Kanske jag sparkar i myrstacken nu, men jag tycker mig se på forumet att dungeons (miljön, inte spelet) är det värsta som finns.
Min fråga är: vad är dåligt med det och hur skulle man kunna göra det bra?
Ska tilläggas att jag har inte spelat i någon sådan miljö på kanske 10 år (i bordsrollspel), men jag minns dem som nåt av det mest intressanta. Och när jag tänker på t.ex. Skyrim var Dwemer ruinerna något av det mest fascinerande, förutom dock att äventyren som utspelade sig där hade kunnat vara fler/bättre. För att inte nämna Blackreach (lite spoiler, det är därför jag inte förklarar det närmre).
Så, ge mig vad som är dåligt med dungeons och hur man skulle kunna göra dem bra.
Tack ????
Min fråga är: vad är dåligt med det och hur skulle man kunna göra det bra?
Ska tilläggas att jag har inte spelat i någon sådan miljö på kanske 10 år (i bordsrollspel), men jag minns dem som nåt av det mest intressanta. Och när jag tänker på t.ex. Skyrim var Dwemer ruinerna något av det mest fascinerande, förutom dock att äventyren som utspelade sig där hade kunnat vara fler/bättre. För att inte nämna Blackreach (lite spoiler, det är därför jag inte förklarar det närmre).
Så, ge mig vad som är dåligt med dungeons och hur man skulle kunna göra dem bra.
Tack ????