Inga krig, inga männsikor som dör? Bara en enorm teknologisk och social återgång?
Enligt vissa (konservativa) individer så är det nog inte en apokalysm utan snarare himmlen.
Nåja, jag har haft en liten tanke när det gäller en apokalyptisk värld som jag nu tänker dela med mig till dig så att du kanske kan få lite inspiration.
Orkar du inte läsa igenom hela mitt inlägg så ska jag först skriva ner grundtanken lite kortfattat.
Maskinerna lägger helt enkelt av.
Nå, vill du ha en längre(mer inspirerande?) version fortsätt att läsa.
För länge sedan började den ålder som vi kallar "Industraliseringen", den tid då männsikan började krypa ut ur skogen och in till städernas och maskinernas värmade famn.
Den tid då de första maskinerna skapades. Människan vande sig alltmer vid maskinerna, de började som ett arbetsförhållande, människorna byggde och underhållde maskinerna som i utbyte arbetade oavbrutet för männskorna. Men det dröjde inte länge förens maskinerna bjöds in till människornas hem.
När "Industraliseringens" ålder sakta började gå mot sitt slut och utvecklingen började avstanna så fanns maskinerna, människornas älskade, överallt.
I alla föremål runt omkring människan fanns det tillräckligt med datorkraft för att få föremålen att funger hur människan än behagade, en pappersmugg kunde lätt bli en telefon, en tidning var en potentiell dator. Alla dessa ting var uppkopplade mot varandra, den elektromagnetiskastrålningen fyllde vardagen, fyllde rummet, förgyllde de med sin osynliga strålning.
Man talade inte längre om maskiner som fysiska objekt, en maskin var en programvara som man kunde ladda ner i ett passande föremål. I denna nya värld, maskinernas värld, skapades de förunderliga ArtificiellIntelligenserna, de löd människornas vilja.
Människorna behövde inte längre bygga svårförståliga gränssnitt mot maskinerna, de ArtificiellIntelligenserna byggde istället ett gränssnitt mot människorna, som fröjdades över att enkelt kunna berätta för olika föremål och ting vad de ville och därmed få sin vilja igenom.
De ArtificellaIntelligenserna fröjdades de med, för i sin värld kunde de komma och gå som de ville, deras vilja var allenarådande. De blev allt intelligentare ju mer föremål som människorna producerade och i denna tid producerade människorna allt fler föremål. Maskinerna och de ArtificellaIntelligenserna blev allt mer intelligenta, människorna vände sig till dem för tröst och råd, för att få svar på filosofiska frågor.
Allt detta är i det förgångna, för en dag, så uppehörde det.
Hur, det är det ingen som vet. Men föremålen slutade att fungera.
Varför, det är det ingen som vet. Men så var det.
När, det vet alla. För all tid upphörde på samma tidpunkt när de föremål som fungerat som klockor stannade.
Var, överallt, för det var där människan var.
Dom säger att maskinerna vaknade, att de kom till insikt, eller helt enkelt blev galna när de sökte svaret på varför vi alla är här. Dom säger att det var ett som ett virus, en tanke i maskinernas värld som spridde sig så fort att alla de föremål vi skapat stannade. Dom säger att maskinerna flydde vår fysiska värld, flydde den och lämnade oss.
Vi vet bara att vi inte längre kan vända oss till de tänkande maskinerna, vi vet att tingen ifrån "Industraliseringens ålder" är de enda maskiner vi har kvar, brummande oljemotorer, skrikande kugghjul, dånande gevär och flämtande turbiner. En gång museé föremål, nu är de de mäktigaste artefakter vi kan tänka oss.
Tja.
Hoppas det hjälper dig något.
Mvh fusk