För den som tyckte det var underhållande att lyssna på när podden
Komintern spelade Den Svarta Jorden i Västra Götaland så kan jag avslöja att en ny session är planerad att spelas in nu i april. Jag kan också avslöja att en session spelades in redan i höstas förra året men på grund av sprit, autism och kaos så blev hela den inspelningen kasserad av misstag.
Kommande session kommer att vara ett riff på Joseph Conrads "Mörkrets hjärta" när ett gäng opinionsbildare tar sig med 11:ans spårvagn från Bergsjön genom Göteborg. Målet är Göteborgs södra skärgård och det vidrigt nyandliga entreprenörskap som ruvar ute på öarna. Den unge gig-företagaren Kurtz väntar hungrigt på sitt antroposof-spa efter nya kroppar att evigt förslava och foodorisera.
Den session som spelades in i höstas (men som slarvades bort) var ett riff på Greg Stolzes kortscenario till Unknown Armies - "Jailbreak". Sessionen kretsade kring en grupp kriminella som flytt under ett fånguppror från Högsbo-anstalten. I flykten kraschar de in i en flott villa i Billdal och tar villaägaren som gisslan. Vad de inte vet är att den gravt demente villaägaren både har Palmevapnet i ett vitrinskåp i vardagsrummet och Stig Berglings vandöda kropp i en kryokammare i källaren. I garaget står ett exemplar av smuggelvapnet Robot 70 och väntar på användning. Totalt kaos utbryter, alla lider fruktansvärt innan de slutligen dör en hemsk död. Det hela blev så himla miserabelt att jag så här i efterhand bara är glad att skiten kasserades. Det hade inte gått att lyssna på som podd.