Alla julgransprydnaders julgransprydnad ...
Jag tycker att WotC har lyckats otroligt bra med 3rd Edition. Jag tänkte förklara varför:
Hela regelverket är superslimmat: nästan alla tärningsslag (med undantag för skada) sköts på samma sätt (slå en T20, lägg till en bonus [skill, ability eller attack, beroende på vad din RP försöker göra] och försök komma över en svårighetsgrad).
Konsekvens: plus är alltid bra och minus är alltid dåligt.
Det nya initiativ-/handlingssystemet gör strider snabba och (enligt mig) tillräckligt trovärdiga.
Flexibelt: magiker kan bära plåtrustning och slåss med tvåhandsyxor om de vill (de är inte särskilt bra på det och får svårt att kasta besvärjelser, men i alla fall).
De har lyckats bevara den gamla AD&D-känslan.
Datorstödd rollpersonsgenerering.
Det finns mycket, mycket mer jag skulle kunna räkna upp men det här får räcka för tillfället.
/Dante
Jag tycker att WotC har lyckats otroligt bra med 3rd Edition. Jag tänkte förklara varför:
Hela regelverket är superslimmat: nästan alla tärningsslag (med undantag för skada) sköts på samma sätt (slå en T20, lägg till en bonus [skill, ability eller attack, beroende på vad din RP försöker göra] och försök komma över en svårighetsgrad).
Konsekvens: plus är alltid bra och minus är alltid dåligt.
Det nya initiativ-/handlingssystemet gör strider snabba och (enligt mig) tillräckligt trovärdiga.
Flexibelt: magiker kan bära plåtrustning och slåss med tvåhandsyxor om de vill (de är inte särskilt bra på det och får svårt att kasta besvärjelser, men i alla fall).
De har lyckats bevara den gamla AD&D-känslan.
Datorstödd rollpersonsgenerering.
Det finns mycket, mycket mer jag skulle kunna räkna upp men det här får räcka för tillfället.
/Dante