Nekromanti Derelict!

Sodivra

Champion
Men hur ser dom UT?

Ja, jag antar att det inte är "traditionella" dvärgar, eftersom deras element är vatten, så hur ser dom då ut? Har lite svårt att tänka mig en amfibisk fantasydvärg.. :gremsmile:

Däremot har jag mycket lätt att tänka mig små skäggon som rör sig runt bland håligheter i en brun klippa, med hav och starka vindar som slår mot den.. Och på en klippa ut i havet så står en av dom och blickar ut, vinden sliter i hans långa vita skägg.. Woooh..

Nu vandrade jag bort lite från ämnet där, men förhoppningsvis så gjorde det så att ni förstod vad jag tänkte mig också..

Insignia

Swashbuckler
Tackar ^_^

"Negativt? Det är vanligt."

Undrar om du skulle ha föredragit den världen som jag kasserade (eller lade undan till framtida projekt). Den hade sin charm, men var grymt jobbig att skriva om :gremwink:

Hm... Nu när jag tänker efter så borde den nog användas (fast inte i det här spelet). Nackdelen är att jag inte lyckades passa in några troll, och sådant är ju sorgligt, men å andra sidan fanns det teleportörer och misstänksamma samurajer, vilket kan vara en skojig kombination om det görs på rätt sätt... Eh, jag kanske ska spara det till en senare diskussion :gremcool:

Insignia

Swashbuckler
Re: Men hur ser dom UT?

Utseendet skulle jag som sagt inte beskriva förrän jag hade bättre koll på det. Men eftersom jag har tänkt i flera minuter nu, så känner jag mig redo att avslöja en del :gremwink:

Borgin är de kortaste av dem; omkring en meter långa och en aning runda. Kvinnor brukar vara något längre än män. De har mörkgrått hår som oftast är axellångt, och männen har ibland ett tunt skägg. De klär sig mest i dekorerat ylle och läder, och har en förkärlek för korta halsband (som precis räcker runt halsen).

Vennit är längre och smalare är borgin, för att kunna ta sig fram fort i vattnet. De är dessutom helt hårlösa och har simhud mellan fingrar och tår (som är ovanligt långa). Tänderna är ganska spetsiga, och de lever av rå fisk samt tång och sjögräs.

Dvergh, träskdvärgarna, är de längsta av dem - kan bli nästan en och en halv meter! De påminner en hel del om Seda-troll, som ju är i ungefär samma storlek. De har samma gråbruna hudfärg som träsktrollen, men har svart hår och inget skägg.

Rising

Vila i frid
Jag är nöjd

Okej, med din kaosbeskrivning i bakhuvudet känns det betydligt mindre plastigt. Att du polariserar kaos mot vind är ett fräscht och djärvt drag (som jag tycker fungerar!) och det ger helt klart en del tyngd åt alverna som jag tidigade saknade.

Nå, det är svårt att dömma när man inte har hela helheten framför sig, men nu ser jag åtminstone att du är på rätt köl och då ordnar det sig säkert till slut.

mvh
/Rising

Sodivra

Champion
Men dom är fortfarande bastanta, eller?

Annars känns det inte som så stor mening att kalla dom dvärgar -ifall dom inte har några likheter med traditionella fantasydvärgar. :gremsmile: Och med "bastant" så menar jag som "riktiga dvärgar" (vår värld) och lite kraftigare, snarare än "sumo".. Å andra sidan kan det nog vara nog med dvärgkänsla hos en späd dvärg..

Dom skulle ju kanske passa som sälliknande varelser menar jag.. På det sättet att sälar är knubbiga.. Eller iallafall knubbsälar.. Eh. Nåja.

Känner du Morgoth eller? Jag fattar inte vad det är för pingis ni snackar om..

Insignia

Swashbuckler
Re: Men dom är fortfarande bastanta, eller?

De kan nog räknas som bastanta, om man vill. De är relativt breda i jämförelse med sin längd, och har kraftig benstomme ^_^

"Känner du Morgoth eller?"

Nä...

"Jag fattar inte vad det är för pingis ni snackar om."

Vadå pingis? O_O

Rickard

Urverk speldesign

Jag tänkte mig dem mer som goblinliknande kryp som höll till nära klippor.. Vet inte varför jag fick den idén men det föll sig liksom naturligt för mig.. Antagligen är det uhm... [color:\\"blur\\"]Mask[/color]s(?) dvärgar som har färgat av sig.. Tjocksmockar simmar knappast ledigt runt i vattnet.. Fast späck skyddar mot kyla (som sälarnas).. Hmm.. Sälar är ju också tjocka men de är å andra sidan strömlinjeformade..

Anledningen varför jag inte har svarat är för att [color:\\"blur\\"]Rising[/color] redan sagt det nödvändiga.. Jag hittar inga direkta fel.. eeeh.. Det var något.. Tror att jag saknade en gud för en ras någonstans.. Jaja.. Kanske kommer åter..

~Börjar gnola på Paul Young när [color:\\"green\\"]Han[/color] ser [color:\\"blur\\"]Rising[/color]s (i skrivande stunds) hemort

Insignia

Swashbuckler

"Tror att jag saknade en gud för en ras någonstans"

Jag tror att jag fick med alla rasgudarna, men det kan hända att jag hoppade över något... För övrigt så finns det massor med andra gudar som jag inte ens har nämnt ännu, men det kommer :gremgrin: