på Svavelvinter (ja, i framtiden kommer den även till Altors vidder i klippt version). Du hittar Patreonäventyret på: https://patreon.com/robertjonsson/

03.jpg

Kaltman

Veteran
Hej

Jag, tillsammans med min grupp, spelar Twilight 2000 över Foundry. Vi tänkte det var lika bra att prova göra en AP av det.

Vi spelar i den svenska kampanjen. Vi har inte spelat ihop tidigare så det är en ny sammansättning.

Välkommen att lyssna på oss. Jag rekommenderar starkt att börja med intro avsnittet VMA.

RSS

Spotify

VikingGamer

Veteran
Jag tänkte ta och dela med mig vad som går att vänta sig från mina poddar under 2025.

I Soloäventyret kickar vi igång med en Leviathan oneshoot med bland annat Micael Fryksäter där vi beger oss ovanför havsytan för att följa upp Berhanus fynd i säsong 2 av Tau 223. Därefter följer säsong 2 av Mutant Nova med Mia Gibson där vi fortsätter äventyren i Ypsilon 5 i nya Mutant. Vi återvänder därefter till Noas sista drags tredje säsong där Gustav Ruthgård som Faith-agenten Greg Barton utreder ett UFO-fall och året avslutas därefter med säsong 5 av Winter Hills.

View attachment 22281

I Altors Vidder börjar vi med Helvetesfortet där Jörgen Niemi tar de första stegen mot Qasims öde. Det följs sedan av Urmakarens Ö där de otursamma äventyrarna Moe och Adan fortsätter sin resa genom tid och rum. Denna gång får @Magnus Seter och @Lightshy sällskap av Moa Frithiofsson. Därefter följer Grymkäfts demonborg som ska spelas in på årets GothCon. TPK på den? Inte omöjligt! Efter det beger vi oss iväg till Chronopia där Fredrik Mårds nattländska viktlösa dras in i en storslagen episk berättelse.

View attachment 22282
I Patreonäventyret fortsätter det mesta som vanligt. Häxmästarens hemligheter fortsätter för alla Äventyrare med Jonas Carlsson, Jimmy Jonsson och så tidigare nämnda Fredrik då de konfronterar magikern Telach i Svart duell. Alla Hjältar får följa den nyskapade vampyrens vedermödor i Vampire-berättelsen Alien Hunger och så får alla Utvalda den oklippta fortsättningen på Svavelvinter (ja, i framtiden kommer den även till Altors vidder i klippt version). Du hittar Patreonäventyret på: https://patreon.com/robertjonsson/

View attachment 22283
Ser så mycket fram mot Svavelvinter. Gillar att höra olika versioner av den världen/storyn

Magnus L

Hero

View attachment 22281

View attachment 22282

View attachment 22283
Lyssnade på Helvetsfortet del 1 idag och flyttades omedelbart 30 år bak i tiden till värdshuset Silverspjutet och ”ett dussin dussin år”. Som vi kämpade med det där :)

Underbart, ser fram emot att lyssna hela kampanjen!