Nekromanti Det enda tråkiga...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tja, tyvärr kan du nog ha en viss poäng men jag vill nog påstå att de flesta är onödigt rädda för forumiter med fler inlägg och högre titel än dem själva. Vi är överlag ganska snälla figurer. Men visst händer det att typiska nybörjarfrågor blir snästa åt och grisodlare blir överkörda av andra. Är det någon särskild händelse du tänker på? Det är iallafall bra att du säger till om du tycker att du blivit illa behandlad.

Johan K

Gammal & dryg
Är vi så hemska ??

Är det så illa ?
Har man varit här ett tag så känner igen många av disskutionerna. Men man försöker ju svara på de inläggen, även om man kanske har svarat på de förut...
Johan K, försöker hålla sig till krama en nybörjarekampanjen

walium

Ganska töntig, faktiskt
En undran

"Johan K, försöker hålla sig till krama en nybörjarekampanjen "

Ja, vad hände egentligen med Kitzunes jättebra idé? Blir den någonsin verklighet?

Johan K

Gammal & dryg
Bra fråga !!

Jadu, jag tycker fortfarande att det var en synerligen klyftig idé !!
För mind el så kan jag gjärna avra med & organisera upp det, men eftersom det är Kitzune:s idé så kanske det är han som borde vara el Bosso....

Storuggla

Champion
Jag kramas!

Jag kramar nybörjare så snart jag ser dem fråga om något. Minsann. Men jag ser inte så många. Men jag är snäll mot dem, och inte OT heller. Om det inte vore för att jag hotar Magnus Seter med bulldeg så skulle jag blivit moddis för länge sedan ^_-

Storuggla, vill att folk ska känna sig välkomna

Berserk

Warrior
Visst har du sant i det du säger, men jag tror nog respekten kommer mer från om man postar många vettiga inlägg som bidrar till diskussionerna. Faktum är att det var en mycket vettigt postad tråd du satte upp, så nu ökade min respekt för dig genast! :gremlaugh:

Hoppas jag själv är lika respekterad som jag föreställer mig! :gremwink:

Insignia

Swashbuckler
*kram* ^_^

Är det någon som har varit elak mot dig? Hoppas att det inte var jag. Jag *tror* inte att jag har varit elak mot någon här, men det är inte alltid jag tänker på det.

Johan K

Gammal & dryg
Hmmm.....

Kommer nästan ihåg när man var grisodlare & försökte slå sig in påforumet.....

Johan K undrar åx vilka som ses som "forumsgiganter". Är det de som har många inlägg eller de som skriver vettiga saker eller kan det vara som så att det är en kombination... & nu så blev det lite flummit kanske.... :gremconfused:

Cad

Veteran
Vill bara säga att jag är oxå ganska ny här och jag tycker inte att jag har blivit bemött på ett dåligt sätt på de få inlägg jag gjort eller frågor jag ställt. Visst får man ta det en del skriver med en nypa salt och jag tror väldigt sällan att någon menar nåt illa med det de skriver...

Tycker det är tråkigt att du känner som du gör, men hoppas du stannar här och får det trevligt..

/Cad -kramar hela världen (jo jag har långa armar..)-

Troberg

Sinister eater
Det är nog lite mitt fel...

Jag brukar kolla hur många inlägg folk har och vara mindre elak mot nybörjare. Jag är bara elak mot de jag respekterar och vet att de kan ta det på rätt sätt, så jag visar nog nybörjare mindre respekt.

Jag måste bli elakare!!!

Var inte rädd att bita från om någon är opåkallat nedlåtande. Folk kommer inte att bli sura för att du ger svar på tal så länge du gör det någotsånär seriöst.

Sedan är det ju så (och nu pratar jag generellt och inte riktat mot någon) att man som nykomling får räkna med att man ibland får svar i stil med "Det har diskuterats förr, titta på den här tråden.". Det får man ta, det hör till. Se det från den glada sidan, vissa andra forum (läs renderosity) kickar utan förvarning för småsaker...

Det är väl som alltid en fas att gå genom att lära känna folk och stämningar på ett nytt ställe.

magoo

Hero
Nä, så är det väl ändå inte... eller?

Jag tycker att deltagarna på detta forum har visat stor förståelse för nybörjare. Med öm och varsam hand blev jag t ex flyttad/guidad till rätt forum när jag dumt nog la in mitt första inlägg på fel ställe, på andra forum hade jag nog blivit mer ilsket tillrättavisad.

Att det sedan blir interna grupperingar med vana forumbesökare som svarar på varandras inlägg är inte så konstigt, den så kallade "klubben för inbördes beundran" är ju ett vanligt fenomen både på diskussionsforum och i det övriga samhället :gremsmile:

Det stör inte mig här eftersom även de allra äldsta och flitigaste forumdeltagarna verkar måna om att få oss grisodlare att känna oss välkomna in i värmen. Så om du har känt dig illa bemött hoppas jag att det var ett missförstånd.

Jag vill förresten passa på att tacka de som svarar på nybörjarinlägg för femtielfte gången och som artigt visar oss nybörjare till rätta och ger oss uppmuntran för våra inlägg. Det uppskattas!

/Magoo, som nästan börjar gråta, så rörd är hon

Krille

Super Moderator
Respekt, respekt, respekt och respekt

"Det enda tråkiga med denna sidan är att om man inte har mycket inlägg, får man ingen respekt..."

Det beror på vilken sorts respekt du menar.

Menar du respekt som i hög "rang", vem faen bryr sig? Jag vet ett antal personer som har varit stolta över att vara grisodlare och till och med vill ha kvar den titeln permanent. Det är en kul titel som är ett mått på hur mycket du har skrivit, ingenting annat, och har inte ett jota med respekt att göra. Även om någon har titeln Ärkemagiker så kan det mycket väl vara så att han inte får någon respekt då han skriver så puckade saker. Tvärtom.

Menar du respekt som i att vi respekterar dina åsikter, jo, det får du. Hoppas jag i alla fall. Förhoppningsvis så får du hjälp på vägen också

Menar du respekt som i anseende för att ha gjort eller sagt bra saker, så var lugn. Den kommer med tiden, förutsatt att du gör eller säger bra saker.

Menar du respekt som i diverse förorter, som i "visa räspäkt föfan, annars kuttar ja däj!"... nä. Den sortens respekt får du aldrig. :gremwink:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det är verkligen tråkigt om du upplever det så, och jag hoppas att jag inte gjort något ondskefullt. En del kanske också kan vara att folk inte känner igen dig, att man helt enkelt inte vet något om dig (jag vet hur det är, jag är för tillfället färsking på RPG.net). Efter ett tag får man förhoppningsvis en inarbetad identiet (även om jag inte för mitt liv kan komma på om jag har någon sådan) och då är det absolut ingen som bryr sig om du har 30 eller 3000 inlägg. Om man bara ser till att hålla sig framme kan man snabbt göra sig känd, så skriv så det brinner!

Dilandau

Myrmidon
Så många newbies, så lite tid

Jag tror visst att du har en poäng; nya forumdeltagare blir ignorerade oftare än gamla rävar. Men jag är övertygad om att det inte är av illvilja som detta görs, utan helt enkelt av "lathet" eller vad man nu ska kalla det. Det kommer nya debatörer till forumen hela tiden, men det är långt ifrån alla som blir stammisar. Man orkar helt enkelt inte engagera sig i alla nykomlingar eftersom de med stor sannolikhet inte finns kvar om en vecka. Ser man däremot någons namn ofta blir det mer intressant att svara på inläggen, man vet att man inte riskerar att lägga ner en massa tid och energi på ett inlägg som ändå inte kommer att läsas av ursprungspostaren.

Eksem

Champion
Re: Hmmm.....

Jag tycker att forumsgiganterna är de som skriver mycket, och på ett sådant sätt att man kan gissa sig till vad som står i deras inlägg redan innan man läst det.

DAKRilla

Hero
Ett svar

Generellt sett:
Om man skriver mer eller mindre provocerande och/eller ogenomtänkta inlägg så får man ingen respekt. Så är det. Om man som nybörjare gör det så kan det hända att det är värre än om man är en gammal ringräv, fast ens anseende lär ändå ta skada.

Och så lite personligt till just dej, Glomer:
Detta och även det här inlägget var inte sådär värst lysande eller kreativa, utan snarare destruktivt kritiserande och just provocerande. De kan rent av vara exempel på det jag beskrev ovan. Så, om du nu upplever att du inte blivit visad tillräcklig respekt så kan dessa två inlägg vara grunden till det mottagande du fått. Tänk på det i fortsättningen om du vill bli respekterad.

Mira

Veteran
Dalsjöfors (nära Borås), snart även Leksand
Jag tycker inte att jag har bemöts på något mindre trevligt sätt, trots att jag är väldigt mycket nybörjare. Inte för att jag hittills har skrivit så mycket, men ändå, folk har vart sjysta! Inte för att jag vet om det beror så mycket på respekt... :gremsmile: Men alla kanske inte har haft sån tur...