Jag tycker att ett bra räslat äventyr ska var konstruerat så att spelare som inte aktivt anstränger sig för att sabba det inte ska kunna misslyckas med att komma fram till målet. Det får gärna finnas olika vägar att ta, men ingen av dem ska då leda bort från äventyrets slut. Alla "måsten" måste vara tydliga och enkla; resan får aldrig hänga på ett enskilt tärningsslag eller en bit information som går att missa.
Enligt det minns jag (det var länge sedan) är Beyond the Mountains of Madness ett bra äventyr. En stor del av äventyret är en båtresa över Atlanten. Resten ingår i en polarexpedition till punkt X, där att lämna expedition betyder autodöd pga väder och umbäranden. Äventyret gör ett väldigt bra jobb med att föra fram gruppen till slutet och slutet är helt fantastiskt bra.
Nästa alla KAP äventyr är rälsade och en del av dem är det på ett dåligt sätt. Några av dem på ett bra sätt. Två äventyr som jag aldrig har misslyckats med (dvs behövt fuska med tärningsslag, smyga in grejer i efterhand pga gruppen missade något, etc) är The Adventure of the Castle of Tears och The Adventure of the Best Wine in the World. Bägge två har dessutom en skön stämning och är vädligt arthurianska. De är vidare korta nog för att gå att köra på ett mötet, vilket ju är viktigt i KAP (men inte gäller alla äventyr, några är för långa).