Jag skulle först skriva klart nyversionen av Haragada, vagt arabiskinfluerad sword & sorcery i staden Haragada som skapas gemensamt innan man börjar spela och är olika varje gång men med vissa välbekanta element (namn, platser, personer som går igen). Systemet är vagt PbtA (Apocalypse World-inspirerat). Världsbeskrivningen, som tar upp större delen av boken, består av en större samling dokument inifrån spelvärlden som beskriver olika, sinsemellan oförenliga versioner av staden, för att användas som inspiration. Det mesta av det här existerar egentligen redan, det som krävs är att jag skriver ner reglerna ordentligt och sedan övergår till layout, sammanställande av illustrationer och sådant. Dock har projektet befunnit sig på den nivån i många år nu.
Sedan är det dags att ta tag i mitt gamla hjärteprojekt Terone, spelet som egentligen är allt jag vill ha ut av fantasyrollspel men som jag inte kan spela eftersom systemet är 10-15 år gammalt och kräver preppade äventyr. Det är fortfarande posthistorisk fantasy, full av ruiner och lämningar efter forntida högkulturer, obegriplig tekonolgi, öppningar mot älvaländer och drömvärldar och andra gränsrymder, men världen är mer döende nu, optimismen och nybyggarandan har mestadels ebbat ut, det finns ett tydligare fokus på att rollpersonerna är på ett eller annat sätt avvikande (älvor, halvmekaniska, drakmagiker, arvtagare) och utvalda och utsatta i den situation av hotande bortomvärldslig invasion som ligger som en ständig underström. Mer surrealism och epik och mindre av det sagomys som fanns tidigare. Regler för att skapa miljöer och relevanta delar av världen att spela i, inga fakta som spelledaren eller andra måste plugga in.