Varulv Det Dolda Ger Kaos R3

Skymningen faller.... en mer kordinerad by denna gång släpar @Big Mama till torget... ingen röst hörs för att stoppa detta annat än BM själv som gång på gång bedyrar sin oskuld. Men alas...byn är skoningslös i sina försök att skydda sig. Tog de rätt eller slaktade de en av sina egna? Vem vet....tiden får utvisa detta.
Natten passerar..... I gryningen hittas @Sidd död på en av byns gator...halsen uppsliten som av en uppretad björn eller stor varg.
Det är dock inte morgonens enda lik som hittas..... @Basenanji hittas död i en gränd ett par gator bort. Inte en skråma på kroppen? Kan det vara naturliga orsaker? Hjärtattack? Ingen i byn har kompetensen för att utreda detta...

DELTAGARE:
@Hägerstrand
@Sömniga Isaac
@Anthrox
@Brynolf
@Octagonal
@Impetigo

RöstLänk: https://werewolf.florin.nu/85103
Stopptid 21:00
Förmåge stopp 21:05

Last edited:

Octagonal

Swashbuckler
Röst: @Hägerstrand

Impetigo är också grön, bevakade dennes hem och han gick inte ut och denne höll sig inne så inga mord på hans konto.

Nu går det sjukt dåligt för oss, kämpa!!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Mjahapp, ingen info alltså. Och dubbla mord? Och Octa hävdar att Impe-me-kniven stannade hemma?

Röst: @Octagonal
Care to explain varför du fortfarande är i spel?

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Jag ogillar starkt att inte få facit på utröstade. Det gör det som sagt omöjligt att utvärdera tidigare rundor och hur spelare har agerat i dem.

Tack för spel BM, Sidd, Basse.

Det här är varför man inte ska ljuga som bybo.

Så: om BM var bybo så räddade hon alltså inte Octa från galgen. Då är det någon som ljugit om en sån förmåga, och Octa är ulv.

Om BM var ulv så kan hon ha haft någon förmåga som räddade Octa från galgen. Då är octa också ulv.

Octagonal

Swashbuckler
Hägerstrand vad för resultat fick du av din förmåga? Istället för att anfalla mig borde ni förklara er själva kan jag tycka, jag satt i samma båt som Sidd och BM som ser ut att ha varit gröna.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Hägerstrand vad för resultat fick du av din förmåga? Istället för att anfalla mig borde ni förklara er själva kan jag tycka, jag satt i samma båt som Sidd och BM som ser ut att ha varit gröna.
Varför röstades du inte ut R1?

Octagonal

Swashbuckler
Skojar du?
Tänkte du menade denna runda men det är förra du tänker på förstås, my bad. Inga jävla aning hur jag överlevde. Stradh kanske lottade när det stod 4-4 eller nåt som det väl gjorde i R1. Jag vet inte.

Octagonal

Swashbuckler
Anthrox, jag och Sidd hade samma förmåga med samma formulering. Vi jagade Hägern utifrån det att han ändrade sig. Nu drar han på att svara vad för info hans förmåga gav. Jag tror Hägern ljuger och har gjort så från första början.
Du håller inte med?

Octagonal

Swashbuckler
Hägerstrand har haft en mellanmjölks-spelstil hela spelet också. Att du inte ser detta får mig att undra om du ulvar med honom @Anthrox

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Anthrox, jag och Sidd hade samma förmåga med samma formulering. Vi jagade Hägern utifrån det att han ändrade sig. Nu drar han på att svara vad för info hans förmåga gav. Jag tror Hägern ljuger och har gjort så från första början.
Du håller inte med?
Visst, men han är ju inte ens i närheten av samma liga som skumhet som du.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
"Du ser hur Basenanji lämnar sitt hus... Han försvinner in i en gränd och du hör ett blodisande tjut"

Octagonal

Swashbuckler
"Du ser hur Basenanji lämnar sitt hus... Han försvinner in i en gränd och du hör ett blodisande tjut"
Så vi har exakt samma förmåga men olika formulering. Okej, och först skrev du att du hade något annat.

Sidd hade samma formulering som mig och är uppenbart god. Om du fick samma förmåga men en annan formulering i ditt pm när vi är två andra bybor som hade samma förmåga fast med andra formueringar så ber jag så hemskt mycket om ursäkt men det är inget jag kan basera mitt spel på.

Jag tror att du är ulv.

Brynolf

Orange
Ujuj. Svårt att veta om det är bra eller inte att de här spelarna dog. Men att två mördades på helt olika sätt är ju ett hårt bevis för att vi har fler än en scum-fraktion.

Så Vimes var ulv, och lär väl ha en polare kvar, som nu åt upp Sidd.

Basse mördades av nån vampyr eller nåt. Säkert Octa.