Varulv Det dolda ger kaos R1

Vimes

Vitlöksförsäljare
Postade innan jag såg detta, men det skaver ändå att du ”råkade” landa just på mig som har röster på mig.
Yes. Det är ju möjligt att jag noterade din outning i min skumläsning just eftersom du var omtalad i andra inlägg, så det kanske hänger ihop ändå (just vad som gör att vi fäster oss vid vissa saker och inte andra är ju superintressant, men kanske något för etftersnacket eller teori-forumet). Men syftet var alltså inte att misstänkliggöra utan att diskutera hur effektiv 16:00-planen egentligen var.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Sen in i matchen.
Min förmåga är ett skämt som jag tolkar det.
När jag blir utröstad eller mördad så får ni info om det... okej?
Och jag lågflyger vidare på Kentkonserten!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Sen in i matchen.
...betyder det att vi inte får den infon annars?

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Sen in i matchen.
Full förståelse för att man har saker att göra på helgen - det har jag också haft, men jag tycker att det är lite skillnad att komma in vid den här tiden och meddela det. Pluspoäng att det är en vansinnigt konstig förmåga att hitta på som ulv.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
3,5 kvar på rundan, kan vi försöka få till några drev iaf?

Basenanji

postd20modernist
Har skrivit lite, dåligt av mig. BM och Fjodor läser jag som gröna. Tycker efter läsning av tråden att Sidd är skummast som håller sig undan så här men ändå har koll på att Brynolf röstar på Xyas som inte är med i spel. (Väl?)

Och min röst på Vimes är barnslig. Men jag är så osugen på att bli slentrianmisstänkt igen så…

Det är inte mycket men tycker nog att Sidd är mer mistänkt än Vimes.

Röst: @Sidd

Sidd, vad tror du om ulvarnas info? Har de fått alibi-roller?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Svårt.

Jag lägger min röst på Octa så länge. Han kastade misstankar till höger och vänster tidigare utan någon stadig grund. Kanske var det för att skapa diskussion, eller så beror det på att han utgår från sin egen tidigare erfarenhet av hur andra spel fungerat. Är ju en väldigt svag grund att bygga en misstanke på, men låter det vara så tills jag noterar något annat som får det att skava.

Vimes har ju förklarat varför han noterade Impe i första hand, även fast flera andra redan outat. En annan person jag håller ögonen på är Sidd. Sagt väldigt lite och mumlat något om fluffet som jag inte riktigt fattar grejen med.

Röst: @Octagonal

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Skulle förvisso kunna flytta min röst till Sidd, för att sedan gå över på en kopp kaffe hos Octa. Beror på hur rundan utvecklar sig nu de sista timmarna.

Impetigo

Ärkebiskop
Har nån en komplett lista på vem som outat vad och när?

Jag har tankar om det som outats men vill förstås hålla på dem tills alla outat.

Nu med deadline tre timmar bort så ser jag knappt att vi ska hinna med nån vettig sån analys så de som inte outat måste göra det omedelbart. @Sidd Visst är det en till som inte outat? Minns inte vem.

@Anthrox du hadw väl en sammanställning för ett tag sen? Kan du komplettera den nu?

Jag ska ha kalas här som sagt så hinner inte läsa tillbaka men just nu ärjag i kapp och hoppas kunna hänga med hjälpligt fram till deadline.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Har nån en komplett lista på vem som outat vad och när?

Jag har tankar om det som outats men vill förstås hålla på dem tills alla outat.

Nu med deadline tre timmar bort så ser jag knappt att vi ska hinna med nån vettig sån analys så de som inte outat måste göra det omedelbart. @Sidd Visst är det en till som inte outat? Minns inte vem.

@Anthrox du hadw väl en sammanställning för ett tag sen? Kan du komplettera den nu?

Jag ska ha kalas här som sagt så hinner inte läsa tillbaka men just nu ärjag i kapp och hoppas kunna hänga med hjälpligt fram till deadline.
Äter middag, fixar under paltkoman

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
I kronologisk ordning.

Jag kan sia.
Jag kan göra hembesök och se om något sticker ut i hemmet hos andra spelare. Riskerar dock att bli sedd under min kvällspromenad.
Jag kan nattmörda.
Jag kan bevaka ev spelares hem och se om denna lämnar eller kommer tillbaka under natten.
Jag har en millerroll: Jag går i sömnen och om någon undersöker om jag sover hemma ser de mig inte.
"Du tar dig in i en annan spelares (namngiven spelare) boning för att sniffa om något sticker ut eller är annorlunda."
Jag är någon form av väktare. Jag kan gå hem till en namngiven spelare och skydda denne mot nattmord, om ett nattmord riktas mot spelaren jag skyddar dör jag i stället...

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Sidd skulle kunna stå med i listan, men han har mest frågat omkring själva förmågan och inte sagt något explicit om sin förmåga. Då ska han stå innan mig i listan.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Tror jag fick med alla poster här från folk som säger något om deras egna förmåga, i kronologisk ordning.
Länk till första samlingsinlägget ⬆
Nya förmågeposter ⬇
Kl är 16 och jag meddelar att jag inte fått något PM alls och därmed ingen förmåga. 🤷🏻‍♀️
Jag är någon form av väktare. Jag kan gå hem till en namngiven spelare och skydda denne mot nattmord, om ett nattmord riktas mot spelaren jag skyddar dör jag i stället...
"Du tar dig in i en annan spelares (namngiven spelare) boning för att sniffa om något sticker ut eller är annorlunda."
Du spanar på en annan spelare (namngiven spelare) för att se om spelaren besöker någon annans boning under natten
När jag blir utröstad eller mördad så får ni info om det.
Sidd har inte sagt vad sin förmåga är, men hintat om funktioner.
BM har inte sagt vad sin förmåga är, efter SL miss.