Lär dig tabellfunktionen ordentligt, den är helt underbar, en av de få sakerna som faktiskt är bra i office-paketet. Om några dagar ska jag släppa en beta av mitt spel Generica. Jag har inte brytt mig om layout än, så tabellerna är fortfarande fula, men kolla på rollformulären. Varje sida är en enda tabell, och den eventuella tråkighet som finns kvar är bara min oförmåga att göra en vettig design.Aj fan, men hur fick du till tabellerna? Tabeller brukar för det mesta bli fulare än stryk i word.
Jag tror ändå inte att Words tabeller slår Adobe Imagestyler vad det gäller snygga rollformulär: NW:s Rollforumlär . Men visst duger de.Lär dig tabellfunktionen ordentligt, den är helt underbar, en av de få sakerna som faktiskt är bra i office-paketet. Om några dagar ska jag släppa en beta av mitt spel Generica. Jag har inte brytt mig om layout än, så tabellerna är fortfarande fula, men kolla på rollformulären. Varje sida är en enda tabell, och den eventuella tråkighet som finns kvar är bara min oförmåga att göra en vettig design.
/Anders Troberg
OK, 3D-effekterna klarar inte Word (tror jag), resten fixar Word utan problem.Jag tror ändå inte att Words tabeller slår Adobe Imagestyler vad det gäller snygga rollformulär: NW:s Rollforumlär . Men visst duger de.
Jo, men allt det där kan man (och gör man) stänga av.Man kan säkert göra det men det kräver enorm ansträngning jämfört med att göra det i ett program faktiskt avsett att ge full kontroll över vad saker hamnar.
Ett riktigt layoutprogram klarar allt word klarar och man slipper dessutom att words hjälpsamma funktioner ("å skrev du ett tecken för mycket, då flyttar jag väl på den där linjen du ansträngt dig så för att få på rätt ställe") och words mindre hjälpsamma funktioner ("jag tar väl och avrundar alla koordinater till delar av tum, eller delar av cm", "oj, bytte du skrivare, då får det inte plats lika mycket på sidan", "gränser mellan celler tar plats", ...).
Du menar att du låtit de funktionerna vara aktiva i ditt Word?words hjälpsamma funktioner ... <snip>