Nekromanti Det återkommande minieventet. Repetikon

G

Guest

Guest
Dr. Frankenstein said:
Stadsvaktsslusk Werner anmäler sig för degenerering.
Werner? Kommer han från nån jävla förort eller? :gremsmirk:

anth

Vetefan
Stövelkatten said:
Funderar på om min stadsvakt ska heta Werther, vara olyckligt förälskad i Lotte och skriva brev om detta till alla sina vänner som heter Wilhelm...

...många brev blir det. :gremlaugh:

G

Guest

Guest
anth said:
Stövelkatten said:
Funderar på om min stadsvakt ska heta Werther, vara olyckligt förälskad i Lotte och skriva brev om detta till alla sina vänner som heter Wilhelm...

...många brev blir det. :gremlaugh:
Ja, men då är ju Albert ett ypperligt namn på en annan rollperson :gremwink:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Förfrågan

Hej,

Här har jag ställt frågan om folk vill speltesta Starchallenge och Anth svarade. Eftersom tråden inte fick oerhört mycket gensvar och jag är ytterst angelägen om attt speltesta Starchallenge inför dess tryck så önskar jag mig kritiska forumiter som både kan gilla och dissa regler.

Jag kommer köra ett första test i helgen med en bitvis känd spelgrupp för att "städa undan det värsta" och sedan vill jag ta det inför er. Anth föreslog att jag skulle posta här och han har själv angivit 8 december som tänkbart datum. Det lät som att det fanns en möjlighet att byta Warhammer en kväll mot att testa Starchallenge.

Det skulle glädja mig att få kritik på Starchallenge som nu ska närma sig butikerna under 2012. Dessutom är det trevligt att träffa några av er igen.

Med hopp om svar...

Mvh
Niklas

PS
I länken ovan finns en lätt beskrivning av vad spelet är tänkt att leverera.

Anarchclown

Swashbuckler
Ok. Nästa vecka är det alltså världens första och därför coolaste Repetikon. Var där eller var fyrkant.
:gremgrin:

chrull

Stockholm Kartell
Anarchclown said:
Ok. Nästa vecka är det alltså världens första och därför coolaste Repetikon. Var där eller var fyrkant.
:gremgrin:
Är plats och tid bestämt?

anth

Vetefan
chrull said:
Är plats och tid bestämt?
Jag antar att det blir Dragon's Lair.
Och jag antar att tiden blir ungefär som vid forumsöl, start mellan 17:00-18:00.
När kan folk komma?

OBS! Dragon's Lair är en förening och för att få vara i lokalen måste man vara medlem - det är lätt att bli medlem, men det tar lite tid - registrera er därför på nätet innan ni kommer dit.

Det är TVÅ event föranmälda:
Stadsvakterna Wilhelms äventyr i Altdorf med Magnus Seter som SL.
Starchallenge med Niklas73 som SL.

Är det någon som planerar fler event?
Vem tänker spela i vilket event?
Jag och Vicotnic har anmält oss till Starchallenge.
Och jag antar att Chrull, Stövelkatten och Spider kommer att bli utmärkta stadsvakter.

Anarchclown kommer att vara där (det var han som drog igång det här eländet :gremlaugh: ) och jag ska se om jag lyckas lura med Ithaqua.

Lukas

Mannen i Gult
har någon av spelgrupperna plats för en till? för då skulle man ju kanske kunna tänkas dyka upp.

//Lukas som måste börja göra mer i veckorna

anth

Vetefan
Lu-kaazh said:
har någon av spelgrupperna plats för en till? för då skulle man ju kanske kunna tänkas dyka upp.

//Lukas som måste börja göra mer i veckorna
Det tror jag säkerligen - dyk upp du.

Anarchclown

Swashbuckler
Jag sade i originalposten att jag förmodligen kunde spelleda något också. Detta har utvecklats till settingen Varnabra. Denna kommer snart att presenteras i korthet på denna site. Den är skådeplats för ett intrigfyllt bröllop mellan två adelsätter. Systemet jag använder för detta är en ännu mer förenklad version av BRP eller Mutant UAs system och karaktärsskapande kan ta hur kort tid som helst eller evig tid beroende på hur svårt man har att hitta koncept. Hursomhelst kommer jag att länka här till Varnabratråden när jag börjar lägga upp information om detta senare.

Storuggla

Champion
"2: Förr eller senare kommer du antingen springa runt i en kloak, skickas ut i rymden eller hoppa i någons säng."

Att hoppa i sängen var faktiskt fullt logiskt med tanke på rollpersonerna och situationen. In fact borde vi fått sjukt mycket erfarenhetspoäng för det tycker jag.

Storuggla, är det något trevligt då

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
För min del är det fokus på att skapa rollpersoner och att introducera Altdorf, så vi kan ha med ganska många spelare i den gruppen.

/M

Storuggla

Champion
Det här låter som ett utmärkt tillfälle att testa oldschoolspel, tycker jag faktiskt.

Storuggla, på en plats utan katter

anth

Vetefan
Anarchclown said:
Tid: Den andra torsdagen varje månad är mitt förslag.
Besserwissern i mig vill göra en omformulering.
Forumsölen är ju den tredje fredagen i månaden.
Jag föreslår att Repetikon infaller torsdagen veckan innan forumsölen.
Det är egentligen exakt samma sak som du skriver ... utom de månader där den första infaller på en fredag... :gremsmile: