Nekromanti Det här om Voddler??

Johan K

Gammal & dryg
Hur funkar det & är det att rekommendera??
Har hört lite om att det är lite som Spotify, men inte så mycket mer..

/ Johan K, som är nyfiken på det här om Voddler

Necross

Swashbuckler
Ja, som Spotify vad det gäller hur det funkar, men nej, inte som Spotify vad det gäller utbud. Riktigt illa. Men det är ju bara ett test ännu iofs.

(Off topic: Är det slump att både du och Herr Nils ser ut som Tom Bombadil på bilden? Stor hatt och skägg liksom, det kan väl aldrig vara en slump? Är det kanske nåt man ska köra för att nå framgång här på forumet?)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dåligt utbud, världens sämsta interface, och massor med massor av reklam. Drar dessutom enorma mängder av bredbandet.

Med andra ord: Helt oanvändbart, går inte att jämföra med Spotify, vars "saving grace" ju trots allt är utbudet. Voddler är allt som är dåligt med filmindustrins satsningar på alternativa distributionssätt.

//Krank, som fortfarande kan tänka sig betala upp till 3-400:- i månaden för att lagligt få tanka hem DRM-fria AVI-filer med tillhörande SRT-undertexter, framförallt till TV-serier.

Johan K

Gammal & dryg
Tackar för svaren!!

Mmkay!
Tackar för er a svar! Då är jag iaf lite klokare.

@Necross: Inte en aning.. =)

Arfert

Facit
Jag har vanligt ComHem-bredband, normalsnabbt, och det orkar inte med Voddler, hackar hela tiden...

Utbudet är sådär, några filmer som jag vill se, men det lär ju bli större. Men trögheten får de fixa.

gränssnittet funkade så länge de hade FÅ filmer (så de flesta gick in på en sida, typ), men det behöver göras om.. kommer snart bli totalt oöverskådeligt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arfert said:
gränssnittet funkade så länge de hade FÅ filmer (så de flesta gick in på en sida, typ), men det behöver göras om.. kommer snart bli totalt oöverskådeligt.
Det bisarra är ju att de såvitt jag hört baserat gränssnittet på XBMC, ett öppet och fritt mediacentergrejs till Linux, Mac, Windows och original-Xbox. Och XBMC är mitt favoritinterface bland alla jag någonsin testat, och då har jag testat massvis med mediacenterapplikationer.

Hur de lyckats fucka upp något så simpelt och vettigt... Tja, jag vet inte riktigt hur. Eller varför.

Nå, jag har inte djupdykt i Voddler och sitter ju i Ubuntu till vardags så jag inte kan kolla, men om interfacet bygger på XBMC borde det inte vara alltför svårt att åtminstone slå igång så att man får använda musen...