Nekromanti Det här ser jag fram imot !

Ymir

Liten kantbaron
Re: Det här ser jag fram emot!

Ursäkta, men...har inte Rackham konkat? Jag har för mig att fiaskot AT-43 ruinerade dem, iallafall.

Jag ser nog inte fram emot något alls i rollspelsväg nästa år, egentligen. Jag köper liksom knappt rollspel längre, och de Eonmoduler som är på väg vågar jag inte ha höga förhoppningar på - det blir mer som en överraskning om de trots allt är bra då, liksom.

Istället ser jag fram emot kampanjer och projekt i den egna spelgruppen. Min idé om två släktsagor under kriget mellan Japan och Korea runt år 1600, känner jag till exempel viss förväntan inför att få realisera, och på samma sätt ser jag fram emot Pendragons kommande kampanj, etc.

Men specifika rollspel som ska ges ut? Nej. Jag kunde inte brytt mig mindre. Det skulle vara om någon planerar en engelsk översättning av Qin, då.

- Ymir, ingen storkonsument

Pom

Swashbuckler
D&D4 är det spel jag ser fram emot. Massa nytt godis och mer av det jag gillar i kombination med mina husregler som standard. Att bakåtkompatibiliteten offras gör mig inte så mycket - 2nd ed AD&D blev resultatet när man inte ville göra så. Mina kampanjer har överlevt sådant förr.

Jag är nyfiken på hur det kommer att gå för Götterdämmerung. Skall Riotminds helt ge upp eller försöka göra något åt saken?

Varför har inte Narniarollspelet kommit än? Jag vill inte spela det men jag är nyfiken.

Jag är nyfiken på de rollspelsrelaterade filmerna:
- Mutant Chronicles: blir det något kvar av rymdkrigsbombasmerna eller degenererar det till slö jordbunden dystopi med någon nekromutant i skuggorna?
- Dragonlance: kommer det klumpiga visuella att få något slags säregen charm i långfilmsformatet eller förblir den skärande effekten från trailern?
- Midnight: kommer de att få den klar och lyckas göra den tillgänglig för allmänheten?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

"Men specifika rollspel som ska ges ut? Nej. Jag kunde inte brytt mig mindre. Det skulle vara om någon planerar en engelsk översättning av Qin, då."

Öhm... det finns en engelsk översättning av Qin. Jag äger den. Recension finns här, hemsida här.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
D&D 4e är det enda jag kan komma på nu. Sedan kommer det säkert dyka upp ett gäng trevliga ransom-supplement till Reign också, men det liksom bara händer.

ro83rt

Swordsman
Turligt nog kan ju gnällgärsarna och pajsarna som gillar den gamla versionen fortsätta spela den istället. Det är ingen som tvingar dem att spela den bättre versionen =)
Eller så finns kanske de kan spela den nya versionen av spelet. Det är snyggt men någon större frånvaro av axelskydd och vapen tycker jag inte märks. I alla fall inte i den här bilden.

Zire

Swashbuckler
Jag ser mest fram emot Sagor och sång & Nhoordland till DoDT (även om jag inte är helt övertygad om att de kommer att släppas under 2008) och även om jag inte hade tänkt att inhandla Coriolis själv, så ser jag fram mot att folk i min vänskapskrets ska inhandla det. :gremsmile:

G

Guest

Guest
Tsss... Sådär skriver du bara för att du vet att jag har rätt din överpretentiösa fan :gremgrin:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag är verkligen sugen på Coriolis. Utöver det känner jag knappt till några rollspel som är på gång, och är därmed heller inte speciellt sugen på dem. Den nya versionen av D&D kanske är spännande, men det är inte riktigt den typ av rollspel som jag är intresserad av.

Annars ser jag frem emot en ny version av Millennium och en modul till Supergänget. Tyvärr måste jag skriva dem först. :gremwink:

/tobias

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Coriolis och D&D4.

Och Coriolis.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Inte 40k i alla fall

För jag har redan fått WH40k! Så jag behöver inte se fram emot den boken, och gnurg, det är en av de snyggaste böckerna jag sett på år och dag. Gaaaaah! Cooolt!

Annars ser jag fram emot:

CthulhuTech
D&D4e
Coriolis

/Magnus

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ptja... jag vet inte riktigt. Det är inget det verkligen kliar efter iom att det blivit mer sug att spela annat (hemmaknåpade fulhack eller mindre spel som redan är tillgängliga) men...

<ul type="square">[*]D&D4 - bara av ren nyfikenhet.
[*]Coriolis - samma här, nyfiken på hur det blir med religion och sen verkar det ju assnyggt.
[*]Panty Explosion - jajamen! Det påstås vara en ny version av världens bästa spel på gång. Då måste man ju kolla in den också. :gremwink:
[*]WFRP2-tillbehör - vet inte alls vad som kommer men nåt lär säkert vara intressant. Blev glatt överraskad när jag insåg att de gjort en Kislev-bok. Nu vill jag ha en kombinerad Tilea/Estalia-bok med ett minimum av formalia och massor av smaskigheter!
[*]Saga Trudvand-pdf:en - kommer visst i januari, lagom till att min Trudvang-inspirerade Saga-kampanj kan tänkas sjösättas. :gremgrin:[/list]

Nä... sen vet jag inte om jag kommer på nåt mer. Förhoppningsvis kommer väl nån överraskning också. :gremcrazy:

Flurtis

Hero
Rollspel:
DoD 4.0 självklart.
Den reviderade utgåvan av litttle fears,
Pulp Cthulhu
Horror of the orient express 2nd edition (om man vågar tro på ryktena.

För övrigt ser jag fram emot Krilles förstavärldskrigs fantasy (Blue moon?) som jag aldrig kommer ihåg var det heter. Fast det är väll kanske inte aktuellt i år?

Filmer:
Iron Man
Hellboy 2

Spel till PS3:
Metal Gear Solid
Devil May Cry

Street Fighter, Duke Nukem, Final Fantasy, Castlevania och SoulCalibur fast dom kommer förmodligen inte hinna ut till marknaden i år.

Överigt:

Northlander i grapic novel format.

Fred på jorden och bli miljonär :p

//Flurtis

walium

Ganska töntig, faktiskt
Coriolis! [NT]

Sedan får vi se om det blir något mer ifrån Kaleidoskop också. :gremsmile:

Crom

Veteran
D&D 4 ska bli intressant, men jag tror inte att det kommer löna sig att köpa det då man redan har 3:an samt en del tillbehör.

Annars har jag och mina vänner haft ett ganska långt uppehåll vad gäller rollspelandet så jag har inte riktigt nån aning om vad som är på gång inför 2008 :gremsmile:

Storuggla

Champion
Re: Det här ser jag fram emot! (ot)

"Fort någon, spill bönorna!"

A reprint (updated) "Horror on the Orient Express", and a new stand-alone RPG "Pulp Cthulhu", which will be a game unto itself and will be set in the 1930s. This game will offer players to add as much or as little "pulp-action" to the game. Ideas they mentioned were "Indiana Jones meets Cthulhu" or "Cthulhu verses Sky Captain and the World of Tomorrow".
Observera att detta misssion statement kom 2005. Som vanligt med Chaosium, alltså. Men nu kränger de iaf korrigeringsexemplar av sin kommande BRP-deluxebok. 39 dollars för ett okorrat ex någon?

Storuggla, plus frakt från HELVETET

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Inte 40k i alla fall

Fast Cthulhutech har ju redan släppts? Med Mongoose-sunkig bindning, tydligen.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
D&D4 ska bli kul att se hur det är, men jag kommer knappast att köpa det. Coriolis, naturligtvis. Och Psi Run, Stranger Things och slutversionen av Bliss Stage (eller har den redan kommit?).

/Dimfrost