DnD4Ram said:Om du bara får välja ett enda, vilket är det bästa brädspelet?
Måste du?Konrad Kanyl said:DnD4
Om jag måste välja det bästa brädspelet så väljer jag ju så klart att spela DnD4 som ett brädspel. Då får jag pyssla med min främsta hobby rollspel fast i brädspelstappning.Kraetyz said:Toss-up mellan Ad Astra och Hive, tror jag. Om vi räknar med kortspel kommer nog Citadels in där på ett hörn. EDIT: OCH GIVETVIS CIVILIZATION: THE BOARD GAME FRÅN FANTASY FLIGHT GAMES.
Måste du?Konrad Kanyl said:DnD4
Agreed. Som brädspel är nog det enda sätt jag kan tänka mig att spela DnD4. Kom någon bok till spelet som hette något i stil med "Dungeon Delves". Den innehöll ett tjugotal korta dungeons med tre till fyra encounters styck. Den boken och grundböckerna samt lite spelmattor och figurer = DnD4: the Boardgame. (Jävligt kul boardgame)Konrad Kanyl said:Om jag måste välja det bästa brädspelet så väljer jag ju så klart att spela DnD4 som ett brädspel. Då får jag pyssla med min främsta hobby rollspel fast i brädspelstappning.Kraetyz said:Måste du?Konrad Kanyl said:DnD4
Hell Ya!!!Kraetyz said:GIVETVIS CIVILIZATION: THE BOARD GAME FRÅN FANTASY FLIGHT GAMES.
Tack! Alla jag spelat det med älskar det, men folk brukar bli så rädda när man plockar fram en regelbok på 36 sidor och hundratals (om inte tusentals) olika småpluppar och kort.Lu-kaazh said:Hell Ya!!!
Jag älskar det här spelet,
ett av mina top fem brädspel
//Lukas som får spela det för sällan
Jag har spelat Eclipse två gånger nu. Det är onekligen rätt coolt! Det funkar sådär att spela efter en middag dock, det tar en hiskelig tid.xyas said:Först kommer Eclipse,
sen kommer ingenting,
sen kommer ingenting,
sen kommer ingenting
och sen kommer typ Twilight struggle och andra såna där ganska bra spel.
För att sedan vinna hela spelet tack vare för att man leta i rummet en gång och alla andra blev ihjälbrända =)Brynolf said:men det är nåt speciellt med att stå och slita i ett järngaller halva spelet medan motspelarna står och roffar i skattkammaren.