Rickard
Urverk speldesign
Oj, glömde att Utpost inte var utgivet. I min hjärna var det utgivet. ^^xyas said:Fast nu får vi väl ändå hålla oss till att räkna utgivna böcker.
/Han som undrar varför Genesis håller på det
Oj, glömde att Utpost inte var utgivet. I min hjärna var det utgivet. ^^xyas said:Fast nu får vi väl ändå hålla oss till att räkna utgivna böcker.
Jag väntar på mitt tryckprov. Jag har väntat i tre veckor nu.Han said:Oj, glömde att Utpost inte var utgivet. I min hjärna var det utgivet. ^^xyas said:Fast nu får vi väl ändå hålla oss till att räkna utgivna böcker.
Hedersomnämnande kanske?Genesis said:Jag väntar på mitt tryckprov. Jag har väntat i tre veckor nu.Han said:Oj, glömde att Utpost inte var utgivet. I min hjärna var det utgivet. ^^xyas said:Fast nu får vi väl ändå hålla oss till att räkna utgivna böcker.
Och, öh, nu blir det pinsamt, men du är inte nämnd i det. Jag ville gärna nämna alla speltestare, men jag insåg att jag spelat det med alldeles för många som jag inte kom ihåg och inte visste namnet på för att det skulle funka. Och dessutom, vid det laget jag spelade det med dig så kunde man inte gärna kalla det "speltest". Spelet var visserligen inte utgivet, men var klart sedan länge.
Japp, du står med i Bortom.Han said:Jag borde ha mitt namn i [...] Bortom
Äh, jag blandade helt enkelt ihop Utpost med Oskrivna Blad.Genesis said:Och, öh, nu blir det pinsamt, men du är inte nämnd i det. Jag ville gärna nämna alla speltestare, men jag insåg att jag spelat det med alldeles för många som jag inte kom ihåg och inte visste namnet på för att det skulle funka. Och dessutom, vid det laget jag spelade det med dig så kunde man inte gärna kalla det "speltest". Spelet var visserligen inte utgivet, men var klart sedan länge.
Då borde jag hamna på 2 eftersom jag speltestat Bortom. Right?Robert Jonsson said:Japp, du står med i Bortom.Han said:Jag borde ha mitt namn i [...] Bortom
Och jag ett AB-tal på 1, eftersom Anders Blixt och jag båda är omnämnda i En Garde! III.
Det var så jag fattade det. Om inte annat ger det lite perspektiv på hur mycket det egentligen betyder när nån skryter med att den minsann har pratat med eller skapat spel med "några av sveriges största spelskapare" etc =)Möller said:Fast det kanske är poängen, att visa hur nära ihopknyten hobbyn är
Hur skulle det bli om man tog bort korrekturläsning, speltest och "tack till" och bara räknade de personer som faktiskt gjort något vettigt? Då skulle talen bli betydligt störra. (I alla fall skulle nog mitt bli det.)Men denhär indelningen blir ju så järnspikars liten. Alla har AB-tal 3,2 eller 1. Fast det kanske är poängen, att visa hur nära ihopknyten hobbyn är?
Jag skulle dock se mer poänger i att ha högre detaljnivå i avståndet till Blixt. Men men.
Beror nog på hur man räknar med "nåt vettigt". "Tack till" håller jag med om, men mina korrekturläsare fungerar ju i praktiken som mina redaktörer, t.ex...Gurgeh said:Hur skulle det bli om man tog bort korrekturläsning, speltest och "tack till" och bara räknade de personer som faktiskt gjort något vettigt?
Jag skulle få oändligt stora tal till alla i hela rollspelssverige, ety jag aldrig samarbetat med någon om något. Detsamma gäller nog många indieskapare.Gurgeh said:Hur skulle det bli om man tog bort korrekturläsning, speltest och "tack till" och bara räknade de personer som faktiskt gjort något vettigt? Då skulle talen bli betydligt störra. (I alla fall skulle nog mitt bli det.)