Nekromanti Det där om nyårslöften..

Johan K

Gammal & dryg
Så, nyår kommer ju allt närmare...
Min fråga till Er, vad är ditt nyårslöfte/nyårslöften för kommande år??
För min del så blir det samma som alltid, att jag inte skall ge några nyårslöften. Det har iaf funkat bra de senaste 10 åren.... :gremgrin:

// Johan K, som borde klä på sig..

Eksem

Champion
Jag har redan slutat röka (yey!), så mina löften är:

1. Jobba mindre.
2. Gå ned 6-7 kilo i vikt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • Klara mina kurser
  • Släppa >Human och Null State
  • Gå ner minst 10 kilo till
  • Fortsätta ha ett jobb
  • Få igenom alla mina elever med minst G i alla ämnen jag har dem i
  • Stödja mina mentorselever så att alla får kompletta betygsdokument

Cybot

Mest spelbar
1. Göra klart ÄGR
2. Göra klart Det Stora Sydliga Biblioteket
3. Organisera något stort för nästa december till Risings minne.

Christoffer

It's all pig.
Jag lyfter löften som jag har gett folk från förra året och spikar dem nu:

Jag har för mig att jag lovade Debby att spela Contenders med honom, visst stämmer väl det Debby? Jag kommer inte ihåg varför eller så, men jag minns något svagt kring det. Så det är ett löfte.

Jag har lovat Hans. att spelleda rödboxen i klassisk OSR-stil, vilket vi började lite soft med över forum men det dog, så mitt löfte är att vid tillfälle SL:a klart det IRL.

Jag har lovat mig själv att lära mig uppskatta Step on Up på ett djupare plan än jag gör idag, påbörjat det genom att spela Beast Hunters vilket jag älskade, skall fortsätta projektet genom att inhandla nya Rödboxen och Gamma World samt spela mer Beast Hunters samt Tunnels & Trolls.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag har en plan, jag ger inte nyårslöften, men jag har drömmar, mål och planer inför 2011

- Skriva en recension till Fenix (om den sedan blir publicerad får vi se)
- Skriva ihop ett äventyr som jag har lösa papperslappar kring mig nu och som jag spelledde för omkring 1,5 år sedan och fann var rätt rälsat, men samtidigt rätt öppet. Frågan är nu om det kommer stå sig som ett skrivet äventyr, eller om det är min magnifika improvisation som höll ihop det. :gremsmile:
- Skriva på "Vampyrmöss", berättelse som har sagda arbetsnamn

Ja, det är de närmsta planerna i alla fall, sedan får vi se vad som händer... jobb, korrning åt Starchallenge eventuell korrning av annat och eventuellt lite illustration. Vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Ett löfte har jag nog i alla fall;
- Att ta hand om mig själv och mitt psyke en smula bättre än jag gjorde förra året. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Jag har svårt för nyårslöften. Det är nog för att jag tycker det känns ganska löjligt och meningslöst att ge ett sådant. Med andra ord lyckas jag aldrig hålla dem och därför har jag inte gett något på tja... en jävla massa år.

Dessutom har jag slutat röka. Sluta snusa gör jag när tiden är mogen. Jag sade nyligen att "det här blir sista dosan" men så kändes det inte rätt, så det får ligga på is ett tag.

Och gå ned i vikt behöver jag ju i allmänhet så det är något jag helst enkelt alltid kommer att försöka med, till och från.

... Med andra ord, ska man verkligen behöva avge löften - har man inte nog med skit ändå? :gremwink:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag avlägger inte nyårslöften; ett alltför tufft liv har lärt mig att sådana är gagnlösa. Jag kan inte se tolv månader framåt.

Löften är dessutom viktiga och bör därför sparas till ens vigselakt och liknande.

Däremot har jag förhoppningar.

Mina förhoppningar för 2011 är att jag ska publicera två romaner (de är färdigskrivna och ska slutredigeras) och skriva ett rollspel.

tull

Hero
Med året 2011 vill jag:

Avlägga kandidatexamen och påbörja magisterexamen.
Börja frilansa mot fler uppdragsgivare.

Minska min vikt med tio kilo för att sedan öka den med fem kilo muskelmassa.

Ta det där jävla körkortet.

Bredda mitt nätverk och stärka mitt varumärke.

Cybot

Mest spelbar
Persson said:
Minska min vikt med tio kilo för att sedan öka den med fem kilo muskelmassa.
Det är lättare att göra det samtidigt. Det handlar om diet (proteinrik) och att jobba med musklerna samtidigt. Samtidigt som muskelmassa bränner mer energi.

Lindenius

Swashbuckler
Förra året satte jag dessa mål:
1. Få någonting publicerat
2. Få en ny(are) jobbdator
3. Få en utmärkelse eller ekonomiskt bidrag för något jobbrelaterat.
4. Effektivisera någon eller några arbetsrutiner.
Jag lyckades med allt utom punkt 1. Därför för jag över den till årets lista

1. Få någonting publicerat
2. Fixa nya(re) möbler till mitt nya kontor
3. Bli inLASad
4. Göra något digitalt kontruktivt som att skapa en poddkast eller starta en blogg.

//erik. och nu: dammsuga

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Mekanurg said:
Löften är dessutom viktiga och bör därför sparas till ens vigselakt och liknande.
Det där håller jag med om! Däremot har det visat sig bra för mig att avge nyårslöften förr, så jag tänker nog göra det i år igen.

Hemligheten är att inte lova att göra något som känns jobbigt och svårt, utan snarare något som är en utmaning men intressant/roligt och personligt utvecklande.

Mina löften för 2011:
1. Säga "ja" i kyrkan på lördag (apropå löften och vigselakt).
2. Påbörja och avsluta ett kandidatexjobb.
3. Förbättra min standardlöptur till 30 min på 13 km/h (nu är den 30 min på 11 km/h, men jag vet att jag klarar milen på 50 min).

solvebring

Superhero
Mina förhoppningar är med dig, Anders. =)
Det ska bli väldigt roligt om du lyckas kicka ut dina romaner. Det ska bli ett sant nöje att läsa dem och se vad du går för. :gremwink:
Jag menar, en annan har ju inte läst så mycket annat författat av dig än just rollspel. Du verkar ju vara en räv med livlig fantasi så det ska nog bli bra.

tull

Hero
poniz said:
Mina löften för 2011:
1. Säga "ja" i kyrkan på lördag (apropå löften och vigselakt).
Grattis! Hoppas du fixar att "bocka av" det. :gremdrink:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Poppe said:
Jag har för mig att jag lovade Debby att spela Contenders med honom, visst stämmer väl det Debby? Jag kommer inte ihåg varför eller så, men jag minns något svagt kring det. Så det är ett löfte.
Jepp. Dealen var att jag ger dig mitt (ospelade) exemplar om du ser till att vi kommer oss för att spela det. :gremsmile:

För övrigt vet du ju att jag är game på att spela vad som helst av det andra du nämner också bara det går ihop sig praktiskt!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag lovar att som spelledare ta död på minst tre rollpersoner i dungeons under 2011, om det så ska vara genom fallande stenar på nyårsafton.