Vimes
Sillkung
Ungefär min uppfattning. Därtill för mycket patiens för att jag ska tycka att det är riktigt kul (men det är en smaksak förstås).Gurgeh said:Jag tycker att Dominion är helt okej, men det finns många svagheter med det också. Bland annat att det ofta är uppenbart vad man vill göra (köpa guld om man kan, köpa provins om man kan); att poängkorten i leken visserligen är ett smart balanseringssystem, men att det leder till extremt tråkiga rundor där man helt enkelt inte kan göra någonting; och det faktum att kortens mekanik är extremt löst kopplad till deras namn och koncept. Det finns byar, broar, smedjor, kvarnar och slaktare, och i många fall skulle man kunna byta kortmekaniken mellan dem utan att någon märkte det.Vimes said:Vad är grejen med Dominion? Varför är just det så poppis? Jag tyckte det var rätt kul de första två tre gångerna, men sen tröttnade jag.
/tobias
Men back on topic: ett spel som inte nämnts men som jag tycker förtjänar ett omnämnande är Citadels. Jag har visserligen en kanske lite orimlig förkärlek till spel där man ska gissa vilka drag motståndarna gör dolt, men Citadels är extremt mycket spel för sitt lilla format. Lättillängligt (även om, i god FFG-anda, regelboken suger) och funkar nästan lika bra på 2 spelare som på 8.