Nekromanti Det bästa/sämsta med Monster i Mundana

fusk

Warrior
"Och Fusk, jag....jag...jag... tycker du verkar vara "stora, banka allt" typen själv! :gremwink:"
:gremlaugh: Hehe, ta det inte så hårt.
Jag gillar dina andra bilder(Det var du som har målat bilderna i Geografica Mundana va? Jag har minne som en guldfisk..), det är bara monstrena jag inte gillar... Ja, jag gillar iofs inte bilden i Asharien kapitlet i Geografica Mundana heller, fast det beror mest på att jag tycker att personerna på bilden är "felaktigt" kläda, bra målat däremot.
Du ska nog inte lyssna så mycket på mig, jag tycker som sagt tvärt om mot alla andra och tycker att Hellervik är jättebra(förutom någon drake eller något i Consaber) och MiG är jättedålig(utom i Monster och Varelser), så ifall jag säger att du är jättedåligt betyder det förmodligen att du är jättebra? :gremconfused: :gremsmile:

Helmgast
Om bilder i Eon [OT]

Det var Hellervik som illustrerade Geografica, om än med en nyare och bättre stil. Min analys av tecknarna är att MiG och Vässmar är mer konstnärsaktiga, medan Hellervik är mer utav serietecknare. Båda sorter fyller en funktion. När MiG illustrerar alver med vackra lyfali i Alver så är han i sitt esse (lyfalisvärden är mycket snyggare där än vad de är i alla vapentabeller). Däremot när han illustrerar människofolk i slutet av Mundana eller monster i M&V så är han inte särsklit märkvärdig alls. Hellervik är som bäst i bilden i Consaber där en okultiverad kvinna torkar sig runt munnen med duken, till hennes grannars förtret. I samma bok finns en gräslig bild på en drake, gjord av samma tecknare. Hellervik skulle heller aldrig kunna göra en omslagsbild, men i boken känns hans bilder väldigt Eonska.

// avatarex, som tycker det är bra att Neogames fixar egna omslagbilder iom Monster i Mundana. Bra jobbat, Vässmar.

fusk

Warrior
Re: Om bilder i Eon [OT]

:gremcrazy: :gremblush: Fan. Jag visste att jag missminde mig. :gremsmile: Nåja, då får jag väll säga att omslagsbilden till MiM är bra! :gremsmile:

Legion

Warrior
Hehe, neej, bilderna i GM är inte mina kreationer..

För Eon har jag gjort V&N och MiM.....Och det är helt OK att inte tycka om bilderna ,)

Gelane

Veteran
Re: Inga Monster i Mundana

kan ju bara säga att du låter exakt som en i min spel grupp... han gillar eon som rollspel men klagar hela tiden på att monstrena är "fjantiga" och att dom "inte passar in"...
vad jag tycker e bäst med eon är att man kan gör i prinsip vad som hellst... först kan du springa runt som en fjantig adelsman föra att i nästa dag fara och jaga troll o andra monster...
ville bara få det sagt...