Silverblade
Veteran
Vissa av er där ute kommer förmodligen inte hålla med mig, men jag hävdar bestämmt att den bästa WoD crossovern är Vampire och Hunter. Då gärna i kombination med 2 stycken spelledare som har varsin grupp. Detta kräver dock 2 grupper som inte berättar för varandra vad dom håller på med. Sedan så krävs det erfarna spelledare (dess måste hålla en fortlöpande dialog mellan varandra)för att detta ska funka. Hela grejen med just Vampire och Hunter lämpar sig väl att kombiner med 2 spelgrupper. Eftersom de olika lägrens aktioner påverkar den andra gruppen. Dock så måste inte just Hunter-gänget förfölja just de andra personerna (Vampire-snubbarna).
Givetvis så behövs det inte 2 stycken spelgrupper/2st spelledare för att kombinera just Vampire och Hunter. Eftersom detta funkar ändå utmärkt, förutsatt att spelandet hålls på rimlig nivå (det får inte förekomma någon masslakt av Vampires, eftersom Hunter-karaktärerna "bara är människor med speciella krafter")
Om det är någon som inte vet vad Hunter är så avlägg ett besök på White Wolfs hemsida (och just då Hunter avdelningen). Om du inte orkar det så kan du maila mig på fredde79@www.com så skickar jag tillbaka en förenklad förklaring på svenska om vad Hunter är. Hoppas att ni inser fördelen med kombinationen av Vampire och Hunter (jag har avnjuttit många bra spelsektioner av just detta).
Use the force!
Impressive, very impressive.
Givetvis så behövs det inte 2 stycken spelgrupper/2st spelledare för att kombinera just Vampire och Hunter. Eftersom detta funkar ändå utmärkt, förutsatt att spelandet hålls på rimlig nivå (det får inte förekomma någon masslakt av Vampires, eftersom Hunter-karaktärerna "bara är människor med speciella krafter")
Om det är någon som inte vet vad Hunter är så avlägg ett besök på White Wolfs hemsida (och just då Hunter avdelningen). Om du inte orkar det så kan du maila mig på fredde79@www.com så skickar jag tillbaka en förenklad förklaring på svenska om vad Hunter är. Hoppas att ni inser fördelen med kombinationen av Vampire och Hunter (jag har avnjuttit många bra spelsektioner av just detta).
Use the force!
Impressive, very impressive.