Den Vita Natten

Dressa

Veteran
Jag kommer att spelleda Den Vita Natten till Skrômt. Jag har spellett mycket de senaste åren men jag tror att just Skrômt varit det jag haft roligast med. Älskade Onda Cirklar och dynamiken mellan karaktärerna. Jag tror att Den Vita Natten blir minst lika skoj. Någon där ute som har tips inför denna kusliga kväll?

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
@kwarnberg Finns det fler scenarios att tillgå..Butik eller för nedladdning?
Bläckfisk har släppt det de gett ut till Skrômt fritt!

Utöver det hoppas jag du gillar Den vita natten, det var fantastiskt kul att skriva och har haft så roligt att spela det. Mitt stora tips är delvis att ge spelarna utrymme att bara få spela familjedynamiken, som är kärnan i äventyret.

Skulle också rekommendera att ge utrymme för att kunna föra dolda konversationer med spelarna, eftersom så mycket bygger på hemligheter. Jag spelledde över Discord och att ha möjligheten att skriva DM som andra inte kunde ta del av var superbt bra.

Dressa

Veteran
@Gabrielle de Bourg Det var väldigt roligt att spelleda Den Vita Natten. Gruppen jag spelar med gillar äventyr som ger möjlighet till djupt karaktärsspel. Vi har kört ditt scenario samt Onda Cirklar och båda har fungerat så bra. Det är ju ett fantastiskt rollspel att spelleda! Jag tycker att det borde få så mycket mer uppmärksamhet än vad som verkar vara fallet. Tack för tips!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
@kwarnberg Finns det fler scenarios att tillgå..Butik eller för nedladdning?
Kanske finns fler som varit med i tävlingar här på wrnu.
Finns säkert fler på andra ställen som jag inte har koll på (alexandria.dk kanske?).
Jag hade en idé om att porta mitt Trial and Terror till Skrômt med. Ska se om jag orkar göra det innan våren eller så.